Waarde Schatting van Luxe Paardenboxen voor Verkoop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Augus

Waarde Schatting van Luxe Paardenboxen voor Verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 15:16

Hoi iedereen,

Ik ben sinds kort de eigenaar van een nieuwe woning met een stal waar voorheen Friese paarden werden gehouden. De paardenboxen zijn naar mijn idee van luxe kwaliteit en hebben ruime afmetingen.

Wij houden zelf schapen en willen de boxen nu verkopen, maar dit is voor ons een nieuwe wereld en we hebben geen idee van de waarde van de paardenboxen.

Hier zijn de specificaties van de boxen:
    8x voorwand van 300 cm (voorzien van decoratieve paardenhoofden)
    1x voorwand van 400 cm (voorzien van decoratieve paardenhoofden)

8x tussenwand van 430 cm x 220 cm hoog
    Opvoelbox van 190 cm x 90 cm breed, met daarnaast een veulenbox

Foto's zijn hier te vinden: https://imgur.com/a/paardenboxen-h9qVzOZ

Alles is in gebruikte staat, maar met een likje verf hier en daar zijn ze nog prima te hergebruiken. Heeft iemand hier een idee of schatting van de waarde?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Talishe

Re: Waarde Schatting van Luxe Paardenboxen voor Verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:20

Ik ben zelf op zoek geweest naar stalwanden en kwam vaak prijzen rond 300 euro per wand tegen, soms nog wel hoger.
Er zijn ook opkopers die je zou kunnen benaderen, zijn op marktplaats wel te vinden als je op stalwand zoekt.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:21

Hoi Augus,

Zoals mijn voorganger ook aangeeft:
Er zijn erg veel opkopers geïnteresseerd in paardenboxen, zeker in dit soort luxere boxen. Via marktplaats (categorie: dieren en toebehoren - stalling en weidegang) kun je meerdere van deze handelaren vinden, in mijn ervaring geven ze vaak een prima bod en scheelt het je een hoop gedoe tegenover zelf aanbieden of verkopen aan een andere particulier. Zeker gezien het demonteren, opladen en transport niet altijd makkelijk te regelen is als particulier en deze handelaren daar wel veel ervaring in hebben. Succes!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:56

Ik heb nog niet zo lang geleden een paar boxen verkocht via Marktplaats, gewone niet van die luxe. Ik heb er 450 euro per wand voor gekregen, in gebruikte staat. Dus ik zou niet te laag gaan zitten, er is namelijk best wel vraag naar gebruikte boxen, al hangt het wel van de maat af.

Augus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 15:59

Wij hebben een opkoper benaderd en deze bood ons dus 3000 voor alles (176 per wand). Dus dat is echt het onderste uit de kan halen. Vandaar ook mijn vraag hier :).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:02

Ik zou het op marktplaats zetten met een vanaf prijs wat je minimaal zou willen hebben (denk dat je vanaf 250 per wand altijd wel goed zit met een startprijs). En dat ze dan kunnen bieden.
Als het luxe boxen zijn en niet extreem beschadigd ben je er via MP zo vanaf meestal.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:14

Augus schreef:
Wij hebben een opkoper benaderd en deze bood ons dus 3000 voor alles (176 per wand). Dus dat is echt het onderste uit de kan halen. Vandaar ook mijn vraag hier :).

Het voordeel is dat je dan in één keer alles kwijt bent. Dan hoef je niet 20 keer thuis te blijven voor particulieren die er maar 2 willen (of niet op komen dagen) :(

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:15

Ik zou idd ook zelf proberen maar de voorwand zou voor mij al te klein zijn.. dat is jammer. Ook vind ik de voorwand qua vorm te laag.
Je moet er net 1 iemand voor hebben die e van houdt. Als het niet gelijk in de weg staat, neem even wat tijd en zet het online.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 18:01

De voorwanden lijken in een goede staat. Zit de poedercoating er nog netjes op? Dan kan je daar wel tussen 375 a 450 euro voor vragen als je het door de koper laat demonteren.

Zijn de tussenwanden erg roestig aan de onderkant en hebben de planken veel knaagschade? 1 paneel lijkt behoorlijk goed gebruikt. Als er veel planken vervangen moeten worden en/of nieuwe onderkant aangelast moet dan zakken ze aanzienlijk in hun waarde. Anders kun je er rond de 200 a 275 voor vragen in een normale gebruikte staat.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 10:50

Augus schreef:

Afhankelijk van waar je ergens zit kom ik ze voor die prijs ook afbreken en ophalen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 13:36

denk dat je voor alleen het ijzer al meer dan 176 euro per wand krijgt. Ik zou ze ook op marktplaats zetten.

NickOP99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 20:38

Marktplaats zou ik ook doen inderdaad