Jullie hebben vást goede ideeën: Ik ben op zoek naar een nette, bruine, representatieve jodphur, lichte voorkeur met veters, voor intensief gebruik. Ik loop veel (paddocks uitmesten, wandelen aan de hand, paarden in en uit de wei...) en rij ook een aantal uren per dag.
Ik had de Harry's Horse met smart airsystem, die waren erg comfortabel, maar heb ik nu 2 maanden en zijn eigelijk al 'op'. De binnenkant (hielen) was na 1 maand al door en nu laat zelfs de zool al los. Er moet vast een beter alternatief zijn, voor dat geld.
Hebben jullie aanraders?
Alvast bedankt!
marleen_88
Geplaatst: 05-07-25 19:08
Ik heb de Ariat met veters, heel fijn voetbed, goede kwaliteit. Aantrekken en weglopen/rijden.
ninaphilo
Geplaatst: 05-07-25 20:09
Ik heb sinds kort ook Ariats, de Barnyards. Heeft niet dé algemene kleur bruin, dus ik weet niet of je dat zoekt. Ik zocht iets zonder veters of ritsen, omdat bij mij op stal veel zand is. En ik werd het zand in mijn sokken zat
Maar Ariat in het algemeen is erg aan te raden, ik had ook al winterlaarzen van Ariat voor op stal.
Ariats lopen fijn, maar de Heritage variant gaat bij mij bij intensief gebruik ook niet echt lang mee. Wel wat langer dan 2 maanden, maar een jaar houden ze niet vol helaas.
Ik heb nu al een aantal jaar de steel toe variant, die doet het beter en langer, maar ik weet niet of die er in het bruin is.
Ariat loopt heerlijk. Maar ik heb nu schoenen van epplejeck eigen merk ( de Trabajar), en dan met een zooltje naar keus erin. Dat loopt ook erg prettig.
Gulpje
Geplaatst: 05-07-25 21:51
marleen_88 schreef:
Ik heb de Ariat met veters, heel fijn voetbed, goede kwaliteit. Aantrekken en weglopen/rijden.
+1, maar dan zonder veters. Rits is sneller!
Cchanny
Geplaatst: 05-07-25 23:09
Ik zweer ook bij Ariats. Aantrekken en gaan. Niks inlopen.
Wel moet je ze goed onderhouden wil je dat ze lang mee gaan ik zit nu aan het derde jaar dat ze mee gaan.
Wel Veters, de rits ging bij mij snel stuk
xPabloBokt
Fotograaf
Geplaatst: 06-07-25 00:07
Ik sluit me ook aan bij team Ariat, verreweg de beste Jodphurs die ik in mijn 18 jaar rijden heb gehad. Heb ze nu ruim drie jaar en als ik ze poets zien ze er nog puntgaaf uit (op de vouwen op de gebruikelijke plekken na). Super fijne schokdemping ook tijdens het rijden waardoor ik i.c.m. geveerde beugels geen pijn meer heb van mijn heupdysplasie.
Ik hou ze niet zo vaak bij als ik zou willen, maar met 2-3x per jaar poetsen en invetten (ik gebruik gewoon de wax van Dr. Martens aangezien ik die in huis heb) gaat het goed.
Ik ben fan. Ik heb de Heritage IV Lace trouwens, zelf wel in het zwart.
Ik was ook Ariat fan maar de kwaliteit is volgens mij veranderd ik had altijd de Ariat H20 zip paddock de laatste 2 paar zijn snel kapot gegaan, binnen een jaar. Niet fijn als je door nat gras loopt en ineens merkt dat je sokken nat worden. Nu Mountain Horse. Lopen fijn en nog weinig tekenen van slijtage.
Dank jullie wel! Heel duidelijk Ariat dus. Stom dat ik daar niet meteen voor gekozen heb, toen ik deze kocht 2 maanden geleden
Ik ben gebonden aan bruin en veters, vanwege mijn werk (eenheid van tenue). De jodhpurs die mijn collega's hebben, zijn blijkbaar niet meer te koop. Ik woon en werk in Portugal, maar ook hier is Ariat te bestellen.