Meningen & Raad: Meningsverschil met Eigenaresse Bijrijdpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TanteJulia

Meningen & Raad: Meningsverschil met Eigenaresse Bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 09:44

Hallo lieve bokkers,

Ik ben op zoek naar andere/meer meningen :) Het is allemaal niet heel dramatisch, maar ik zit er wel mee.

Achtergrond- Info
Ik ben via een advertentie op een stal gekomen; ik heb al heel lang de droom een eigen paard te hebben - in de advertentie ging het om een bijrijdpaard met optie op koop. Perfekt voor mij. Dit paard was het voor mij niet helemaal en daarom niet gekocht.

Op dezelfde stal, hat een stalklant haar arm gebroken en ik werd voorgesteld om tijdens haar genezingsprocess haar paard te rijden. Super leuk natuurlijk (voor mij), eigenaresse zelf is jong en ongecompliceerd „je mag alles doen wat wil“.

Na maanden genezing kon ze er zelf weer op en heeft mij toen gevraagd of ik vast blijf, voor minder dagen in de week en ik moet een bijdrage betalen. Voor mij prima. Het berichtje met de vraag was lyrisch „war het je met hem gedaan, hij is zo fijn te rijden, kan hem op twee pinken sturen“. Helemaal leuk!

In de tussentijd heeft ze hem ook verhuisd naar een actief stal (voor mij verder weg, maar voor het paard super en ik heb een goede band met de staleigenaresse)

Ik ben zelf geen hele sterke ruiter, ik heb in mijn kinder en tienerjaren gereden tot ik ca. 17-18 was. Daarna gestopt en met 34 weer begonnen. Wel heb ik een basis met rijden op echt goede paarden, die liepen met de eigenaar dan in het weekend wedstrijd, ik kon doordeweeks dan „voelen“ en „narijden“. Ik weet nog het gevoel, maar heb zelf niet de skills.

Ik neem nu les waar het gaat, soms met mijn bijrijdpaard, ook op manegepaarden. Om dit gevoel bij het rijden ook weer terug te krijgen.

Probleem
Onder een van de lespaarden was er een paard bij, wat mij dat gevoel van vroeger weer gaf. Helemaal verliefd natuurlijk. En toen zag ik toevallig, dat het dier te koop staat.

Ik heb geïnformeerd, erover nagedacht. Bij de stalling geïnformeerd, alles doorgerekend. Plek is er, geld is er, tijd is er.

Wat ik niet gedaan heb, is de eigenaresse van mijn bijrijdpaard informeren.

Ze had een ongeluk gehad met haar paard en een handpaard van een vriendin, zou daarna op vakantie gaan. Stress, dat ik misschien weg zou gaan, wilde ik haar niet aandoen. Dus had ik besloten niet te informeren, totdat het paard wat ik zou kopen door de keuring was. Behalve de staleigenaresse, heb ik verder ook met niemand gesproken.

Uiteindelijk is de koop niet doorgegaan. Ik was voor de keuring met iemand met verstand nog een keer kijken. Iets was voelbaar bij de pees. Ik heb de keuring afgezegd en daarmee was de droom van het eigen paard weer op ijs.

Degene die het paard verkoopt heeft dus blijkbaar een dochter, die wiederom bevriend is met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. Je voelt hem aankomen…hier werd over mij en de eventuele koop gesproken. Ik weet niet eens wie zij is.

Eigenaresse over haar theewater, want „ik had het moeten zeggen“ en zij „plant een jong paard te kopen en dan moet er wel iemand zijn voor haar oude paard“ en „ze heeft geen bijrijder nodig“ en dat met het dressuurzadel kopen kan ik ook vergeten, want daar gaat ze geen geld in steken. (Ik heb een financiële bijdrage aangeboden, ik kan in haar springzadel niet goed zitten, maar haal niet zonder overleg een zadelmaker bij haar paard).

Waar ik mee zit
Een aantal dingen.

- Het is nu de tweede keer dat ik meemaak, dat er commentaar gegeven wordt op de „toestand“ van het paard, nadat ik de enige ben die hem een tijdlang heeft gereden. Ik heb ook al huildende spraakberichten gekregen, dat ze niks met het paard kan en ik met een slof moet rijden. (Doet ze dan zelf, want ze heeft geen zin in „vechten“ met het paard). Ook na deze vakantie voor hetzelfde; hij loopt niet, luistert niet, is zoveel werk.
- Ik vind niet, dat ik verplicht ben dingen te delen zoals een koop van een paard, zolang dat geen invloed heeft op mijn bijrijdpaard (ik heb tijd genoeg voor allebeide en had na de keuring definitief met haar gesproken.
- Als ik geen paard hat gekocht, maar zwanger was geweest, of een baan had aangenomen in een ander land, heeft dit dezelfde uitwerking: bijrijder weg. Maar dat zijn ook geen beslissingen en informatie waar je „recht“ op hebt.
- Het „en nu koop ik geen zadel meer“ vind ik erg kinderachtig en geeft geen goed gevoel.

Wat ik met dit topic wil bereiken
Wel te merken: Van mij afschrijven.
En twee: andere perspectieven van eigenaren of bijrijders.
En drie: Ik denk er over na te stoppen met het bijrijdpaard, omdat dit soort discussies mij teveel energie kosten.

* Ik heb haar wel gezegd, dat ik begrijp waar ze vandaan komt en zich zo voelt.

Gini

Re: Meningen & Raad: Meningsverschil met Eigenaresse Bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:50

Als de tijd, het geld en de zin er toch is: ga lekker op zoek naar je eigen paardje!

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:56

Gini schreef:
Als de tijd, het geld en de zin er toch is: ga lekker op zoek naar je eigen paardje!

Dat dus. Ben je van het gezeur af en kun je het doen zoals je zelf wil.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:01

Wil zij het paard niet aan jou verkopen is mijn gedachte?
Hij past niet bij de eigenaresse wel bij jou.

Maar goed dat was je vraag niet. :)

Ja, jij als bijrijder bent vrij te gaan en staan waar je wilt.
Daar waar een eigenaar dat ook is.

Is het rot als de ander dat niet verwacht of hoopt, zeker.
Maar ja dat is het risico met een bijrijder hebben en een bijrijder zijn.

Als zij zo leunt op jou is dat ook echt niet verstandig.
Een bijrijder is bij mij iemand die verlicht, extra aandacht geeft oid, niet een noodzakelijk kwaad.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:05

Persoonlijk is dit drama waar ik geen zin in heb, al helemaal niet als je al van plan bent om je eigen paard te kopen. Ik had dit hoofdstuk afgesloten en op zoek gegaan naar je eigen paardje :)

Ik snap dat het voor haar vervelend is dat ze op zoek moet naar een nieuwe bijrijder, maar ze is niet jouw werknemer en je hoeft haar niet een maand van te voren te informeren. Ik bedoel, zij had ook kunnen denken dat jij haar paard nog kon bijrijden naast jouw eigen paard toch? Er zijn veel mensen die dit doen. Om meteen zo uit de slof te schieten zou bij mij ook niet goed aankomen..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:06

Je bent dus eerst gevraagd als bijrijder met de lyrische tekst "wat heb je met hem gedaan, hij is zo fijn te rijden" en nu krijg je huilende spraakberichten dat de eigenaar er niets mee kan.

Ergens zegt mijn gevoel: de eigenaar van jouw bijrijdpaard wil eigenlijk wel dat jij ermee stopt omdat zij niets met haar eigen paard kan beginnen, en komt met allerlei 'smoezen' om jou dat besluit zef te laten nemen, ipv dat zij het slecht nieuws gesprek moet voeren.

Ik zou zeggen, doe haar een lol en zeg zelf dat je ermee stopt, haar lukt dat kennelijk niet om die boodschap te brengen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:09

Verplicht ben je het zeker niet. Ik had het wel netjes gevonden om haar te informeren.
Dat belangrijke gegevens verzwijgen de verstandhouding kan veranderen lijkt mij logisch.

Ik kan alleen maar blij zijn dat mijn bijrijders het altijd wél op tijd hadden aangegeven dat ze weg wilden zodat ik ook weer tijd had om aan de situatie te wennen en te bedenken hoe en wat ik dan daarna wilde. 2 keer hebben ze net als bij jou een paard gekocht. In beide gevallen heb ik in meer of mindere mate zelfs mee gekeken naar een nieuw paard. Vond ik een heel prettige situatie en ben met beide goed uit elkaar gegaan.
De andere wilde haar leven anders indelen met veel meer lange reizen. Ook zei heeft dat maanden van te voren al eens laten vallen dat ze dat overwoog. Omdat ze zich ter dege er van bewust was dat haar overwegingen en keuzes invloed konden hebben op mij. Waarom zou je dat ook niet doen?
je geeft zelf aan dat je je realiseert dat jouw keuze haar stress kan bezorgen.

Of de eigenaresse nu proportioneel reageert kunnen jullie met zijn 2en alleen bepalen.

Ik zou in ieder geval not amused zijn. We gaan een langere relatie aan samen waarbij ik je vertrouw met 1 van mijn meest kostbare bezitten. Elkaar tijdig informeren en tot op zekere hoogte informeren over relevante ontwikkelingen hoort daar ook bij voor mij.

Wil je geen rekening (meer) hoeven houden met de gevoelens van de eigenaresse is een eigen paard kopen een betere optie wellicht. of een ander bijrijdpaard zoeken.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 21-07-25 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:10

Dit is de ellende van bijrijder zijn. Stop met bijrijder zijn, kies en koop je eigen paard.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:16

Er is niks gebeurd dus valt er niks te vertellen. Als ik op zoek ga naar een andere baan, vertel ik dat ook niet aan de werkgever, tenzij er al duidelijkheid is.

Aangeven dat je het vervelend vindt voor haar, maar dat dit niet jouw verantwoordelijkheid is...en vervolgens op zoek gaan naar een eigen paard.
En mocht je wel door willen gaan, eerst goed uitpraten met elkaar en heldere afspraken maken over het vervolg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:20

De voor- en nadelen van verzorg-bijrijd-leasepaarden etc. die niet eigendom zijn. Beide partijen zijn vrij om te stoppen met de samenwerking. Dat is een heel groot voordeel. Het nadeel is dat meestal 1 van de partijen zich op een of andere manier benadeeld voelt. Vrijheid blijheid joh en ga zoeken naar een eigen paard. Overigens vind ik dat een eigenaresse geen zadel hoeft te kopen omdat een bijrijder daar prettiger in zou zitten.Ook niet als de bijrijder wil meebetalen- van wie is dat zadel dan als de samenwerking stopt? Tja dit zijn zeer veel voorkomende problemen allemaal. :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:28

Raar verhaal dit.

Eerst prijst de eigenaresse van je bijrijdpaard je de hemel in en daarna deugt er niets meer van je, nadat haar ter ore is gekomen dat je overwoog om een eigen paard te kopen. Je hebt nergens geschreven dat je overwoog om, als je een eigen paard zou hebben, te stoppen met je bijrijdpaard. Daarbij voelt de eigenaresse van je bijrijdpaard zich blijkbaar onzeker of gepasseerd terwijl er (nog) niets aan de hand is.

Ik heb naast mijn eigen paard nog een verzorgpaard voor 2 dagen in de week. Deze staat op dezelfde stal als mijn eigen paard en dat gaat prima. De eigenaresse en ik zijn ongeveer van dezelfde leeftijd (al geruime tijd geen 20 meer) en het "toverwoord" is communicatie en daardoor is er vertrouwen. Ja, we doen dingen anders, maar we zorgen allebei voor hetzelfde paard en dat doen we zo goed mogelijk, dat is onze basis. Als er iets is, en dat is er natuurlijk wel eens, dan praten we daarover. Soms verschillen we van mening, dat is prima. Zij is de eigenaar dus ik doe in principe wat zij vraagt. Bijrijder zijn is een goede oefening in leiden en volgen. Als dat niet (meer) werkt, is het tijd voor een andere beslissing.

Als eigenaresse is het hebben van een bijrijder een heel mooi iets, maar het blijft een individu met eigen wensen en een eigen leven. Daar heb je als eigenaresse niets mee te maken, zo lang het geen invloed heeft op het bijrijder van jouw paard zijn. Is dat wel het geval, dan is erover praten alweer de basis.

Het probleem is vaak dat de grenzen van eigenaresse en bijrijder een beetje vervagen, zeker als je goed met elkaar kunt opschieten. Dan word je misschien meer vriendinnen en dan veranderen de verwachtingen die je van elkaar hebt. Dat werkt niet. Een zekere afstand is nodig.

TanteJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 11:27

Wow, dat was snel met alle antwoorden! Bedankt voor de verschillende perspectieven :)

@Maflinger
Het is niet mijn bedoeling er een raar verhaal van te maken. Ik weet niet of het ene (niet-koop) met het andere (berichtjes) samenhangt. De eerste keer was er geen sprake van paardenkoop. Ik kan mij natuurlijk voorstellen, dat het voor haar anders is op het paard te zitten, nadat iemand anders het dier gereden heeft. Ik neem les, dat is mijn manier om ervoor te zorgen, dat ze er natuurlijk zo min mogelijk van "merkt". Verandert is er niks, behalve, dat zij haar eigen paard zelf weer rijdt en het dier dus 2 ruiters heeft. (Eerst alleen zij, dan alleen ik, en nu wij allebei).

Wel fijn om te lezen, dat het dus voor jou en de andere eigenaresse goed werkt :)

@anjali
Wat betreft het zadel zijn er natuurlijk verschillende manieren om naar te kijken. Ik als eigenaar zou willen, dat mijn paard met het beste equipment gereden wordt, om eventuele lichamelijke problemen te voorkomen. Ik als bijrijder zou een eventueel passend zadel to ca. 1000€ ook zelf hebben gekocht. (Dat is het equivalent van de kosten die ik tov het andere bijrijdpaard heb "bespaard").

@senna21
Ja, dat was ook min of meer mijn gedachtengang. Blijkbaar ligt het toch gevoeliger dan gedacht.

Dat blijkt ook uit de reactie van @pol013 die neigt ook meer in de richting zoals de eigenaresse nu. Wat ik op zich ook begrijp.

@DuoPenotti
Dit bijrijdpaard kopen heb ik over nagedacht, en werd ook door de staleigenaresse geopperd. Maar het is niet echt "mijn paard". Ik vind hem heel leuk, en hij mij ook, maar ik heb geen extreme band met hem. Dat speciale gevoel ontbreekt (wat ik met het paard wat ik eventueel had gekocht wel instant had). Voor een bijrijdpaard vind ik het ook prima, dat niet mijn hele hart eraan hangt. Ik denk ook niet, dat zij dit paard zou verkopen eerlijk gezegd.

Op het moment lees ik ook veel reacties met hoort bij het bijrijden en zoek een eigen paardje. Ook veel punten over communicatie. Communicatie vind ik lastig, omdat er zoveel emotie bij komt kijken. Ik ben zelf leidinggevende en ken "lastige gesprekken", in dit geval ben ik niet de leidinggevende. Ik vind het lastig zulke gesprekken (spraakberichtjes en appjes) te sturen en te kalmeren.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:39

Even voor de duidelijkheid (lastig iets, dat communiceren): ik vind jouw verhaal niet raar. Het is duidelijk. Ik vind het verhaal van de eigenaresse een beetje raar: eerst is ze helemaal tevreden met je en vervolgens helemaal niet.

Ik denk dat je de vinger op de zere plek legt: samen voor een dier zorgen is niet makkelijk. Je voelt je allebei verantwoordelijk en wilt het goed doen. Blijven communiceren is dan ook belangrijk, zeker over verwachtingen, want die moeten wel matchen. Als dat niet (meer) het geval is, is niet meer samen voor een dier zorgen misschien een betere keuze.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 12:26

Ik kan mij voorstellen dat als jij hebt aangegeven dat je graag een ander zadel wilt en de eigenaresse wil deze betalen, dat zij er ook vanuit gaat dat de samenwerking voor langere tijd is. Ik denk dat zij nu het gevoel heeft dat je aan haar een zadel vraagt een achter haar rug om aan het shoppen bent voor een eigen paard en er dan mee stopt. In combinatie dat ze zelf problemen heeft met het trainen van haar paard, kan ik snappen dat dat veel emotie bij haar oproept. Hoe jullie daar beide mee omgaan is aan jullie. Huilende spraakberichten was ik snel klaar mee.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 12:26

TanteJulia schreef:
Wow, dat was snel met alle antwoorden! Bedankt voor de verschillende perspectieven :)

@Maflinger
Het is niet mijn bedoeling er een raar verhaal van te maken. Ik weet niet of het ene (niet-koop) met het andere (berichtjes) samenhangt. De eerste keer was er geen sprake van paardenkoop. Ik kan mij natuurlijk voorstellen, dat het voor haar anders is op het paard te zitten, nadat iemand anders het dier gereden heeft. Ik neem les, dat is mijn manier om ervoor te zorgen, dat ze er natuurlijk zo min mogelijk van "merkt". Verandert is er niks, behalve, dat zij haar eigen paard zelf weer rijdt en het dier dus 2 ruiters heeft. (Eerst alleen zij, dan alleen ik, en nu wij allebei).

Wel fijn om te lezen, dat het dus voor jou en de andere eigenaresse goed werkt :)

@anjali
Wat betreft het zadel zijn er natuurlijk verschillende manieren om naar te kijken. Ik als eigenaar zou willen, dat mijn paard met het beste equipment gereden wordt, om eventuele lichamelijke problemen te voorkomen. Ik als bijrijder zou een eventueel passend zadel to ca. 1000€ ook zelf hebben gekocht. (Dat is het equivalent van de kosten die ik tov het andere bijrijdpaard heb "bespaard").

@senna21
Ja, dat was ook min of meer mijn gedachtengang. Blijkbaar ligt het toch gevoeliger dan gedacht.

Dat blijkt ook uit de reactie van @pol013 die neigt ook meer in de richting zoals de eigenaresse nu. Wat ik op zich ook begrijp.

@DuoPenotti
Dit bijrijdpaard kopen heb ik over nagedacht, en werd ook door de staleigenaresse geopperd. Maar het is niet echt "mijn paard". Ik vind hem heel leuk, en hij mij ook, maar ik heb geen extreme band met hem. Dat speciale gevoel ontbreekt (wat ik met het paard wat ik eventueel had gekocht wel instant had). Voor een bijrijdpaard vind ik het ook prima, dat niet mijn hele hart eraan hangt. Ik denk ook niet, dat zij dit paard zou verkopen eerlijk gezegd.

Op het moment lees ik ook veel reacties met hoort bij het bijrijden en zoek een eigen paardje. Ook veel punten over communicatie. Communicatie vind ik lastig, omdat er zoveel emotie bij komt kijken. Ik ben zelf leidinggevende en ken "lastige gesprekken", in dit geval ben ik niet de leidinggevende. Ik vind het lastig zulke gesprekken (spraakberichtjes en appjes) te sturen en te kalmeren.

In het "dagelijks leven zonder paarden" ben jij dus leidinggevende. Dan zou het moeilijk kunnen zijn voor jou om in de paardenwereld niet de leidinggevende te zijn maar de bijrijder. Je schrijft genoeg geld etc. te hebben voor een eigen paard- dat kan dan voor jou de betere optie zijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 12:28

Ze klinkt niet heel volwassen met dat soort berichten. Daar zou ik als bijrijder geen zin in hebben. Zelf heb ik alleen maar hele leuke eigenaren getroffen als bijrijder. Maar uiteraard is hun werkwijze bij hun paard leidend - die volg ik. Ik doe het trouwens ook met het zadel wat erop ligt, uiteraard gaat de eigenaar voor mij geen ander zadel aanschaffen. Als het niet werkt, dan moet ik verder kijken. In jouw geval zou ik dat zeker doen.

Ik kocht mijn paard indertijd nogal (heel) impulsief op de stal waar mijn bijrijdpaard stond (een fokkerij). Eigenaar van bijrijdpaard was juist blij voor mij. Ik heb haar nog een tijdje mee geholpen met de stalklussen. Zo was de overgang voor beiden fijn. Maar goed, wij gedroegen ons ook gewoon allebei als volwassen mensen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 12:57

Gini schreef:

Zo eens! Die eigenaresse mag blij zijn dat er iemand haar paard rijdt. Dat zij per se een nieuw paard wil en haar oude wil verkopen is haar pakkie an, niet dat van jou. Jij hebt nog geen koopcontract getekend, nog geld overgemaakt, dus je hebt buiten het bijrijden niks met het paard te maken. Daarnaast zou ik bij het commentaar op jouw rijden op die manier al zijn afgehaakt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 13:17

Ze wil haar oude helemaal niet verkopen?

TanteJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 13:30

Little_Gift schreef:

De laatste keer dat ik naar een eventueel jong paard en haar plannen gevraagd heb, is een half jaar geleden ofzo. Toen was het plan met jong paard niet (meer) aktueel. Wel was ze heel in de overtuiging dat het „oude“ paard voor altijd blijft.

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 13:36

Ik ben het er wel mee eens dat het fijn is voor de eigenaar om haar van de plannen op de hoogte te stellen zodat zij er rekening mee kan houden (en inderdaad bijvoorbeeld niet te investeren in een zadel dat ze zelf niet nodig heeft). Maar je bent het geenszins verplicht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 13:41

of ze wel of niet wil verkopen doet er toch niet toe? De TS wil dat dier niet overnemen.
TS, je vindt het lastig teksgesprekjes en appjes te sturen? Dat doe je toch ook niet zo, je belt gewoon en/of maakt een afspraak om dit uit te praten.
Ik zou de eer ook aan mezelf houden en zeggen, blijkbaar komen onze verwachtingen niet overeen en is het verstandig een andere bijrijder te zoeken. Dan kun je nog wel zo aardig zijn om bij te rijden tot ze een nieuwe bijrijder heeft gevonden eventueel.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 14:05

Little_Gift schreef:

Dit mag ik op mijn hersenschudding schuiven toch? :')
Fout gelezen, excuus.

Denk dat wat Kinke zegt een mooie oplossing is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 14:08

Investeren in een zadel zou ik als eigenaar sowieso nooit doen als er een goed passende voor het paard is.

Bijrijder haar probleem wat anders te willen.

Zou als bijrijder dat ook niet verwachten, ook geen bijdrage in de kosten.
Zeker niet als je plannen hebt zelf een paard te kopen ooit.

Maar hier zou ik ook stoppen.
Jullie matchen niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 15:30

Het paard heeft ‘passend equipment’ jij kan er niet op zitten maar voor het paard past het.

Ik denk dat als jij vindt dat eigenaar geen recht heeft op geïnformeerd worden over jouw privé beslissingen jij dat ook niet hebt. Als geen zadel willen kopen voor iemand die weg lijkt te gaan (vanuit eigenaar standpunt) kinderachtig is. Is jouw houding dat IMO ook.

Ik zou denk ik stoppen. Met een relatie die verzuurd is tot dit punt kom je nergens meer. Je kan hoogstens proberen netjes af te sluiten.

Als leidinggevende zou je toch juist moeten kunnen deëscaleren?
Het behandelen als onderling heb je iig onder de knie want dat gevoel krijg ik bij je verhaal eigenlijk. :o
Eigenaresse doet vanalles mis en wil jou zeggen wat je moet doen en waarom zou jij iets met haar moeten communiceren zijn haar zaken niet tot jij iets beslist hebt. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 15:34

Ja, ik zou ook stoppen..denk dat je beter af bent met een eigen paard en dit klinkt als zoveel gedoe en dan ook nog de verwijten als je hem een tijdje alleen hebt gereden. Het is heel moeilijk om een paard te delen als beide niet op 1 lijn zitten qua rijden maar je betaald er ook nog voor en neemt les. Het is mij niet duidelijk wat haar eigen niveau is. Dus als je tijd en geld hebt dan zou ik zeggen, neem op een nette manier afscheid en ga voor jezelf.