Starten met grondwerk les voor kinderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbly

Starten met grondwerk les voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 21:16

Hai!

Ik werk al een tijd op de manege om les te geven en vooral de kinderlessen.
Nu merk ik dat veel kinderen niet helemaal besef hebben dat het paard gewoon een dier is, of dat ze bang zijn. Daarom wil ik graag les gaan geven in het werk naast het paard. Bijvoorbeeld poetsen en wandelen.
En vooral omdat ik een paard heb dat heel veel van aandacht houdt en nuchter is, maar ook een schofthoogte van 1.70 :j
(De meeste kinderen vragen me vaak genoeg of ze even een rondje met hem rond de manege mogen lopen :):) )
Dus het leek me perfect om kinderen of ouders met kinderen te helpen met de beginselen in alle rust.

Hoewel ik geen diploma’s heb voor pedagogische of coaching, heb ik een Orun 3 diploma.

Zal er vraag naar zijn? Want ik lees veel kranten waar maneges wachtlijsten hebben en dacht misschien is dit mooi laagdrempelig tijdens het wachten?

Ik dacht aan een pakket van 5 lessen voor 75,- euro en eventueel nog een zelfgeschreven boek in simpele taal van max 20 pagina’s over lichaamstaal paard, het poetsen en naast het paard bezig zijn.

Wat denken jullie?

mala26

Re: Starten met grondwerk les voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:43

Moet je zeker doen.
Er is een manege bij mij in de buurt die dat ook is gaan doen en volgens mij loopt dat wel lekker.
Op de manege waar ik zelf werk heeft 1 van mij collega's afgelopen jaar een clinic paardentaal georganiseerd, werd erg goed ontvangen.

Wat je misschien ook een beetje als leidraad kan gebruiken is de bixie & friends. Gaat ook vanaf stap 1 hoe doe je een halster om enzovoorts.

Ik merk juist dat mensen in deze tijd veel meer connectie willen met een paard. En laten we wel wezen het is ook heel goed om de manege klanten te laten weten dat de paarden geen fietsen zijn die we even in en uit de "schuur" halen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:45

Omdat dit topic beter op VMR past ga ik het daarheen verplaatsen.

ED --> VMR

Kmbly

Re: Starten met grondwerk les voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 22:25

Thanks voor de verplaatsing naar het juiste topic :)

Fijn te lezen dat er al anderen ook deze kan op gaan. En misschien een goede met bixie en friends.

Misschien ook leuk om plek te maken voor ouderen? Of ouders?

Alleen nog even zoeken hoe ik dit allemaal ga aanpakken :p