Welke singelbont westernsingel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sentir

Welke singelbont westernsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 15:14

Na 2 jaar de westensingel van Prof choice gebruikt te hebben krijgt mijn paard nu singelwondjes.

Nooit last van gehad, nu deze zomer wel. Deze singel is nog geen jaar oud (vorige verkocht en nieuwe gekocht) dus deze opnieuw kopen vindt ik maar gek.

Het gaat om de prof choice anatomische westernsingel. 75cm lang.

Afbeelding

Ik zoek nu een singelbontje voor dit zadel alleen heb ik geen idee welk bontje er rond deze singels past? Ik kom uit op de mattes bontjes via Google.

Wat denken jullie?

Maddy_Paola

Re: Welke singelbont westernsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 16:48

Past je zadel nog wel goed?
Paard misschien aangekomen door het gras en daardoor van buikvorm veranderd?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 17:00

Maddy_Paola schreef:
Past je zadel nog wel goed?
Paard misschien aangekomen door het gras en daardoor van buikvorm veranderd?

Zadel past nog, is pas aangemeten rn nagekeken. Paardje heeft eventjes stilgestaan wegens een blessure. Maar is niet meer (veel) bijgekomen. Het ligt puur aan het feit dat het ergens wat schuurt door minder haar dan in de winter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 18:40

Is deze singel van precies hetzelfde materiaal gemaakt als je oude want merken willen hun materialen wel eens aanpassen nl??

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 21:32

DubbelFun schreef:
Is deze singel van precies hetzelfde materiaal gemaakt als je oude want merken willen hun materialen wel eens aanpassen nl??

Is exact dezelfde als de oude. Oude was in 2023 gekocht, nieuwe in 2024 beide van arthurs westernstore. In de winter ook gebruikt en geen probleem gehad. Tot nu in de zomer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 09:17

Dat is wel raar.
Misschien meer gezweet als anders, velletje wat net niet lekker lag ??
Met de schapenhoes van Mattes heb je wel een goede.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 13:51

DubbelFun schreef:
Dat is wel raar.
Misschien meer gezweet als anders, velletje wat net niet lekker lag ??
Met de schapenhoes van Mattes heb je wel een goede.

Zou kunnen, ik denk idd wat gezweet.
Zou het anders echt niet weten want het is exact dezelfde; en hetzelfde materiaal.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 15:24

Welke van mattes zou ik het beste pakken? Je hebt 3 anatomische maar ik weet niet of de rechte anatomische of de volledige gevormde het beste is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:07

Je singel heeft idd een wat andere vorm als de Mattes hoezen, maar deze lijkt me het beste passen
https://www.drunensruiterhuis.nl/singel ... _campaign={campaignname}&utm_content={adgroupname}&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=20236989357&gbraid=0AAAAADsqlquj4pxfOOCU70mVI3Bh9jDbs&gclid=CjwKCAjwk7DFBhBAEiwAeYbJsXBnuNSjxEYxVM1DwBCKqDi3NhjOWXZ3SC2Yj_i4hbHmxcB9Wh9L_RoCdWYQAvD_BwE#vendit_size=468&vendit_color=1012

Afbeelding

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:17

Ik denk eerlijk gezegd niet dat zon hoes van mattes om jou huidige singel gaat passen. Ze hebben van mattes ook western singels, ik heb er zelf al jaren een en ben er mega tevreden over. Zo af en toe eens uitwassen en na iedere keer rijden het zweet eruit borstelen. Hoop dat je een fijne oplossing!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:46

Ik zou de eigen singel ook mee nemen naar een winkel en hem daar passen. Het is een hoop geld om zo de gok te wagen.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 21:16

Klopt,
Ik kan indien nodig altijd een nieuwe lamswollen singel kopen. Maar die moet dan echt wel anatomisch gevormd zijn.

Of gewoon de bonte versie van Prof choice aanschaffen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 23:09

Dat bontje van de foto gaat nooit passen, is voor een rechte singel en jij hebt een anatomisch gevormde. Sowieso is merken mixen een heel slecht idee.

Ik zou toch voor een volledig mattes singel met afneembare wol gaan. Kost wat maar dan heb je wat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 09:15

Sentir schreef:
|Is dat ook écht lamsvelbont ??

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 12:07

DubbelFun schreef:
Sentir schreef:
|Is dat ook écht lamsvelbont ??

Daar ben ik niet zeker van. Ik dacht van wel maar dat was 2 jaar geleden.

Wil gewoon 100% zeker zijn dat het zadel met een nieuwe singel niet gek gaat doen of dergelijke. Heb al wat meegemaakt met het vorige zadel :')

Edit: officiele website zegt niks over het bont. Welke mattes singel gaat het beste aansluiten bij de prof choice? Dan schaf ik mij gewoon zo eentje aan.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:53

Ik heb van deze drie de onderste singel, mijn pony is erg rond en heeft de singel plek best ver naar voren liggen.

Welke overeen komt met jou singel zou ik zo niet kunnen zeggen.

Afbeelding

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 20:59

Ja die prof choice is best een rare vorm.
Je hebt op de site zelf ook die andere omgedraaide crescent singel.

Type paard is een merens, korte rug, rond. Altijd met deze 'anatomische'gereden toen ze van mezelf was. Maar voor dat geld wil ik wel zeker zijn :j mij lijkt deze het beste overeen te komen met de gewone anatomical van mattes. Of, de omgekeerde crescent singel. (Ik denk dat die athletico noemt)

Heb daarstraks de singel nog eens bekeken en de gestikte omranding is idd ietje scherper dan mijn vorige/schuurt. Kan door gebruik zijn.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:30

Ik volg mee. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met de Mattes western singel en welke versie.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 12:20

Ja, Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Ik zie de meeste ruiters met de lamicell rondrijden en heel weinig mattes.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:22

Mijn ervaring is goed, ik rijd al jaren met de crecent singel rond. Ik heb nou een keer een nieuwe wollen hoes laten maken. Je moet hem wel wassen met dat melp spul van mattes, de oude heb ik met gewoon wol wasmiddel gewassen en die is kapot gegaan helaas (al had ik die al wel een aantal jaar in gebruik). Mijn nieuwe singel hoes heb ik nou vanaf 2022 (je kan ook een losse hoes bestellen ipv een hele nieuwe singel te moeten kopen) en doet het nog super. Wat ik al eerder zij na iedere keer rijden als hij is opgedroogd borstel ik hem uit en een keer in de zoveel tijd even in de wasmachine met dat speciale melp wasmiddel. Mijn pony heeft geen doorrijdplekken meer en mn zadel blijft super liggen. Ik weet niet of er meer mensen mattes singels hebben maar mijn ervaring is dus prima :j