Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Een 18 jarige die niets gepresteerd heeft in de sport zal niet meer het vele talent hebben om nog een echte topsportpony te worden. Dan kwamen ze niet op de manege. Zo simpel is het ook. 18 jaar en veel talent gaan niet samen, dat talent had er al voordat zo'n dier 10 is uit moeten komen.
Matz1978 schreef:Hoi,
Mijn dochter van 14 rijdt vanaf haar 8e op een manege. Zelf heb ik vroeger een hele tijd op een manege gereden en rij nog regelmatig.
Op de manege staat sinds enige jaren een erg leuke pony. Is wedstrijdpony geweest. Al snel merkte ik een aardige gedrachtsverandering. Kont toekeren als je de box in kwam etc. Pony was duidelijk niet happy. Laatste x met rijden viel t me ook op dat hij steeds met staart zwiept en hindernissen weigerde. Later bleek hij peesblessure te hebben waarvoor complete boxrust. Dit is sinds een paar weken. Gister hoorde we dat hij ergens anders is heen gegaan. Ik krijg hier dan een wat vreemd gevoel bij.
Weten jullie wat er meestal met zo'n pony wordt gedaan? Hij is 18 jaar, Connemara. Veel talent.
Alvast bedankt!
Foaly schreef:Oh herkenbaar, op mijn oude manege (20-25 jaar geleden) gingen langdurig zieke of kreupele pony's altijd naar 'een meisje'. Oftewel, ze werden gewoon ingeslapen of geslacht, maar dat wilden ze niet tegen de kinderen zeggen
TS, ik zou het gewoon vragen. Kans is dat je als volwassene een eerlijker antwoord krijgt
anjali schreef:Een peesblessure vereist een revalidatieperiode van zeker een half jaar. En daarna er rekening mee houden, niet meteen weer zwaar laten werken.Ts, had jij er dan eventueel belangstelling voor gehad om dit paard wat kennelijk een lieveling van jullie is, over te nemen?
Matz1978 schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ik heb even nagevraagd bij iemand uit de lesserscommissie. Ze zouden proberen deze pony terug te brengen bij de vorige eigenaar (waar hij dus wedstrijden mee heeft gereden etc). Hopelijk is dat gelukt..dat zal ik nog even navragen!!
Matz1978 schreef:Ir111 schreef:Dit zou ik ook doen.
Waarom krijg je een vreemd gevoel?
Bij de manege waar ik vroeger hoorde je achteraf ook wel s dat ze naar de slacht waren gegaan..vreselijk.
Elisa2 schreef:Matz1978 schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ik heb even nagevraagd bij iemand uit de lesserscommissie. Ze zouden proberen deze pony terug te brengen bij de vorige eigenaar (waar hij dus wedstrijden mee heeft gereden etc). Hopelijk is dat gelukt..dat zal ik nog even navragen!!
Bijzonder.. kan me eigenlijk haast niet voorstellen dat iemand zijn pony aan een manege verkoopt en deze terug neemt nadat ie stuk gereden is. Maar wellicht is mijn achterdocht onterecht.
Elisa2 schreef:Matz1978 schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ik heb even nagevraagd bij iemand uit de lesserscommissie. Ze zouden proberen deze pony terug te brengen bij de vorige eigenaar (waar hij dus wedstrijden mee heeft gereden etc). Hopelijk is dat gelukt..dat zal ik nog even navragen!!
Bijzonder.. kan me eigenlijk haast niet voorstellen dat iemand zijn pony aan een manege verkoopt en deze terug neemt nadat ie stuk gereden is. Maar wellicht is mijn achterdocht onterecht.