Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annikavolder schreef:ik heb het voorbeeldcontract van vereniging eigen paard gebruikt destijds en wat aangepast naar de individuele situatie
https://verenigingeigenpaard.nl/kennisb ... reenkomst/
stroopkoek schreef:Beste Bokkers,
Een droom die uitkomt, een eerste eigen paard! Deze week staat de klinische keuring op de planning. Na deze keuring wil ik graag een koop contract opstellen om afspraken, wat betreft het ophalen enz, in vast te leggen. Uiteraard wil ik dit goed doen, zodat ik (mocht dit nodig zijn) op deze afspraken kan terugvallen. Hoe hebben jullie dit contract opgesteld bij de aankoop van een paard? Hebben jullie dit laten doen door een advocaat of een voorbeeld van het internet afgehaald? Mocht ik een voorbeeld van internet gebruiken is dit dan ook rechtsgeldig?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
xRivaldo schreef:Gaat het paard niet direct na de keuring mee naar huis?
Het is goed de verkopende partij hierbij te betrekken. Je kunt een hele boel contracten downloaden van betrouwbare websites. Die dekken toch de meest algemene zaken.
Zijn er specifieke zaken waarbij je het fijn vindt dat er een contract is?
Kelan schreef:En waarom na de klinische keuring?
Ik zou (als verkoper) verwachten dat als je een contract wil opstellen, je dat opstelt en afstemd voor de klinische keuring (ook alvast over ophalen, als je plan niet is om m meteen na een positieve klinische keurig mee te nemen). Dan neem je een uitgeprint exemplaar mee naar de keuring. Als die positief is, teken je die daar allebei, en voer je de gemaakte uitspraken af. Of nog beter, je tekent digitaal voor de keuring.
Als je na een positieve keuring nog met een contract op de proppen komt die de verkoper nog niet gezien heeft, zou ik als verkoper "not amused" zijn.
stroopkoek schreef:Klopt, paard gaat niet direct na de keuring mee naar huis omdat hun andere paard anders alleen komt te staan. Ik wil dus graag afspraken maken wie er verantwoordelijk is zolang hij daar blijft.
annikavolder schreef:ik heb het voorbeeldcontract van vereniging eigen paard gebruikt destijds en wat aangepast naar de individuele situatie
https://verenigingeigenpaard.nl/kennisb ... reenkomst/
Babootje schreef:stroopkoek schreef:Klopt, paard gaat niet direct na de keuring mee naar huis omdat hun andere paard anders alleen komt te staan. Ik wil dus graag afspraken maken wie er verantwoordelijk is zolang hij daar blijft.
Wettelijk gezien (zou je daar niets over afspreken) dan is dat de verkoper, zolang het paard niet op jouw terrein staat.
stroopkoek schreef:Babootje schreef:
Wettelijk gezien (zou je daar niets over afspreken) dan is dat de verkoper, zolang het paard niet op jouw terrein staat.
Oké duidelijk. En afspraken zoals dat hij niet wordt verkocht aan iemand anders nadat ik hem heb laten keuren? Is dat iets wat slim is om in een contract op te nemen?
Oké duidelijk. En afspraken zoals dat hij niet wordt verkocht aan iemand anders nadat ik hem heb laten keuren? Is dat iets wat slim is om in een contract op te nemen?
Goof schreef:Zijn de verkopers zo onbetrouwbaar?
Of ben jij zo wantrouwig?