Ik zit met een "probleem". Of ja, het is niet echt een probleem maar wel iets waar ik al een tijd mee zit en dat is dat ik geen motivatie meer heb om iets te doen met mijn paard.
Mijn merrie is echt een schat van een paard. Ik heb haar nu al ongeveer 2,5 jaar. In het begin had ik super veel motivatie en plezier, we deden dressuur oefeningen, springen, vrijheidsdressuur etc. Gewoon lol met je knol.
Maar sinds een tijd heb ik bijna geen motivatie of plezier meer in het rijden enzo. En ik vind het zo irritant en ik ben een beetje boos op mezelf want het was altijd een grote droom van mij om mijn eigen paard te hebben.
Maar nu heb ik bijna geen zin meer om te rijden, of te longeren, of vrijheidsdressuur te doen.
En ik vind het zielig tegenover mijn merrie, dat ze niet veel doet omdat ik geen zin heb... Maar hoe meer ik mezelf forceer om iets te gaan doen, hoe minder zin en plezier ik heb.
Vroeger kwam er regelmatig een vriendin van mij langs en dan deden we samen leuke dingen met de paarden, wat ik echt leuk vond, maar zij komt bijna nooit meer.
Ik weet niet of iemand hetzelfde heeft gevoeld of iemand me hier mee kan helpen, maar ik wou het gewoon even kwijt