Ik twijfel tussen een Sirius S45 of een Böcker Careliner S(1,5 paards) of M (2p). Sirius vanwege dat ze ruimer zijn dan normaal. Careliner vanwege panoramadak. Paard is gevoelig voor claustrofobie.
Heb een 1.70 kwpn die een 2 paards gewend is, maar niet meer te laden is op mijn eigen Böckmann trailer 2p. door trauma. Alles al geprobeerd, in alle rust (trt, featherlight), tot streng/duidelijk, prof trainers, van EMDR tot.. etc. Ben al jaren aan het stoeien, dus hoef daar geen tips meer over. Maar ze laadt dus wel in andere trailers, alleen 1,5p, heel blij met de nieuwe energie gevonden voor ons beiden, dus tijd om in te ruilen.
Vraag 1- Nu kan ik een goeie Careliner M krijgen met panoramadak. Ik hoop dat dat ruimtelijke gevoel helpt. Wie heeft er ervaring mee? Of is het juist storend als de zon erop naar binnenschijnt op het hoofd? Of storend als ze al het verkeer 'op zich af' zien komen?
Vraag 2- Die Careliner is een 2p. Paard kan niet meer tegen het schot. Ik zou er lange stangen in willen plaatsen en er een ruime 1paards van willen maken. Enige bezwaar wat ik kan bedenken is risico van omdraaien dus goed aan 2 zijden vastzetten. Is er nog iets wat ik over het hoofd zie? Eventueel zou ik schot opzij kunnen laten staan, maar dat beinvloedt stevigheid trailer dus doe ik liever niet.
En anders kan ik altijd voor de Sirius gaan, ook een prachtige,logische keuze. Maar dat panoramadak trekt en ik kan wachten of ik een Careliner S tegen kom met panorama, maar verwacht ze niet in de leeftijd/prijsklasse die ik zoek.
Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken. Alvast bedankt!