Te paard in Ruinerwold

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbly

Te paard in Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 00:52

Hai!

Binnenkort is het zover! We verhuizen naar Ruinerwold. We hebben een gouden stekkie waar hij aan huis kan staan. Als student heb ik niks te klagen over deze zegen *\o/*

Nu was ik wel benieuwd of we een beetje leuke paadjes/routes zijn om buiten lekker te rijden zonder meteen de trailer nodig te hebben.

Ik zag her en der wel wat van die wandelpaden langs landjes met een boom rand en een plek voor publiek opengesteld wandelpad, maar daar durf ik niet zomaar met paard door te gaan, voor het geval het niet mag… heeft iemand hier ervaring mee? (Ik kom uit nogal dicht bevolkte omgeving, dus stille regels op t platteland ken ik niet heel goed :?

Ik zich dichtbij het begin van het dorp, nabij de plus.

Weet iemand iets leuks? Of misschien samen een rondje doen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 08:46

Ook in Drente mag je alleen rijden op ruiterpaden en ruiterroutes (naast op de openbare weg). Alles wat aangegeven staat als wandel- of fietspad is per definitie verboden gebied. Er zijn geen 'stille regels' :+

op www.ruiterenenmennen.nl kun je vinden waar ruiterpaden zijn.

RanjaRietje

Re: Te paard in Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:34

Welkom!! Ik ben geboren en getogen in Ruinerwold! :D

Bij de grasdrogerij heb je een mooi zandpad waar je wel vollop in galop kan, en langs de wold A kun je ook prima rijden langs de weg, de bermen zijn daar lekker breed

Paulobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:46

Gefeliciteerd! Ik heb jaren geleden met mijn paarden aan de Dokter Larijweg gestaan, mooie tijd. Als je langer op pad wilt kun je via de Dokter Larijweg richting Havelte/Uffelte (ik weet onze route niet precies meer) - daar wordt het écht mooi! Bos en heide.
Op het pad langs de grasdrogerij staan ook nog heel wat hoefstapjes van ons, we stonden daar vlak tegenover.

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 10:20

Oehh!
Havelte is opzich nog wel te doen inderdaad om heen te rijden (6/8 km), moeten we wel weer even conditie krijgen :j

Ik zag inderdaad langs de grasdrogerij een pad, maar volgensmij is het tegenwoordig een fietspad geworden |(

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:01

Er zit een fietspad naast het zandpad, richting Berghuizen zeg maar vanaf de grasdrogerij te zien <<)

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 22:59

Ik heb vandaag weer even een rondje gefietst om te kijken of er wat leuke paden zijn.

Ik zag dat de boschweg onverhard was en wel leuk leek.
En vanaf maps zag ik ook dat er nog een pad door het land ging, alleen niet duidelijk of dit alleen voetganger is.

Dit is een afbeelding van maps die me op t idee brengt of dit een interessant pad is :D
(Rood is bestaande weg voor maps en de blauwe rondjes indiceren dat er een pad is)
Afbeelding

Overigens ook nog naar havelte gefietst, maar dat is wel een stukkie _/-\o_ vooral langs 60 weg zonder fietspaden :')
Al kom je daarna wel in mooi gebied… het stuk erheen is … lang :j

Ik zie bij de grasdrogerij geen zandpad, of ben ik verkeerd aan t zoeken?
Aan de dokter Larijweg?

Oohhh… is t de dijkmansweg?

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:52

Ja klopt!
Afbeelding
Dat rode stuk