Zuiderlijk randpark Rotterdam Charlois

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustMePris

Zuiderlijk randpark Rotterdam Charlois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 22:47

Hebben mensen ervaring oid met paarden (of in mijn geval shetlanders aan de hand of evt voor de sulky) in het zuidelijk randpark in Rotterdam?

Ik kan nergens vinden of het verboden is voor paarden, maar lees dat er veel honden zijn. Wat voor ons geen probleem is, maar ik weet niet of dit wederzijds zal zijn voor de hondeneigenaren.

Zijn er mensen die hier wel eens lopen/rijden. Of weten of dit wel/niet toegestaan is?

Kidde

Re: Zuiderlijk randpark Rotterdam Charlois

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 05:41

Ik ken dit park niet, maar op internet lees ik alleen wat over wandel- en fietspaden. Daar mag je wettelijk gezien niet op, dus het zal dan officeel helaas verboden zijn. Dat hoeven ze niet extra aan te geven nu deze paden altijd voor paarden niet zijn toegestaan.

Of het in de praktijk wel gebeurt weet ik niet natuurlijk.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:47

Ik lees dat er een paard is ingeslapen door neurologische Rhino op manege schanswijk in Rotterdam.Ik weet niet of dat in de buurt is maar ik zou even voorzichtig zijn met buiten rijden dan.
Is er geen manege in de buurt waar je informatie in kan winnen over de regels en de mogelijkheden qua buiten rijden ?

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 13:11

office schreef:
Ik lees dat er een paard is ingeslapen door neurologische Rhino op manege schanswijk in Rotterdam.Ik weet niet of dat in de buurt is maar ik zou even voorzichtig zijn met buiten rijden dan.
Is er geen manege in de buurt waar je informatie in kan winnen over de regels en de mogelijkheden qua buiten rijden ?

Gelukkig niet in de buurt. De vraag is vanwege een mogelijke verhuizing vlakbij dat park :)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:08

Ik heb hier vroeger met mijn haflinger wel gewoon rondgereden en kwam ook regelmatig ruiters tegen.
Het is misschien niet wettelijk toegestaan, maar we hebben in de omgeving ook niet veel alternatieven.

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 15:11

_Tristan schreef:
Ik heb hier vroeger met mijn haflinger wel gewoon rondgereden en kwam ook regelmatig ruiters tegen.
Het is misschien niet wettelijk toegestaan, maar we hebben in de omgeving ook niet veel alternatieven.

Rotterdam is idd niet de meest ideale omgeving voor buitenrijden. Maar voor de mogelijke verhuizing vind ik het wel fijn dit te weten, omdat dit stuk zo dichtbij zit.. enige wat ik kon vinden was een foto van 5 jaar geleden van een parkeerplaats waar stond verboden voor ruiters. Maar deze parkeerplaats is al langere tijd volledig afgesloten.
Maar als je zegt dat dat toen gewoon goed ging, dan denk ik dat er niet veel fout zal gaan?

Mijn pony is hondproof.. dus enige is dan wel opletten waar en hoelaat ik ergens kom wellicht voor de loslopende honden die paarden niet kennen.

Bedankt voor je reactie :)