Wolven regio Bennekom Renkum Wageningen Hoog Quadenoord

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BoktVerlaten

Wolven regio Bennekom Renkum Wageningen Hoog Quadenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 17:20

Wie heeft paarden in de regio Bennekom, Renkum, Wageningen Hoog en hoe hebben jullie ze gestald?
In verband met de wolf in dat specifieke stukje ben ik benieuwd of jullie nog 24/7 buiten laten staan, of hebben jullie wolfwerende hekken?
En als je buitenritten maakt, ga je nog alleen of in groepjes?
Zitten er veel wolven of juist niet? Ik begreep uit online bronnen dat er een roedel in dat bos zit bij Quadenoord?

Wie weet meer over deze omgeving?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:39

Mijn paarden staan in Wageningen-hoog. In de nacht staat de merrie normaal gesproken in een wolfwerende paddock en in de winter loopt alles in een wolfwerende paddock.
Nu lopen ze echter allemaal in het zomerland, zowel de merries, als de ruinen en de shetten. Ik was heel bang, maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Zijn geen aanvallen geweest, ook niet op de schapen in de omgeving.
Ik ga ook gewoon nog alleen rijden. Zelf nog geen wolf tegengekomen. Kennissen wel.
Ik heb 2 ijslanders trouwens, goed voor de beeldvorming.
Ze lopen dus 24/7 buiten.
Wij zijn volgens mij de eningen in de omgeving met een wolfwerend hek. Staan heel veel 24/7 paarden in de buurt.

BoktVerlaten

Re: Wolven regio Bennekom Renkum Wageningen Hoog Quadenoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 19:33

Dank je voor je reactie! We overwegen om daar naar een huis te kijken en dan verhuizen de paarden mee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:43

Enige tijd geleden is in het Binnenveld (tussen Bennekom en Veenendaal) een enkele wolf gesignaleerd en op de Veluwe zelf lopen verspreid nu 9 roedels, waarvan er 1 a 2 rond Ede en het buitengebied leven.
Dus als je daar wilt gaan wonen zou ik zeker investeren in goede/hoge wolfwerende omheiningen met stroom er bovenop.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 23:13

Dat is dan zeker het plan!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 23:19

Ik denk dat ik weet waar je wilt gaan kijken. In dat bos is wel waar de wolf in onze omgeving veel gezien is. Voor zover ik weet laat deze vee goed met rust. Maar bij dat huis zou ik zeker een goed wolfwerend hek neerzetten

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 23:41

_xManadisx_ schreef:
Ik denk dat ik weet waar je wilt gaan kijken. In dat bos is wel waar de wolf in onze omgeving veel gezien is. Voor zover ik weet laat deze vee goed met rust. Maar bij dat huis zou ik zeker een goed wolfwerend hek neerzetten

Dank je voor je bericht. De wolf daar doet ons wel erg twijfelen

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 23:43

BoktVerlaten schreef:
_xManadisx_ schreef:

Dank je voor je bericht. De wolf daar doet ons wel erg twijfelen

Kijken kan nooit kwaad toch? :) volgens mij zijn er daar ook stallen.
Maar als je een goed hek neerzet zou ik geen grote problemen verwachten!

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 23:44

Klopt, stallen en buitenbak met weide. En zo het bos in, dus ideaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

Volgens mij valt het momenteel mee in die regio daar.

Nu kan dat altijd wisselen maar het lijkt me sowieso wijs als het in/ naast het bos is om te investeren in goede omheiningen. Ik denk dat dit "probleem" op een gegeven moment overal gaat spelen in het land, in de natuur.