Vreemde vertalingen op Horze?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sevenofnine

Vreemde vertalingen op Horze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 12:13

Weet iemand wat er aan de hand is met de Horze site(s)? Zijn ze overgenomen door een ander bedrijf of zijn ze gewisseld van eigenaar? Ik zie vreemde dingen op de site en ik weet niet goed of ik ze nog moet gebruiken.

Ik bestelde vroeger veel van Horze.nl, altijd goede ervaringen mee gehad. Dan ben ik eens gestopt met de site te gebruiken omdat ze niet meer naar België leverden vanuit de nl site, dat moest opeens via .be en die hadden geen horzeclub :+ en ook een veeeeel kleiner aanbod. Ik heb toen ook op Bokt een zeur-topic geopend denk ik.
Nu is er ondertussen veel veranderd en .be heeft tegenwoordig ook horzeclub. Maar ik sla vaak achterover als ik zie welke taal ze op de site gebruiken. Ik ga niet ontkennen dat ik me zelf ook wel eens schuldig maak aan taalvauten maar, ik denk dat ze voornamelijk vertaalsites gebruiken. Nu staat er op beide sites "maak dit najaar op met schoenen"... ok wat? Ook sommige namen van rubrieken zijn heel vreemd. Op de .be site staat een rubriek "rijzwepen, gewassen & sporen" Er zit beweging en verandering in, want eerder deze week heette de rubriek "sale" zoals op de .nl site op de Belgische site "verkoop".

Misschien moet ik het maar negeren en wachten tot ze deze rare fase uit zijn. Maar lijkt me wel interessant om te weten waarom het opeens zo is.

Foaly

Re: Vreemde vertalingen op Horze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:31

Vertaler hier :+

Veel klanten van ons stappen over op AI want dat is goedkoper. De betere klanten laten het dan nog door ons nakijken, maar ook genoeg die dat niet doen en de output zo gebruiken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 12:32

Op de co.uk website staat
This Fall, gear up with footware.
De nederlandse website's vertaling is wel inderdaad beschamend slecht. Daar kan wel een nieuwe voor aangenomen worden.

Zelfs google translate maakt er een betere optie van.

En gewassen is natuurlijk wel de directe vertaling van crops. Misschien kun je ze ergens via social media vragen waar deze bizare vertalingen vandaan komen.

Als dit door AI vertaalt is moet die nog veel leren.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 12:35

Ik zal ze braaf op sociale media eens vragen waarom het zo erbarmelijk slecht is tegenwoordig. En wat echte-mensen jobs ondersteunen (hopelijk).

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:06

Heel veel pagina's en verwijzingen kloppen/doen het ook niet, zelfs als je vanuit hun een mail krijgt met een linkje naar iets, krijg je 90% error.
Klantenservice is onbereikbaar. Bestellingen komen niet goed door. Een en al gezeik.

Ik zeg: niet bestellen.
Ben er 1,5 maand mee bezig geweest om het opgelost te krijgen en mijn geld terug te krijgen.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 13:20

Wow, dat heb ik nog niet meegemaakt. Blij dat ik er een tijd ben weggebleven. Inderdaad, ik had het niet in mijn bericht geschreven maar veel mails leiden nergens naar en ook als je op de website wil shoppen of informatie vinden dan kom je bij veel kapotte links. Heel spijtig, vroeger was het zo betrouwbaar en handig.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 13:30

Ik was nieuwsgierig naar de vertalingen, maar als ik niet alle cookies accepteer kan ik er niet kijken. De opties om de vele cookies uit te zetten werken niet eens, en bovendien is het tegenwoordig verplicht om in maximaal 2 klikken alle cookies te kunnen afwijzen. Die optie is er dus ook niet.

Helaas de taalfouten niet kunnen zien, maar bij een site met zo'n cookiebeleid zou ik sowieso niet bestellen; je gegevens zijn niet veilig en met een beetje pech krijg je allemaal ongewenste reclame van alle mogelijke andere aanbieders.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:07

Je kan toch gewoon kiezen welke cookies je wel of niet wilt onder de customize optie?

En de eerste vertaalfout is toch al meteen te zien als je naar de website gaat.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:27

Horze was toch vroeger iets mee aan de hand? iets van een cult? Maar goed voor al die geruchten, een tijd terug, was het al soms drama en was het niet echt mijn keuze om ervoor te gaan. Ook bij normale ruitersport zaken die dit merk hadden liggen. Dus toen het weer terug kwam op de markt links laten liggen.

Wel irritant dat ze hun werk niet goed laten controleren qua vertalen. Site ziet er daarom ook rommelig, eventueel oplichterig (is dit een woord) eruit.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:49

chamion schreef:
Horze was toch vroeger iets mee aan de hand? iets van een cult? Maar goed voor al die geruchten, een tijd terug, was het al soms drama en was het niet echt mijn keuze om ervoor te gaan. Ook bij normale ruitersport zaken die dit merk hadden liggen. Dus toen het weer terug kwam op de markt links laten liggen.

Wel irritant dat ze hun werk niet goed laten controleren qua vertalen. Site ziet er daarom ook rommelig, eventueel oplichterig (is dit een woord) eruit.

Ja klopt, heb het toevallig gisteren opgezocht omdat een vriendin overwoog te bestellen. Las toen al wel dat de klantenservice niet zo best (meer) is dus wrs maar beter dat ze dat niet gedaan heeft dan :=

https://equnews.nl/article/promo/groots ... zaak-horze

Kon zo snel even geen andere bron vinden, maar is ook al van 9 jaar terug ofzo?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:11

Is horze dan niet gewoon een soort dropshipper ofzo?

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 18:13

Over dat van die cult kan ik niks terugvinden. Heb het ook aan chatgpt gevraagd, maar die zegt enkel dat er gezegd werd dat ze aan één of andere kerk (Brunstad Christian Chruch) gelinkt zouden zijn, maar dat officiële docs die organisatie niet als shareholder benoemen of dat er echt duidelijkheid zou zijn dat de eigenaars van het merk een link hebben met die kerk. Chatgpt (mijn bestie :D ) zegt ook dat deze organisatie in Scandinavië vaker als boeman gebruikt is.
Hier stap ik misschien serieus in de oliebol, maar heb je een link waar ik kan lezen waar dat over ging? Ik heb nog wel posts gezien waar er gezegd werd dat er een cult-connectie was, maar zonder uitleg.
@Blacky94 bedankt voor dat artikel, het is oud maar het geeft toch wat context.

Vorig jaar ofzo had ik geen klachten over de klantenservice, was er zelfs blij mee. Maar inderdaad nu ziet het er 'oplichterig' uit. Ik vind dat een goed woord. Als dit de eerste keer was dat ik de site zag, zou ik meteen zeggen dat er iets mis mee was.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 18:33

Ja, ik heb ook al vaker besteld en vorig jaar ook nog, toen had ik ook geen problemen :n Maar na mijn recente ervaring ben ik wel even genezen, ik bestel (voorlopig) niet meer bij Horze, helaas.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:05

friezenfan2 schreef:
Je kan toch gewoon kiezen welke cookies je wel of niet wilt onder de customize optie?

En de eerste vertaalfout is toch al meteen te zien als je naar de website gaat.

Onder Firefox werkt de customize optie bij mij niet, kan alles wel zien, maar klikken lukt niet

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 19:50

Niet met Horze, maar niet het eerste paardrnbedrijf die met AI vertalingen test:

Afbeelding

Afbeelding

Heb even goed gelachen.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 20:07

Oei, nogal :') nu je het zegt, ik heb heel wat PRE's en Lusitano's met gratis piro erbij te koop gezien +:)+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 21:33

Karlijnxxx schreef:
Niet met Horze, maar niet het eerste paardrnbedrijf die met AI vertalingen test:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heb even goed gelachen.

_/-\o_ op een tegenvallend karakter kun je ze iig niet terug brengen. Dat wist je bij de koop al.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 21:57

Nee joh wat slecht. En dat voor zo'n type site :')

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 09:03

chamion schreef:

[NM] Horze.nl doet aan uitbuiting ( Noorse sekte) , hier staat het volgens mij allemaal wat jij bedoelt. Overigens sta ik er hetzelfde in als jij, vanaf die tijd laat ik dat bedrijf ver links liggen...

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-25 10:25

Bedankt voor de link. Ik dacht dat er bedoeld werd dat ze echt een sekte waren, maar nu is het duidelijker. Nu is het minder triest dat de website zo slecht is geworden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:35

Karlijnxxx schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heb even goed gelachen.

Deze hadden beter wel AI kunnen gebruiken want die doet het beter. Sommige stallen hebben echt de meest tenenkrommende advertenties en berichten op hun socials in het engels.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 10:47

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:10

Dat zijn geen 'frissen' zoals ze dat in het Twents zeggen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:37

Jet schreef:
chamion schreef:

[NM] Horze.nl doet aan uitbuiting ( Noorse sekte) , hier staat het volgens mij allemaal wat jij bedoelt. Overigens sta ik er hetzelfde in als jij, vanaf die tijd laat ik dat bedrijf ver links liggen...

Had de link ook even opgezocht. Ik heb er nog nooit besteld en vond en vind de site altijd al niets.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 14:33

Niet wat je vraagt.
Maar ik lach me al jaren krom om Hooks. Die vertalen performance wear al jaren als prestatie slijtage.....Heb al een paar keer gedacht om ze toch eens een mail te sturen om deze blamage recht te zetten.
Afbeelding

https://www.hooks.nl/search/?term=prestatielsijtage

Die van sporthorses is nóg leuker trouwens