Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Waidida schreef:daar heb je natuurlijk ook een punt. Ik draag mijn rok met dit weer al met uitmesten, longeren en van en naar de wei brengen. In het begin wat gesnurk maar intussen nog weinig reactie eigenlijk. Ik doe zelfs speciaal het hooi eraf kloppen/fladderen naast zijn hooinet haha. Ik kan wel eens proberen om te longeren met zadel en daar dan de rok aan te bevestigen. dan voelt hij dat geflapper toch ook aan zijn buik denk ik dan.
Ayasha schreef:Waidida schreef:daar heb je natuurlijk ook een punt. Ik draag mijn rok met dit weer al met uitmesten, longeren en van en naar de wei brengen. In het begin wat gesnurk maar intussen nog weinig reactie eigenlijk. Ik doe zelfs speciaal het hooi eraf kloppen/fladderen naast zijn hooinet haha. Ik kan wel eens proberen om te longeren met zadel en daar dan de rok aan te bevestigen. dan voelt hij dat geflapper toch ook aan zijn buik denk ik dan.
Heb je geen uitrijdeken dat je kan opleggen ? Dat geeft hetzelfde effect en blijft liggen stel dat ze zou bokken. Kleine voorbereiding die jou miss ook gewoon zelfzekerder doet op stappen.
Waidida schreef:bedankt voor jullie tips! Betreft de dekens, wij gebruiken nooit uitrijdekens en onze paarden staan in de winter ook gewoon met teddybeervacht op de wei, dus ook daar weer geen deken![]()
Die skibroek is wel een goeie voor als het echt koud wordt. Ik neem mee dat de lange jas wel handig is voor op stal maar niet echt om te rijden. Moet ik dus even denken of mijn 'tussenin' jas dan warm genoeg is voor het rijden in de winter.