Welke schoenen voor de zomer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Welke schoenen voor de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 14:58

Ik zweer al meer dan 20 jaar bij Ariats, maar de laatste jaren krijg ik steeds meer last van oververhitte voeten in de zomer. Dus ik ben wel toe aan een rijschoen die wel ademt en waar ik geen oververhitte pootjes van krijg. Ik heb altijd mijn paardenschoenen aan bij de paarden, ook als ik niet rijdt. Het voelt voor mij niet veilig om met sportschoenen oid rond paarden bezig te zijn, maar misschien zit dat in mijn hoofd haha.

Dus op zoek naar een luchtige rijschoen, maar bestaat die eigenlijk wel? het hoeft dus niet per se een jodhpur te zijn, als ik er maar mee kan rijden.

DubbelFun

Re: Welke schoenen voor de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:19

Misschien moet je eens naar andere sokken kijken ipv schoenen. Nu zullen leren schoenen best wel beter ademen als die van kunststof, maar er zijn speciale sokken voor 'buitenwerken in de zomer' zoals o.a. het merk Darn Tough en dan de lichte Merinowol soort.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:58

Alles van plastic (dus kunstleer, vegan leer, enz) ademt niet en is dus extra broeiend.
Leer is dan echt een betere oplossing. Maar dan ook met een leren voering. Geen stof.

Ik loop zelf gewoon op sneakers bij de paarden. Die zijn luchtiger dan jodphurs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 05:52

DubbelFun schreef:
Misschien moet je eens naar andere sokken kijken ipv schoenen. Nu zullen leren schoenen best wel beter ademen als die van kunststof, maar er zijn speciale sokken voor 'buitenwerken in de zomer' zoals o.a. het merk Darn Tough en dan de lichte Merinowol soort.

Wauw, ik keek even op de website en wat een geld voor een paar sokken!
Ze zullen het vast wel waard zijn hoor, maar :wow:

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 07:27

Ik loop altijd op grisport wandelschoenen bij de paarden. Mooie stevige schoen, die waterdicht is, fijn voetbed en luchtig. Met rijden wissel ik ze dan om met mijn rijlaarzen en zo snel ik naast mijn paard sta de laarzen weer uit.

Ik verbaas mij er altijd over dat die grietjes als groom op van die gympen lopen, zelfs bij de dierenarts. Heb er toevallig 3 weken geleden wat van gezegd tegen zo'n stageloper. Na verdoving van mijn paard moest zijn voet op het blok, die schoot erlangs en bijna op haar teen. Heb haar toen toch geadviseerd om stevige schoenen te kopen, want een verdoofd paard op je tenen is geen pretje :')

Ja, ik word oud!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 13:23

Ik heb ook sneakers in de zomermaanden aan op stal.
En anders mijn Ariat jodhpurs, wel die van leer. Plastic/kunstof zorgt voor zweetkakken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-25 13:36

Ja mijn jodhpurs zijn ook van leer, maar toch. Ik heb nu eigenlijk voor iets anders wandelschoenen gekocht maar die zijn ook wel stevig voor naar de paarden. Maar daar krijg ik ook hete voeten in, dus misschien moet ik even goede sokken kopen. Ik draag nu eigenlijk altijd happy socks :=

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:13

Omdat dit topic op VMR hoort ga ik het daarheen verplaatsen.

HAR --> VMR

Sjors050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 17:11

Blundstone vind ik fijn, zowel in de zomer als in de winter. Wel even inlopen.