Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CynthiaV87 schreef:Hallo allemaal,
Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat. Ik ben hard aan het twijfelen of ik mijn jonge dressuurpaard wil verkopen. Ik heb een prachtige 4 jarige KWPN merrie waarmee ik, als ik niets van haar vraag, een goede klik heb. Ga ik iets van haar vragen is haar reactie al snel nee en dat ombuigen naar een ja kost me heel veel energie. Ook ben ik bang dat, wanneer mijn oudje gaat hemelen, ze de leider van de kudde wordt. Ze wil nog wel eens achter een van de anderen aanzitten, een paardje wat ook op leeftijd is en wat mankementen heeft waardoor ze niet snel weg kan. Ik vind dit niet oké, maar helaas stop ik dit gedrag niet.
Ik heb dit niet eerder meegemaakt, bij mijn andere paarden ging het werken met ze meer vanzelf en wilden ze ook graag. Daarbij merk ik dat ik, na jaren alleen maar voor mijn paarden gezorgd te hebben en zorgen over ze maken, niet zo veel energie of zin meer heb om hier mee aan de slag te gaan. Door de twijfels heeft ze een verzorgster. Van de 4 weken dat ze voor haar zorgt heb ik haar 3x hier gezien, altijd wel een smoesje waardoor ze helaas niet kan komen.
Ik vraag me af wat jullie in deze situatie zouden doen. En daarbij, hoe zorg ik ervoor dat dit paard bij een fijn nieuw huis terecht komt. Waar kan ik haar verkopen en wat zou ze, grotendeels groen, nu waard zijn?