Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eroqui schreef:Hallo Bokters
Ik heb mijn paard 1,5 jaar, maar ik kom tot de vaststelling dat hij voor me te hoog gegrepen is. Hij is me te hevig in het rijden. Mijn doel is om gewoon te gaan wandelen; maar hij verdient meer dan dat, talent zat...
Het wordt mij niet simpel om afscheid te nemen. Omdat ik nog een paard heb en ook het geld niet heb om er 2 te blijven houden op de pensionstal, zal ik helaas een oplossing moeten zoeken
Oretha schreef:Ik kwam dit tegen op FB
https://www.facebook.com/share/p/1JzRBsm3u3/
Misschien een oplossing voor jou?
Little_Gift schreef:Eroqui schreef:Hallo Bokters
Ik heb mijn paard 1,5 jaar, maar ik kom tot de vaststelling dat hij voor me te hoog gegrepen is. Hij is me te hevig in het rijden. Mijn doel is om gewoon te gaan wandelen; maar hij verdient meer dan dat, talent zat...
Het wordt mij niet simpel om afscheid te nemen. Omdat ik nog een paard heb en ook het geld niet heb om er 2 te blijven houden op de pensionstal, zal ik helaas een oplossing moeten zoeken
Maar wat heeft het "nog een paard hebben en het geld niet hebben om er 2 op pensionstal te houden" dan te maken met dat dit paard hevig is en je er niet zo goed mee uit de voeten kan?
Als het paard een makker temperament had, dan had je toch ook niet plots meer geld of een paard minder?
Snap het niet zo goed merk ik...?
Celebi schreef:Ach, een paard heeft geen ruiter nodig hè. Ik denk dat het goed is om voor jezelf na te gaan wat je allemaal graag zou willen van en met een paard en dan kijken of dit paard daarbij past. Zo niet kan verkopen een hele prima keuze zijn natuurlijk. Het is een dure hobby en je paard moet bij je passen.
Want wat bedoel je met te hoog gegrepen? En bedoel je met wandelen alleen het aan de hand wandelen met een paard of de Vlaamse variant wat buitenrijden betekent? Als dit paard echt je hart gesloten heeft is aanhouden natuurlijk ook geheel logisch alleen moet je dan gaan kijken hoe je dit werkbaar maakt samen.
juval schreef:https://eigenaarzoektruiter.nl/
Ik weet niet of zoiets ook in België bestaat, maar is misschien een oplossing voor je.
senna21 schreef:Hoop je in de toekomst wel te kunnen rijden met dit paard? Heb je begeleiding van een instructeur?
Als je te weinig geld hebt om twee paarden te onderhouden, zou ik toch eentje verkopen. Met verleasen of uitlenen ben je niet vrij van kosten en (financieel) risico.
Eroqui schreef:Little_Gift schreef:
Maar wat heeft het "nog een paard hebben en het geld niet hebben om er 2 op pensionstal te houden" dan te maken met dat dit paard hevig is en je er niet zo goed mee uit de voeten kan?
Als het paard een makker temperament had, dan had je toch ook niet plots meer geld of een paard minder?
Snap het niet zo goed merk ik...?
Excuus voor de onduidelijkheid. Het 2de paard is plots op mijn pad gekomen, en gezien de situatie toch toegehapt. Daar rij ik graag mee, is rustig maar ik heb er nog niet dezelfde connectie mee. Vandaar dat soms de twijfel toeslaat om hem toch te houden en verder te laten rijden door meer getalenteerde ruiters. Misschien is hij dan volgend jaar wel mijn partner in crime.
Eroqui schreef:Inderdaad, een goede thuis bij een ervaren ruiter is de beste oplossing. Het is vooral de schrik om mijn paardje af te geven en de onzekerheid waar hij terecht gaat komen. Zoals je zegt “door de zure appel bijten”; maar toch wil ik dat 5* huisje…. Als ik dat niet meteen vind, zou een lease of halve stal een tussenoplossing of zelfs een proefperiode voor de nieuwe eigenaar kunnen zijn.