Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Gewicht is voor mij niet belangrijk, wel de levensduur. En prijs inderdaad. Ik verwacht dat ik voor deze trailer met inruil niet veel meer terug krijg en er toch wel zo’n 5000 op toe moet leggen. Terwijl hij eigenlijk heel prima is, alleen dat de bodem met een paar jaar wel aan vervanging toe is. Ik ga er vanuit dat een alu bodem geen 5000 euro gaat kosten
Daihyo schreef:Ik heb 2 houten wanden, die zijn al een keer vervangen en nog prima. De hele voorkant incl deurtjes is volledig van kunststof, dus dat zit wel goed.
Bodem is nu ook nog goed, maar hij staat buiten, dus dan weet je dat dat een keer aan de beurt is.
Vervangen door kunststof is ook interessant. Maar wat voor kostenplaatje hangt daar aan vast tov aluminium of hout?
germie schreef:Daihyo schreef:Ik heb 2 houten wanden, die zijn al een keer vervangen en nog prima. De hele voorkant incl deurtjes is volledig van kunststof, dus dat zit wel goed.
Bodem is nu ook nog goed, maar hij staat buiten, dus dan weet je dat dat een keer aan de beurt is.
Vervangen door kunststof is ook interessant. Maar wat voor kostenplaatje hangt daar aan vast tov aluminium of hout?
Dat was toen ik er naar vroeg iets duurder dan alu, maar niet veel. Maar goed, alu rot eigenljk ook niet weg he.
Babootje schreef:Je moet betonplex hebben voor de bodem. Wij hebben 1,5 jaar geleden de trailer volledig gestript. Nieuwe bodem erin van betonplex. Rubberlaag eroverheen en ook de wanden voor de helft met rubber. Wanden volledig gewrapt (daar kan dan helemaal geen vocht meer bij). Nieuwe alu strips en goed afgekit.
Die gaat zo weer jaren mee.
Met aluminium ben je ook niet uit de zorgen. Dat kan gaan oxyderen.
ikke schreef:Babootje schreef:Je moet betonplex hebben voor de bodem. Wij hebben 1,5 jaar geleden de trailer volledig gestript. Nieuwe bodem erin van betonplex. Rubberlaag eroverheen en ook de wanden voor de helft met rubber. Wanden volledig gewrapt (daar kan dan helemaal geen vocht meer bij). Nieuwe alu strips en goed afgekit.
Die gaat zo weer jaren mee.
Met aluminium ben je ook niet uit de zorgen. Dat kan gaan oxyderen.
Op een bodem legt je Meranti watervast buiten kwaliteit die je eerst aan alle kanten van vier lagen hufterproof lak voorziet. Dat gaat 25 jaar mee, skip de rest.....
pluisje88 schreef:ikke schreef:Op een bodem legt je Meranti watervast buiten kwaliteit die je eerst aan alle kanten van vier lagen hufterproof lak voorziet. Dat gaat 25 jaar mee, skip de rest.....
Waar kun je dit kopen?