Ik ben vandaag bij Hypostore geweest om laarzen te passen en twijfel tussen 3 soorten Petries. Hopelijk kunnen mensen met ervaring mij helpen een keuze te maken!
Ik rijd nu met aangemeten Lipica’s. Deze zijn nu 9 jaar oud en langzaam aan vervanging toe. Destijds kon ik geen standaardlaars vinden in mijn maat, nu inmiddels wel gelukkig.
Ik heb maat 37-45-33 (37NX)
Nu heb ik de Riva, Melbourne en Napoli op het oog. Gebruik: veelzijdig, voornamelijk dressuur maar ook springen, buitenrit en een crossles op zijn tijd.
Ik was uit over de Riva, maar nu twijfel ik vanwege het ontbreken van een flapje leer bij de hak. Dit hebben de Melbourne en Napoli wel. In Hypostore zeiden ze dat dit vooral fijn is met sporen zodat er geen vuil tussen de spoor en de rits komt en de rits dan beter blijft.
Volgens mij is de Melbourne minder stevig dan de Riva, dat vind ik jammer. De Napoli heeft juist weer een hogere dressuurboog wat met mijn beoogd gebruik niet helemaal nodig is..
Iemand die mij van meer inzichten kan voorzien?
Nibbit
Geplaatst: 11-07-25 20:07
Ik heb de Melbourne gehad, vond deze vooral slap voelen rond de enkel, door die veters. Ik heb nu Sydney, dat zijn ongeveer dezelfde maar zonder veter (maar volgens mij niet bij Hypostore?)