Paard laat zich niet altijd vangen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Paard laat zich niet altijd vangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:38

Mijn paard laat zich niet altijd vangen op het land in de zomer. Zomers staan ze dag en nacht op het land, op meer dan genoeg gras. Maar paardlief laat zich niet altijd vangen, ik loop altijd het land in met een voerbeloning welke hij krijgt zowel voor als na het omdoen van het halster. Over het algemeen komt hij hinnikend naar mij toe, maar soms loopt hij weg, of verschuilt zich achter een ander paard. Echt weg rennen doet hij niet, hij zorgt ervoor dat ik niet bij zijn hoofd kom met zo min mogelijk moeite.
Als ik het andere paard aandacht geef, toont de mijne geen intresse.
Op dit moment heeft hij een blessure en is hij verder dus niet aan het werk, ik haal hem van het land, borstel hem en geef hem een bak slobber met supplementen en zet hem weer terug.
Ook voor de blessure pakte ik hem niet standaard van het land om te rijden maar ook gewoon om te borstelen en weer terug te zetten.
Hij is vaak wel erg gehecht aan zijn vriendje, mischien toch een soort verlatingsangst?
Of toch een link met even minder eten tot beschikking?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

O dan zou ik zijn vriendje pakken dan loopt ie vanzelf mee.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:44

office schreef:
O dan zou ik zijn vriendje pakken dan loopt ie vanzelf mee.

We moeten helaas een stukje over een weg, anders was dat inderdaad de oplossing

Amber_anne

Re: Paard laat zich niet altijd vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Ik laat die van mij gewoon staan als ze dat doet. Tenzij ik natuurlijk een afspraak heb en het niet anders kan

Ze komt eigenlijk altijd en die keer dat ze geen zin heeft mag ze dat best aangeven

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:01

Amber_anne schreef:
Ik laat die van mij gewoon staan als ze dat doet. Tenzij ik natuurlijk een afspraak heb en het niet anders kan

Ze komt eigenlijk altijd en die keer dat ze geen zin heeft mag ze dat best aangeven

Ja snap ik, ik probeer meestal wel 1 poging maak heb natuurlijk niet de hele dag de tijd. Belangrijke afspraken probeer ik meestal ‘s morgens te plannen zodat hij een nacht op de paddock of stal kan

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Mijn paarden kennen vanuit het grondwerk dat als ik schuin naar hun achterhand loop het de bedoeling is dat ze zich omdraaien en komen naar mij.
Heel zelden zouden de mijne ook eens weglopen (niet echt lopen, gewoon de andere kant opstappen) als ik ze ga halen en dan loop ik schuin naar hun achterhand en valt er precies een kwartje bij hun dat ze moeten komen. Zo heb ik de mijne al verschillende keren kunnen vangen als ze wegstapten in de weide. :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:03

D__S schreef:
Mijn paarden kennen vanuit het grondwerk dat als ik schuin naar hun achterhand loop het de bedoeling is dat ze zich omdraaien en komen naar mij.
Heel zelden zouden de mijne ook eens weglopen (niet echt lopen, gewoon de andere kant opstappen) als ik ze ga halen en dan loop ik schuin naar hun achterhand en valt er precies een kwartje bij hun dat ze moeten komen. Zo heb ik de mijne al verschillende keren kunnen vangen als ze wegstapten in de weide. :+

Dat is een goede, ik denk inderdaad dat ik van de winter maar grondwerkles ga nemen om dit te oefenen

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:20

Inderdaad lekker grondwerk doen, leer elkaar wat beter kennen, ik heb dat aangeleerd met fluiten. Fluit als ze eten krijgen, als we wat gaan doen, als ze moeten opletten(bijv in het verkeer en ze zijn afgeleid). Bij een bepaalde handeling\geluid gelijk oortjes erop en; er word ''iets'' verwacht. Paarden zijn graag aan het werk\doen het graag goed, grote will to please, dus laat hem maar gerust weten hoe braaf hij wel niet is voor het omdoen van een halster. Enthousiasme doet echt wonderen. Desnoods halster weer af en klaar voor die dag.