Ik ben benieuwd naar ervaringen of kennis van anderen over dit onderwerp…
Mijn vriendje (cruzado) is op dit moment 2 jaar +2maand oud. Hij meet op dit moment schofthoogte 150cm, kruishoogte 152cm. Ik ben erg benieuwd wat anderen denken over wat zijn uiteindelijke schofthoogte kan worden.

Gezien er Spaans bloed in zit, lijken ervaringen van anderen (met spanjaarden) mij ook wel interessant i.v.m. dat het ook wel laatbloeiers kunnen zijn.
Berekeningen heb ik al vaker gedaan (touwtjes methode, berekening met procenten), maar deze geven allemaal een ander antwoord. Het verschilt tussen 153-160cm. Ik zou boven de 155cm toch wel super vinden! En anders moet hij maar lekker breed worden

Wat extra info:
-Vader: PRE van 161cm schofthoogte
-Moeder: onbekend ras, 148cm schofthoogte
-Halfbroer: andere moeder van ook +/- 150cm schofthoogte) is met 5 jaar 164cm schofthoogte.
-Halfzusjes (andere moeder van +/-155cm) zijn met volwassen leeftijd +/- 152 geworden.
Het betreffende paardje is met 1 jaar geruind. Blijft wel langzaam groeien (1cm in laatste 2 maanden).
Met 1 jaar leek hij opeens redelijk “af”. Nu met 2 jaar zie je dat hij weer wat smaller lijkt en echt nog moet uitzwaren in de toekomst.
Foto’s ter illustratie