Overeenkomst met verzorgster/bijrijder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OneLiner

Overeenkomst met verzorgster/bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 08:19

Goedemorgen,

Al jaren heb ik verzorgsters/bijrijders en dat gaat in 9 van de 10 gevallen goed qua afspraken nakomen.
Echter vanwege verhuizing ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe verzorgster/bijrijder en zij zou graag de afspraken vastgelegd willen hebben in een overeenkomst. Daar ben ik nog niet mee bekend, hebben jullie daar ervaring mee? En wellicht een voorbeeld van zo'n overeenkomst? Geen idee wat ik daar precies allemaal in moet zetten.

belle_boef

Re: Overeenkomst met verzorgster/bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:22

En wat moet zo’n overeenkomst opleveren?
Je kan toch gewoon jou verwachtingen/eisen doorspreken en mailen/appen om ze op schrift te hebben.

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:33

Wat je al dan niet van haar verwacht. Maar persoonlijk vind ik dat nogal fluïde en kan het zo zijn dat verwachtingen in de loop van de tijd bijgesteld worden. Dat een bijrijder zo goed blijkt te bevallen dat er meer mogelijk is, of dat het een ruwe diamant is die hier en daar nog bijgeslepen dient te worden <<) . Ik zou er geen contractje van maken waar zij rechten aan kan ontlenen. Afspraken op papier zetten kan houvast geven, maar ik zou wel aangeven dat het van de omstandigheden afhangt hoe er mee omgegaan wordt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:34

Je zou kunnen kijken naar een leaseovereenkomst en dan het lease gedeelte er uit laten.

Op zich lijkt het mij niet slecht als alle afspraken zwart op wit staan, zou er gewoon ook echt de afspraken in zetten. Welke dagen komt ze? Wat mag ze wel en niet doen? Wat zijn de verplichtingen? Hoe communiceren jullie en hoe vaak? Wat doen in het geval van calamiteiten? Wat zijn jouw plichten als eigenaar? Hoe om te gaan met spullen of als er iets kapot is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:45

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak.

anjali

Re: Overeenkomst met verzorgster/bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 12:01

Zit er een financiele kant aan? Zo niet, dan zou ik even niet te veel gaan vastleggen met contracten maar eerst even kijken hoe het gaat. Misschien blijkt al snel dat het helemaal niet klikt en dan wil je van de persoon af, zo snel mogelijk. Of het klikt juist ontzettend goed en dan loopt het verder vanzelf. Het enige waar je het misschien wel meteen over moet hebben dat is de wettelijke aansprakelijkheid voor het geval dat er een ernstig ongeluk zou gebeuren. Wie waarvoor verzekerd is enzo.