Nieuwe bokker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

davidvdd9123

Nieuwe bokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 11:34

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de paardenwereld en wil graag weten wat er op mij gaat afkomen.
Dus daarom de vraag wat de grootste dagdagelijkse problemen/irritaties zijn van een paard onderhouden/hebben?
Waar liggen jullie in de nacht wakker van?

Heel erg bedankt voor jullie hulp :)

Mooblie

Re: Nieuwe bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 11:51

Los van problemen op gebied van gezondheid?

Welke deken doe ik op? Dat vind ik altijd zo'n gezeur in de herfst en lente. Wanneer het overdag nog lekker warm kan worden, maar de nachten erg koud.

Ik heb overigens geprobeerd om daar wat losser in te zijn. "Hij maakt zelf maar een vacht aan".. Maar hij is niet te genieten als hij het koud heeft :(:)

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:02

Welkom!
Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe bezorgt je bent. Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen\irritaties, heb ze ook op mijn eigen wei, dus bepaal alles zelf (op stallen had ik vaak; heeft hij genoeg hooi? 24uur midden in de zon op zo'n kleine paddock, maakte ik me echt zorgen om.) En in de winter qua modder en ruzie met een paddock maatje(wat geen pretje is op een stukje van 10x10).
Nu heb ik dat allemaal niet meer. Ik weet dat ze goed staan. En qua dekens en vliegenmaskers kijk ik per dag even.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:23

Als je hem op een pensionstalling zet die te ver weg is om er heel erg vaak zelf heen te gaan, dan zou je je zorgen kunnen maken of alles wel goed gaat daar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:27

Welkom!

Waar ik wakker van lig; kwaaltjes, koliek, ziekte.. Als ik mijn paard op een gekke plek in de wei zie liggen dan krijg ik het al benauwd :+
Zorg dat je altijd Colosan op voorraad hebt, dat doet wonderen bij koliek.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:35

Denk dat mijn 1ste grijze haren komen door de zorgen omtrent gezondheid/kreupelheid van oudste; blijft soms puzzelen!

Goed kwaliteit hooi kunnen krijgen en dat ook bijtijds halen, t gaat altijd vlugger op dan je denkt.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:47

Welkom!

Gezondheid en kreupelheid problemen.

Dan (als je paard op pension stalling tussen andere paarden staat) teveel of te weinig voer.

Of je paard goed in de groep ligt. Niet gepest wordt of anderen terroriseert.

Als je paard het nodig heeft, dan dekens. Zowel welke je op doet als of ie nog heel zal zijn de volgende dag (Voor als je paard of een andere in de groep een sloper is.)

Als ik er zo over nadenk vraag ik me af waarom men eigenlijk aan een paard zou willen beginnen _O-

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 13:03

Mijn grootste zorgen zijn nu weg door op alle hoeken camera’s te hebben die je ook nog eens een week terug kunt kijken. De vraagstukken wat hebben ze nu weer gedaan en waar is m’n ijzer zijn voorbij :+

Maar zonder gein. Mijn grootste kopzorg was een goede huis/tuin/keuken dierenarts. Gewoon even simpel overleggen en advies vragen en 1x per jaar het enten en nakijken van alle beesten. Die heb ik nu gevonden!
Had er een tijdje 1 die van iedere vraag een visite (met alle kosten) reed. Terwijl het bij wijze van om een terugkerende hoefbevangenheid aanval ging, en de medicatie op was :evaw: of dat ik belde omdat de puffer op was. Moest ook direct een visite worden. That wasn’t the question. Nu met mijn huidige kan ik gewoon fijn overleggen en een overbruggings periode wel doormaken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 13:12

Ik denk dat als ik ergens nachts wakker van moet liggen dat ik dan meer wakker lig van het financiële plaatje.
Alles word steeds duurder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 16:18

Mijn oude paard; Heb ik het allemaal wel goed gedaan? Wat kan ik hem nu nog geven? Vindt hij het rijden nog wel leuk? Of is het zijn enige verzetje als outlaw in de kudde.

Mijn jonge paard; Ik wil er graag weer op, maar heb even een testruiter nodig. Wie is een goede keuze? En wat als ik er af val en iets breek? Wie zorgt er dan voor de paarden?

Algemeen op dit moment; Waar komt die jeuk toch vandaan? Waarom werkt NIETS terwijl het geen SME is. :\

Geen financiele zorgen, het zijn niet mijn eigen paarden, maar kan ze wel als zodanig beschouwen.

Verder probeer ik niet te veel aan de toekomst te denken _O-

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 21:19

Waar ik wakker van kan liggen is wat Janine ook al aangeeft…mijn eerste paard heb ik dat wel goed gedaan ?
Ik was nogal aanhanger van het simplistische gedachten goed van paard natuurlijk.
Nu ben ik daar toch wat anders over gaan denken.
Soms is liefde alleen niet genoeg en heb je mensen om je heen nodig met de juiste kennis.
Je zorgen maken over het welzijn van je paard ,zo n groot emotioneel dier is wel een ding in mijn leven .Maar dat zorgt er tevens voor dat de band met mijn dieren groeit.