Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rien10 schreef:Waarom kan je haar niet vastzetten? Is er geen mogelijkheid toe of doet ze iets als je haar vast zet. Hangen bijvoorbeeld?
0llie schreef:rien10 schreef:Waarom kan je haar niet vastzetten? Is er geen mogelijkheid toe of doet ze iets als je haar vast zet. Hangen bijvoorbeeld?
Ik heb geprobeerd haar vast te zetten met een longeertouw zodat ze wel vast stond maar niet op de wasplaats hoefde. Toen ging ze hangen dus dat was 1 keer nooit weer
SjonnieZ schreef:Hoi olie
Ik zie in jouw andere topic dat jullie ook problemen hebben met buitenrijden terwijl de vorige leader dit niet had.
Vind jij deze dingen mss zelf nog spannend?
Paarden voelen dan de twijfel en als ze je dan vertrouwen dan gaan ze mee in jouw spanning.
Mss eens samen met een instructeur deze zaken aanpakken?
0llie schreef:Met deze temperaturen is het natuurlijk heerlijk dat je je paard afspoelt. Maar die van mij durft de wasplaats niet op. Eromheen is prima, maar zodra ze erop moet gaat ze stilstaan.
De wasplaats is gewoon buiten op een stuk betonnen vloer, maar daar wil ze dus echt niet op staan.
Als we er naast staan gaat het afspoelen prima, maar daar kan ik haar niet vastzetten en het kraantje is binnen dus ik moet even uit haar zicht om de kraan aan te zetten. Dan loopt ze eigenlijk gelijk weer weg.
Ik moet dus eigenlijk altijd met iemand zijn om haar af te spoelen of te wassen, wat echt niet praktisch is aangezien dat meestal niet kan. Weet iemand hoe ik haar dit kan leren? Ze gaat er dus helemaal niet op, ook niet voor 1 seconde dat ik dat al kan belonen... maar er omheen lopen is dus echt prima. Ook het gras eten wat er direct naast is vindt ze geen probleem... zodra ik op de wasplaats sta komt ze niet meer met me mee.