Laarzen voor korte benen en brede kuit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hoolahoop

Laarzen voor korte benen en brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 14:36

Ik zoek me suf… Ik, volwassen vrouw en “trotse” eigenaar van een sterk stel stalpoten heeft het in haar kop dat ze echte mooie paardrijlaarzen wenst.

Dat dit praktisch onmogelijk is, is al bekend. Momenteel rijd ik met Ariat Wythburn laarzen of short&wide chaps.

Mijn kuitomvang meet 39 cm en mijn onderbeen lengte is 40 cm.

Bestaande laarzen op maat laten maken dmv een stuk elastiek erin? Budget zal maximaal €200 zijn voor dit geintje.

Momenteel verliefd op de Cleveland laarzen van Epplejeck… qua maten onmogelijk.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:30

Ik denk dat het zoiezo een onmogelijke zoektocht gaat zijn, en later elastiek erin laten zetten is vaak echt niet mooi. Tevens hebben heel veel standaard laarzen al elastiek maar als je hoogte 40 hebt is de kuitmaat meestal niet groter dan 32 a 34 dan zou er dus voor 5 tot 7 cm elastiek dat brengt een hele laars uit balans.

Ik zou nog even rijden met wat je nu hebt doorsparen voor maatwerk.

LienC

Re: Laarzen voor korte benen en brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:40

Hoolahoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 15:45

LienC schreef:
https://www.amazonexl.nl/rijlaarzen

Hier ook korte benen en brede kuiten ;) En eventueel een hakverhoger mocht de lengte nog lastig zijn.

Laarzen zijn veel te lang in bredere maten…

Hoolahoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 15:46

CoRiNa1983 schreef:
Ik denk dat het zoiezo een onmogelijke zoektocht gaat zijn, en later elastiek erin laten zetten is vaak echt niet mooi. Tevens hebben heel veel standaard laarzen al elastiek maar als je hoogte 40 hebt is de kuitmaat meestal niet groter dan 32 a 34 dan zou er dus voor 5 tot 7 cm elastiek dat brengt een hele laars uit balans.

Heb voor het dubbele budget laarzen gezien van Tricolore die wel deze maatvoering lijkt te hebben!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:38

Ik weet niet wat je voet maat is, maar heb je al gekeken naar de maattabel van Mountain Horse laarzen?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:44

Hoolahoop schreef:
LienC schreef:
https://www.amazonexl.nl/rijlaarzen

Hier ook korte benen en brede kuiten ;) En eventueel een hakverhoger mocht de lengte nog lastig zijn.

Laarzen zijn veel te lang in bredere maten…

Zou het dan niet interessanter zijn die laarzen in te laten korten ipv een elastiek in kortere laarzen?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:50

Enige laarzen die mij passen die je kan kopen in de winkel zijn deze;
https://www.ej.nl/laarzen-quur-qsevilla ... rkQAvD_BwE

Ik had toen ik ze kocht hoogte 38 en breedte ook 38. Ik heb er zo’n hakverhoger in. Wel ben ik afgevallen nu en zijn m’n kuiten wat dunner. Je kan evt proberen te passen hoor! Ik vond die maten op de tabel niet helemaal kloppend….

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:59

Zou een naar de short maten kijken bij bv Mountain Horse

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:08

Mountain Horse valt inderdaad wel wat breder.
Verder komt ik zelf ook nagenoeg nergens in de standaard maten.

Ik heb op maat gemaakte laarzen van Lipica. Wel dubbel tarief van je budget.
Ik heb ze zelf nog een paar keer heen en weer moeten sturen voordat ze helemaal okee waren. Wel alweer enkele jaren geleden.

Bij sommige maatwerken kwam ik er sowieso niet door heen omdat het stuk been boven mijn kuit een stuk smaller is dan gemiddeld en ze vaak dat stuk niet kunnen compenseren waardoor de laars uit evenwicht is. Met speciale maten is het dus wel even zoeken ;)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:17

Ik zou ook doorsparen en voor maatwerk gaan. Je doet er als het goed is jaren mee, dus dan kan het maar beter in een keer goed zijn denk ik altijd.

Zelf heb ik ook Lipica. Als het aan te rijden is zou ik naar de fabriek in Raamsdonkveer gaan. Dat scheelt het bovenstaande heen en weer sturen :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:24

Kidde schreef:
Ik zou ook doorsparen en voor maatwerk gaan. Je doet er als het goed is jaren mee, dus dan kan het maar beter in een keer goed zijn denk ik altijd.

Zelf heb ik ook Lipica. Als het aan te rijden is zou ik naar de fabriek in Raamsdonkveer gaan. Dat scheelt het bovenstaande heen en weer sturen :)

Je moet sowieso langs om op te laten meten :j

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:52

Verschrikkelijk dit inderdaad. Je zou eens kunnen proberen bij de Hypostore, die hebben de Suedwind Curvy AM. Deze heb ik gekocht en vind ze super fijn. Alleen heb ik ze dus blijkbaar wel te groot gekocht want mijn voet schuift er in nu het leer wat uitgezet is, helaas.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:04

Doorsparen en gewoon het instap model Tricolore van Deniro kopen.
Perfect, gaan lang mee en worden opgemeten. Ruim keuze in maten.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:06

Suedwind heeft laarzen in mega veel verschillende maten, o.a. de Nova Tall (wel beetje stompe neus vind ik zelf, voor het mooie maar mega fijne laarzen. En vegan leer dus even een nat doekje erover en je bent weer klaar) maar ook de Florentina laars.

Ook Kingsley en De Niro hebben veel verschillende maten standaard, hoorde ik in een ruitersportzaak. De medewerkster zei dat ze vaak mensen heeft die denken dat ze alleen maatwerk passen maar die dan met Kingsley of De Niro toch in een standaard laars passen.

Ik, met korte pootjes en wijde kuit, pas i.i.g tot mijn verrassing in de Nova Tall, X-Wide/Short.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:06

Furst schreef:
Verschrikkelijk dit inderdaad. Je zou eens kunnen proberen bij de Hypostore, die hebben de Suedwind Curvy AM. Deze heb ik gekocht en vind ze super fijn. Alleen heb ik ze dus blijkbaar wel te groot gekocht want mijn voet schuift er in nu het leer wat uitgezet is, helaas.

Zooltje erin? Kost een tientje volgens mij.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:18

ashley1 schreef:
Furst schreef:

Zooltje erin? Kost een tientje volgens mij.

Ik heb er al een zooltje in. Wel een vrij dunne, uit de Action. Dus misschien moet ik wel eens verder kijken?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 20:49

KellyR schreef:
Kidde schreef:

Je moet sowieso langs om op te laten meten :j

Ja klopt inderdaad, maar bij een aantal paardenwinkels kan dit ook dacht ik. Alleen moet het dan heen en weer gestuurd worden om aan te passen. Bij de fabriek hebben ze er toch wat meer kijk op heb ik het idee en kan het makkelijk even aangepast worden. Of het moet veranderd zijn hoor, dat het nu alleen nog in Raamsdonkveer kan

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 22:16

Moeten het beslist laarzen zijn?
Denk dat je meer keus hebt met jodhpurs en chaps.

Over zooltjes. Een hakverhoger is heel wat anders.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 07:18

Hoolahoop schreef:
CoRiNa1983 schreef:

Heb voor het dubbele budget laarzen gezien van Tricolore die wel deze maatvoering lijkt te hebben!

Deze heb ik nu! Mijn kuit en been lengte zijn ongeveer zoals die van jou ook.
Ik pas ook de Mountain Horse laarzen (volgens mij is het de Wild River, durf dat niet meer zeker te zeggen). Alleen de voet is daar wat robuuster. Vond ik persoonlijk minder mooi, maar ze zaten wel goed ;).

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 07:51

Hkm heeft laarzen in alle mogelijke maten, maar zijn iiiieeets duurder. Misschien kan je ze ergens in de aanbieding vinden

https://equizoneonline.com/nl/collectio ... xtra-short

Ze zijn er trouwens in meer maten maar dan moet je even zoeken. Ik krijg alleen maar zweedse sites omdat mn google zo is ingesteld dus daar heb je niks aan

MWvd_konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:51

Horka heeft fijne laarzen! Verschillende lengtematen en breedtematen.
Zit bij mij heel fijn en heb echt korte onderbenen. Niet extreem duur ook!

queenie_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:37

Ik heb ook brede kuiten en korte pootjes en ik heb DeNiro laarzen. DeNiro heeft heel veel standaard maten.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 12:18

Heel lang deze maten gehad, nu iets dunnere kuiten gelukkig, maar hoogte blijft een probleem. Voor 200 euro krijg ik niks gevonden van enige kwaliteit. Vanaf 350 euro krijg ik pas iets gevonden.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 12:35

Kijk eens naar suedwind curvy AM
Hebben ze ook in short versie!
Heb ze nu ook sinds kort en super blij mee!!