Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anastasia24 schreef:Daar zijn best veel topics over te vinden! [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
Deze bijvoorbeeld.
ual_95 schreef:Eerlijk? Ik zou het paard laten gaan. Het paard is niet 'gezond'. Het feit dat er alleen nog stap- en drafritjes gemaakt kunnen worden, vind ik niet 'volledig' hersteld. Linksom of rechtsom blijft het daarbij een zwakke plek.
Daarbij klink je mijns inziens te onzeker over je financiële situatie. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar een paard is in de basis al heel erg duur, helaas. Ik ben niet chronisch ziek, heb een goed inkomen, maar heb ook een pechpaard. Ik denk dat mijn paard nu gemiddeld 5 à 600 euro in de maand kost. Ze is drie jaar geleden geopereerd, wat ook duizenden euro's heeft gekost. Dat heb ik niet meegenomen in het gemiddelde, maar kan iedereen gebeuren.
Ik snap wel dat het heel rot is dat het paard verkocht wordt. Weet je ook de reden van verkoop?
Zoektpaard02 schreef:ual_95 schreef:Eerlijk? Ik zou het paard laten gaan. Het paard is niet 'gezond'. Het feit dat er alleen nog stap- en drafritjes gemaakt kunnen worden, vind ik niet 'volledig' hersteld. Linksom of rechtsom blijft het daarbij een zwakke plek.
Daarbij klink je mijns inziens te onzeker over je financiële situatie. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar een paard is in de basis al heel erg duur, helaas. Ik ben niet chronisch ziek, heb een goed inkomen, maar heb ook een pechpaard. Ik denk dat mijn paard nu gemiddeld 5 à 600 euro in de maand kost. Ze is drie jaar geleden geopereerd, wat ook duizenden euro's heeft gekost. Dat heb ik niet meegenomen in het gemiddelde, maar kan iedereen gebeuren.
Ik snap wel dat het heel rot is dat het paard verkocht wordt. Weet je ook de reden van verkoop?
Bedankt voor je reactie!
Dat heeft u goed gelezen, ik ben inderdaad best onzeker over mijn financiële situatie. Vooral in deze economie is het heel moeilijk in te schatten of iets haalbaar is. Vooral als wat ik heb gehoord dat de prijzen steeds een beetje omhoog gaan.
Ja de reden van verkoop is dat de eigenaar graag verder in de sport wilt en dat niet gaat lukken met dit paard. Ze heeft nu een ander paard erbij gekocht waarmee ze lekker aan de slag is. Helaas is 2 paarden voor haar onderhouden ook moeilijk en heeft ze helaas besloten dat ze weg moet. Wat ik van haar kant ook volledig begrijp.
Het is echt moeilijk, is namelijk echt mijn hart paard. Maar wat niet kan, kan niet helaas. Wel bedankt voor het realistische plaatje, ondanks dat ik een spaarpotje heb zal ik het zo te zien niet volledig halen als ze last blijft houden.
Hopelijk gaat het met jou paard nu wel weer wat beter?