Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Muronia schreef:Als ik het zo lees dan krijgt hij nu veel meer beweging over de hele dag omdat hij lekker buiten loopt met vriendjes. Misschien toch ook een iets hogere energiebehoefte daardoor? Natuurlijk zal het wennen van de verhuizing ook een deel van het ding zijn.
imaudy schreef:Hooi kan goed lijken maar best arm zijn.
Verder, ja sommige paarden staan graag op stal nadat ze een tijdje buiten hebben gestaan. Naar mijn idee hebben nog best veel paarden dat.
Noompje86 schreef:imaudy schreef:Hooi kan goed lijken maar best arm zijn.
Verder, ja sommige paarden staan graag op stal nadat ze een tijdje buiten hebben gestaan. Naar mijn idee hebben nog best veel paarden dat.
zeker waar. ze hebben onbeperkt kuil en droog hooi
als hij aan geeft niet meer buiten wil staan mag hij ook naar binnen
CharleyT schreef:Vraag me af hoe sportpaarden dit verwerken en dan ook nog top prestaties leveren. Dan weer in USA, dan weer een EK ergens in Europa, alle concoursen zomers overal en nergens. In de winter de indoor concoursen overal .
Misschien hebben die tips om een eenmalige verhuizing in goede banen te leiden.
mirim schreef:Natuurlijk is overzetten op droger ruwvoer zeker aan te raden.
Maar mijn paard kreeg exact hetzelfde hooi als voorheen.
Ik had ze uit voorzorg al maanden van te voren overgezet op de Duitse baaltjes kruidenhooi van Venhorst . Omdat ik deze makkelijk mee kon nemen en op ons nieuwe adres kon laten leveren.
Maar evengoed was hij heel lang aan de diarree. Terwijl er niets in het voer veranderd was.
Dus hoe de darmen kunnen reageren heeft ook zeker met stress te maken en niet altijd met voer.
CharleyT schreef:Vraag me af hoe sportpaarden dit verwerken en dan ook nog top prestaties leveren. Dan weer in USA, dan weer een EK ergens in Europa, alle concoursen zomers overal en nergens. In de winter de indoor concoursen overal .
Misschien hebben die tips om een eenmalige verhuizing in goede banen te leiden.