Ervaringen met Suedwind laarzen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sbreit

Ervaringen met Suedwind laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 16:47

Hoi!

Na heel wat jaartjes met chaps te rijden denk ik er toch aan om over te gaan stappen naar rijlaarzen.

In het verleden is dit mij nooit gelukt door mijn bijzondere maten: grote voeten en lange dunne benen.

Ik wil hier echt geen fortuin aan kwijt zijn; ik wil me niet schuldig voelen als ik een keer wegzak in de modder.

Nu kwam ik bij het merk Suedwind uit. Heeft iemand toevallig ervaringen met deze laarzen? Specifiek overweeg ik de Legacy Ventura.

Andere adviezen zijn ook altijd welkom, maar meer dan 250 zou ik eigenlijk liever niet uitgeven :')

MirandaDvG

Re: Ervaringen met Suedwind laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 17:05

ik heb altijd de johdpurs van suedwind gehad.
Die zitten echt heerlijk! het is net alsof je op wolken loopt, het leer is soepel maar sterk.
Ook gaan ze echt lang mee!
De laarzen heb ik geen ervaring mee

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 17:59

Ik heb winterlaarzen van Suedwind gehad. Helaas waren ze mij na het inrijden te wijd, en ik heb geen extreem smalle kuiten (34 cm).

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:45

Ik heb laarzen van Suedwind. Nog niet zo veel mee gereden, maar wel tevreden van. Hier omgekeerd. Dikke kuiten helaas. Dus ik heb de Suedwind die je kan verstellen. Tot nu toe wel tevreden van

sbreit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 20:52

MirandaDvG schreef:
Die zitten echt heerlijk! het is net alsof je op wolken loopt, het leer is soepel maar sterk.

Ah maar sowieso fijn om te horen dat het leer wat ze gebruiken fijn soepel is, dankje!

sbreit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 20:53

IndianSu schreef:
Ik heb winterlaarzen van Suedwind gehad. Helaas waren ze mij na het inrijden te wijd, en ik heb geen extreem smalle kuiten (34 cm).

Oei, weet je toevallig nog of je dan de smalle variant hebt? die zeggen iets van 33-35 vgm (ik zit zelf ook rond de 34)

sbreit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 20:54

Furst schreef:
Ik heb laarzen van Suedwind. Nog niet zo veel mee gereden, maar wel tevreden van. Hier omgekeerd. Dikke kuiten helaas. Dus ik heb de Suedwind die je kan verstellen. Tot nu toe wel tevreden van

Super fijn on te horen :D

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:27

Hier chaps van Suedwind. Gaan nu meer dan 2 jaar mee en zijn nog zo goed, dat ik zeker weer chaps of laarzen zou overwegen!
Zijn fijn soepel maar zakken niet in. Zal mede door correcte pasvorm komen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 00:31

MirandaDvG schreef:

Hier dezelfde ervaring met de johdpurs. Laarzen ook geen ervaring mee.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 06:33

Ik heb hele andere ervaringen. Had winterlaarzen, vond de kwaliteit van het leer erg slecht, hard, dun en plastic-achtig. Veel lelijker dan ik van de foto's kon zien. Zaten voor geen meter, liepen ook niet fijn, dunne zooltjes. Dat ze minder goed passen, kan natuurlijk ook aan mijn voeten liggen. Maar lekker lopen: nee. Voor mij nooit meer.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:20

sbreit schreef:
IndianSu schreef:

Oei, weet je toevallig nog of je dan de smalle variant hebt? die zeggen iets van 33-35 vgm (ik zit zelf ook rond de 34)

Ik had de variant met veters (Longford). Volgens mij komen die alleen in regular en wide, dus dan had ik de regular. Ik had gehoopt dat ik ze met de veters wat smaller kon maken maar dat viel tegen.

sbreit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 20:13

miereneter schreef:
Ik heb hele andere ervaringen. Had winterlaarzen, vond de kwaliteit van het leer erg slecht, hard, dun en plastic-achtig. Veel lelijker dan ik van de foto's kon zien. Zaten voor geen meter, liepen ook niet fijn, dunne zooltjes. Dat ze minder goed passen, kan natuurlijk ook aan mijn voeten liggen. Maar lekker lopen: nee. Voor mij nooit meer.

Ah bedankt ook voor je perspectief. De negatieve ervaringen lijken veel voor te komen bij de winterspullen, misschien is dit een verschil?

Moeilijk te beoordelen met zulke uiteenlopende meningen

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:05

sbreit schreef:
Ah bedankt ook voor je perspectief. De negatieve ervaringen lijken veel voor te komen bij de winterspullen, misschien is dit een verschil?

Moeilijk te beoordelen met zulke uiteenlopende meningen

Dat zou heel goed kunnen, de twee mindere ervaringen zijn in dit topic inderdaad met winterlaarzen. Ja, uiteenlopende meningen maken de keuze niet makkelijker.

Na vele goedkope opties uitgeprobeerd te hebben, blijf ik bij Ariat en Mountain Horse. Wel tweedehands of met grote korting, anders zijn de prijzen niet grappig.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:07

De Suedwind nova vegan tall waren bij onze ruitersportzaak de enige laarzen die ik gewoon zo pastte.
Fijne, soepele laarzen. Vegan leer dus even een doekje erover en ze zijn weer schoon en netjes.
Gaan nu al ruim 2.5 jaar mee en alleen onder de veter komt er witte voering tevoorschijn. Maar voor laarzen van 140 euro is dat niet erg vind ik.

sbreit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 14:15

ashley1 schreef:
De Suedwind nova vegan tall waren bij onze ruitersportzaak de enige laarzen die ik gewoon zo pastte.
Fijne, soepele laarzen. Vegan leer dus even een doekje erover en ze zijn weer schoon en netjes.
Gaan nu al ruim 2.5 jaar mee en alleen onder de veter komt er witte voering tevoorschijn. Maar voor laarzen van 140 euro is dat niet erg vind ik.

Via MP dan? Ik vind het zo'n risico om zonder te kunnen passen te bestellen ;(

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 17:40

Nee gewoon bij de ruitersportzaak bij mij in de buurt nieuw gekocht. Benen laten opmeten en gekeken welk merk een laars had die mij zou passen, voor niet teveel geld.

Er komen nog wel weer op maat gemaakte laarzen maar wilde een paar niet te dure voor een specifieke type clinic en ze blijken door dat vegan leer ook ideaal voor buitenritten te zijn. Doekje erover en ze zijn weer als nieuw dus voor strandritten ook perfect met het zoute water.