Trailer zachte plek in wand fixen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TNIE2021

Trailer zachte plek in wand fixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 11:42

Geen idee of deze goed staat.

Wij willen een trailertje kopen. Die heeft 10cm/15cm zachte plek in de wand. Kan ik die zelf fixen of moet er een nieuwe wand in?

Iemand ervaring of tip?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 11:46

Vaak is dat de voorbode van een hele reeks komende reparaties. Als je zelf handig bent, zou je het kunnen overwegen want het meeste is gewoon zelf te doen. Als je daar handig genoeg voor bent en daar zin in hebt.

Niet hannessen met stukjes, gewoon hele paneel vervangen.
Niet schrikken als dat het begin is van een hele vervang-reeks. Zeker bij houten bodems....

Zamak

Re: Trailer zachte plek in wand fixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 13:20

Het is inderdaad verstandig om ook heel goed de bodem te controleren.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 13:21

een zachte plek in de want is altijd het ganse paneel vervangen.
en als er een zachte plek is zijn er meestal wel meerdere, mijn ervaring is ook, als je iets moet vervangen doe je het beste alles, want het begin weet je maar het einde niet. Als de trailer niet spotgoedkoop is (goedkoper dan 700 euro) kijk je beter verder naar eentje in gebruiksklare staat.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 20:52

Dank, dan laat ik hem toch maar staan en ga ik verder zoeken. Klinkt als potentieel veel werk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 10:18

Veel werk is het sowieso.

Nu, als je zelf handig bent en de trailer is goedkoop, dan kan je wel voor een prikje een praktisch nieuwe trailer bekomen op die manier.

Als de trailer al duur is om aan te kopen én je moet het werk laten uitvoeren, dan is het sop de kolen niet waard.
Als ze met 2 man 2 dagen bezig zijn aan 10 uur per dag / 50 euro per uur, dan tik je al 2000 euro af aan enkel werkuren. Dan heb je nog de materialen niet (inkoop + hun marge+Btw) + de aankoop van de trailer zelf.
Als je het zelf kan doen heb je uiteraard enkel de materiaalkosten.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 15:56

Nou dat dus. Zelf kan ik ver komen maar wil de tijd er niet aan besteden. Op zoek naar iets zonder zachte plekken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 16:02

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 19:51

Nou dat is inderdaad een mooie. Beetje jammer dat die wel echt ver staat. Zo'n 75 km van Utrecht is wel ideal. Vandaag wezen kijken, helaas toch weer zacht op plekken, ook al vraag je het 3x na.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:57

Ik kom even binnenvallen, sorry. Maar hoe check je bij een bezichtiging op zachte plekken? Ik ben opzoek naar een oude trailer om mijn menwagen overdekt in te kunnen stallen dus zachte plekken zijn opzich niet erg, maar wil wel dat de bodem goed is voordat de bodem zo zo slecht is en mijn menwagen erdoorheen zakt op een gegeven moment. Of zie ik nu spoken? Haha

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 21:03

Het testen van het houtwerk is makkelijk. Je drukt een schroevendraaier stevig tegen het hout. Als het meegeeft of er doorheen gaat, dan zit er vocht in of is die al rot. Op de verbindingen testen waar er vocht door zou kunnen is een goed idee. Vocht verspreidt zich en plekjes worden groter. Als opslag lijkt mij dat geen groot probleem.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 23:02

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 07:33

Youri123 schreef:
Ik kom even binnenvallen, sorry. Maar hoe check je bij een bezichtiging op zachte plekken? Ik ben opzoek naar een oude trailer om mijn menwagen overdekt in te kunnen stallen dus zachte plekken zijn opzich niet erg, maar wil wel dat de bodem goed is voordat de bodem zo zo slecht is en mijn menwagen erdoorheen zakt op een gegeven moment. Of zie ik nu spoken? Haha

Voor opslag maakt het niet zoveel uit, je kan dan nog altijd gewoon een betonplex plaatje over de bodem leggen.
Wellicht kan je voor opslag ook een garagebox of tent nemen?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 08:49

TNIE2021 schreef:
Het testen van het houtwerk is makkelijk. Je drukt een schroevendraaier stevig tegen het hout. Als het meegeeft of er doorheen gaat, dan zit er vocht in of is die al rot. Op de verbindingen testen waar er vocht door zou kunnen is een goed idee. Vocht verspreidt zich en plekjes worden groter. Als opslag lijkt mij dat geen groot probleem.

Maar vinden verkopers dit goed dan? Ik zou er niet blij mee zijn als een potentiële koper beschadigingen of gaten in mijn te verkopen trailer drukt en dan zegt, ik koop hem niet. Met de vingers op het hout kloppen en aftasten lijkt me dan een betere optie.
Ik heb geen trailer te koop, maar bij mij zou je niet met een schroevendraaier in de trailer mogen prikken...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 09:51

TNIE2021 schreef:

schroevendraaier is nou niet handig, kwam je de mijne bekijken en jij gaat met je schroevendraaier de bodem beschadigen zodat ie op die plekken onbehandeld achterblijft als jij hem niet overneemt ben ik weer niet blij. Is het zacht kun je dat ook met een wat minder schadelijke tool bekijken ipv overal gaten/beschadigingen achter te laten.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 09:57

Ik bedoel ook niet hakken. Druk is iets anders. Als de verkoper aangeeft dat de wagen helemaal hard is en ik druk er met een vinger of schroevendraaier tegen aan en hij is niet hard? Kan ik dan niet testen. Als het om aangegeven plekken gaat is het in mijn mening anders. Maar goed, ik doe het niet stiekem en de eigenaar is er altijd bij.