Deken thuis wassen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Deken thuis wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:34

Goedemiddag,

Er zijn vast meerdere bokkers die hun dekens van de paarden thuis in de wasmachine of misschien met de hand wassen?

Mag ik vragen hoe jullie dit doen? En welke (was)middel jullie gebruiken om de deken weer waterdicht/afstotend te maken?

Ik heb op t forum gezocht maar kwam alleen oudere pagina's tegen.. vandaar hier opnieuw de vraag... :+

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

Ik koop opzettelijk geen al te dik deken (150 of 200 gr)
Gewoon de wasmachine in, gewoon wasproduct, gewoon programma 40 gr met extra water.
Ruttelt een beetje.
De trommel moet ik nadien wel stofzuigen of onze handdoeken zitten vol paardenhaar en vrouwlief vindt dat maar niks.

En dan bij voorkeur buiten drogen.

Sjolvir

Re: Deken thuis wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:43

heb een 8 kg machine en geen hele dikke dekens, prop ze in wasmachine met gewoon waspoeder. Maakt wel wat herrie met stuiterende sluitingen etc.

Honduras etc. Gaat er ook in. Daarna machine reinigen en hopa, dus ik spaar ze meestal wel op zodat ik er paar na elkaar kan draaien. Afh. V soort deken gaan ze ook droger in heb allemaal deukjes in mjin droogtrommel.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Ik was ze alleen in een oude wasmachine. Goeie kleren gaan er niet meer in want vind ik echt te vies.

Ik heb bij agradi spul gekocht waarmee ik ze weer inspray voor waterdichtheid. Ze staan hier gelukkig geen hele dagen in de regen, maar voor af en toe een bui zijn ze in ieder geval waterdicht genoeg.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Ik was ze in de wasmachine met normaal wasmiddel. Ik droog ze aan de lijn en spuit ze daarna in met spuitbussen van de action om ze waterdicht te maken.
Gaat al heel wat jaren goed zo!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:51

Hier doe ik mijn 0 grams dekens en de liners ook gewoon in de wasmachine. De buitendeken hang ik altijd wel eerst over het tuinhek om deze al helemaal af te spuiten en met een borsteltje en wat zeep het meeste viezigheid eraf te halen. Denk dat mijn wasmachine dat wel fijn vindt.

Daarna doe ik de deken of de liners in een grote waszak. De grote van LeMieux past blijkbaar gewoon een grote zware deken in.

En ik was altijd met de Bucas wash. Eerst omdat ik een Bucas had, maar nu mijn Horseware dekens ook omdat Horseware diezelfde wash aanraadt. Daar was ik bijvoorbeeld ook mijn jassen mee. Schijnt heel zacht te zijn voor stoffen die waterdicht moeten blijven.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Gelukkig heb ik een extra wasmachine in de stal staan waar ik de minder zware dekens in was; de dikkere dekens worden opgehaald door een dekenwas-service en weer thuisgebracht, de dunnere regendekens was ik dan met harmisol in de stal-wasmachine.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:43

Ik heb een oude 5kg wasmachine voor honden kleedjes en de dekens in de schuur staan.

Allemaal outdoor dekens en ik was met wasmiddel van horseware op 30° zodat ze waterdicht blijven. Heb al jaren bucas en horseware en nog nooit lekkende dekens gehad of moeten behandelen met een spuitbus.

Gewoon wasmiddel nooit gebruiken bij outdoor dekens! Sterker nog ik doe de machine voordat de dekens erin gaan een spoelprogramma draaien zodat ik zeker weet dat wasmiddel resten eruit zijn.

Tip: wasmachines moeten zuinig zijn en verbruiken minder en minder water. Dat gaat niet goed samen met vieze paardendekens waardoor ze er vaak nog vettig of zelfs vies uit komen.
Ik zuig zoveel mogelijk haren van de dekens af en doe ze daarna een uurtje lekker voorweken in een grote kuip met koud water. Beetje op de hand wassen. Daarna gaan ze kletsnat de machine in en gebruik daar bovenop nog de functie 'extra water'.

Na het wassen de machine weer een lege spoelbeurt draaien en nadat ik meerdere dekens achter elkaar heb gewassen een lege kookwas met soda om het binnenwerk van de machine schoon en fris te houden.

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

We hebben een 12 kilo wasmachine in de stal staan, daar past best wat in. Gewoon met wasmiddel, als het een beetje regent is dat prima, bij een stortbui gaan ze sowieso naar binnen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Dunne outdoordekens Doe ik in de machine. Ik haal dan speciaal wasmiddel voor outdoorkleding bij een sportzaak of gebruik bucas of rambowash

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Ik was mijn (Shetland) dekens zelf.

Een keer met een klein beetje wasmiddel. Aan sluitend met waterdicht spul (oudere dekens met spul van de kruidvat, nieuwe met dat van Bucas of Horseware). En eenmaal droog nog eens inspuiten om goed waterdicht te blijven.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:17

Thx voor de reacties.. ik vraag dit omdat ik een 100 grams deken wil wassen..maar zit ff te tobben met welk middel ik dit ga behandelen etc.. mn (oudere) ruin staat namelijk nu nog 24/7 buiten en vertikt t om in een schuilstal te gaan staan als t regent maar rilt als een rietje als t te harr regent.. en de deken is nu goed waterdicht dus zou t fijn vinden als ie weer goed waterdicht zou zijn/worden.. :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:32

Welk merk is het? Zowel Bucas als Rhino blijft bij mij na het wassen top met Bucas wash en conditioner. Ook na een aantal jaren. En hij staat inderdaad ook 24/7 buiten en vertikt het vaak om te schuilen want toch een deken op.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

Als je zelf besluit te wassen zou ik dat idd met de Bucas wash doen. Zelf breng ik m'n outdoor dekens altijd weg, liners en vliegendeken was ik wel zelf, al dan niet na voorspoelen in de douche om de ergste viezigheid eraf te krijgen (hebben geen tuin)