Cantharel zomer 2025 - tips

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Cantharel zomer 2025 - tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 13:06

Wij gaan deze zomer enkele dagen met hond en paard naar de Cantharel.
Daar ben ik al eens in het voorjaar geweest, maar ik ben nog nooit midden in de zomer daar op de Veluwe geweest.
Heeft iemand tips voor het rijden op de Veluwe in de zomer en/of specifiek bij de Cantharel?
Eventueel ook welke routes aan te raden zijn met paard en hond?

Alvast bedankt!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:15

De hond mag nergens los en de Cantharel heeft zelf meerdere routes en een kaart met alle punten er overzichtelijk op.
We zijn er twee weken geleden geweest met paarden en hond maar dan aangespannen. De bordjes zijn wel heel klein dus het is goed opletten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:53

En ik denk dat er heel veel steekbeesten zijn in de zomer. Ik zou een goede vliegendeken voor in de paddocks/weide en een goede vliegenuitrijdeken meenemen. Vliegenspray erbij, eventueel vaseline om op de tere delen te smeren die niet in de zon komen, tegen herteluisvliegen.

Karin_deB

Re: Cantharel zomer 2025 - tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:22

Routes zijn er zat vanaf de Cantharel zelf! Je kan een armbandje met nummers pakken en dan volgen.
Wel goed opletten inderdaad, soms mis je een bordje bij hoge snelheid :D

Er zijn weinig weitjes met schaduw.

Ik was er 2.5 week geleden toen zaten er al vrij veel steekbeesten helaas. Nog niet eerder meegemaakt, ik had spijt dat ik geen vliegendeken bij had.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 16:29

Wij waren er 2 weken geleden op maandag en dinsdag en toen hadden we ook al steekbeesten.
Honden mogen bij de lunch en het diner wel mee maar niet bij het ontbijt. We hebben hem toen maar even in de kennel bij de stallen gezet.

Die armbandjes hadden wij ook mee maar soms was het vanaf de wagen slecht te lezen welk nummer er op het bordje stond.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:00

Omdat dit topic op Vraag maar raak hoort verplaats ik hem daarheen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 10:47

Ik ben er al een keer geweest met vriendinnen en toen stonden de paarden 24/7 buiten. Nu heb ik voor de zekerheid inderdaad een stal bijgeboekt.
De armbandjes ken ik, maar vorige keer had ik geen vriend op de fiets en hond bij dus mogelijk moeten we nu een andere route aanhouden. Vandaar mijn vraag.
Steekbeesten zitten hier helaas ook, dus daar zijn we volledig op voorbereid :) .

Goed om te weten wanneer de hond mee mag bij het eten!

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:47

Ik heb nooit iemand op de fiets meegehad, maar denk dat vooral de stukken in het bos daarvoor geschikt zijn. Ik weet dat een pad over de hei (knooppunt 52-53) wel een stuk zwaarder zand heeft. Lijkt me op de fiets niet lekker.
En als je van plan bent lange ritten te maken, zou je bij het Kootwijkerzand ook wel zwaardere stukken tegenkomen.
Ik zou daar dus met de kaart kijken naar routebandjes die in het bos blijven en anders zelf iets uitstippelen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 08:30

Ik begreep laatst dat daar ook herteluisvliegen zitten, daar zou ik me wel tegen wapenen en op bedacht zijn, daar kunnen sommige paarden flink van in paniek raken.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 08:33

Ik was er een week of 4 geleden en inderdaad het barst van de herteluisvliegen. Dus neem echt vaseline, uierzAlf of olie mee. En ductape. Ellendelingen