Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mooblie schreef:Het klinkt eerder alsof ze te hoog zijn? Je hebt daar daar een soort zooltje die je enkel net wat hoger zet, dat scheelt toch weer een centimeter ofzo
Boyzone schreef:Ik weet niet waar je woont maar als tip kan ik zeggen, ga naar Peter van Huet in Bunnik.
Top laarzenmaker en heel behulpzaam met allerlei problemen en zal ook eerlijk zijn of er iets aan te doen is. Hij heeft jaren ervaring en verzend laarzen over de gehele wereld.
Lithya schreef:Kan het zijn dat de rijbroek net boven de rand iets gaat opstropen, waardoor je met rijden wrijving krijg?
Phonix schreef:Dit heb ik gehad, echt vet vervelend. Ik moest een blaar pleister gebruiken een tijdje tot dat ze groter waren. Heb er wel een leilijke litteken over aan gehouden.
SansaS schreef:Lage sokken aandoen. Waarom jezelf pesten met hoge sokken? Dat geeft weer extra ruimte. Ik rij in mijn deniros gewoon met lage sokken dan pas ik ze meestal gewoon. Op sommige dagen als mijn benen wat dikker zijn net niet.
Mijn laarzen zijn dus ook iets te smal vanwegen de vele chemokuren die ik gehad heb dus ik los het zo op
Zeepsop schreef:Mijn laarzen zaten ook veel te strak, dat ik ze niet eens meer dicht kreeg. Ik heb toen bij de schoenmaker een extra stuk leer erin laten zetten zodat ze groter werden. Is dat een optie?
Smidshof schreef:Zelf oprekken met laarzenspanners gaat echt niet lukken. Ik denk eerder dat ze dan ook weer terugkrimpen naar de originele maat. jammer dat je nu een jaar verder bent, deze laarzen zijn helaas
niet goed aangemeten. als de laarzen te strak zitten kunnen ze ook niet inzakken, ze moeten namelijk over een dikker gedeelte van je kuit. Als de bovenrand te strak is gaat dat niet lukken en daardoor blijf je problemen houden.
Waidida schreef:Smidshof schreef:Zelf oprekken met laarzenspanners gaat echt niet lukken. Ik denk eerder dat ze dan ook weer terugkrimpen naar de originele maat. jammer dat je nu een jaar verder bent, deze laarzen zijn helaas
niet goed aangemeten. als de laarzen te strak zitten kunnen ze ook niet inzakken, ze moeten namelijk over een dikker gedeelte van je kuit. Als de bovenrand te strak is gaat dat niet lukken en daardoor blijf je problemen houden.
Oh dat was een trucje die me werd aangeraden door enkele mensen. Maar ik miet eerlijk zijn dat ik er niet meer dan enkele mm´s verschil van verwachtte. Ze zijn wel degelijk een stukje ingezakt (naar mijn idee genoeg) omdat ik de veter losser zette in het begin. Alleen is die veter los echt geen zicht om permanent zo mee te rijden en het blijft hetzelfde probleem behouden dat het niks mee rekt helaas.
Smidshof schreef:als je de veters tot bovenaan hebt wordt ook de kuit breder inderdaad. Wat bereft het oprekken, om welke kuitmaat gaat het? je kan maar een beperkt aantal cm oprekken. Zeker als jou laars een harde schacht heeft dan wordt het nog moeilijker. Ook op je veters komt dan enorm veel kracht te staan. Ik ga ervanuit dat je gaatjes hebt voor de veters ipv haakjes?
Waidida schreef:Smidshof schreef:als je de veters tot bovenaan hebt wordt ook de kuit breder inderdaad. Wat bereft het oprekken, om welke kuitmaat gaat het? je kan maar een beperkt aantal cm oprekken. Zeker als jou laars een harde schacht heeft dan wordt het nog moeilijker. Ook op je veters komt dan enorm veel kracht te staan. Ik ga ervanuit dat je gaatjes hebt voor de veters ipv haakjes?
het was een 37,5 XXXS kuitmaat van de schoenmaat 37 omdat die nog smaller zou zijn en dat dus mooier zou zijn volgens de verkoopster, volgens haar afmeting zou dat prima passen maar volgens mee heeft zij echt gewoon verkeerd gemeten want als ik ze comfortabel sluit heb ik een breedte van ongeveer 2cm over. na de tweede keer oprekken merkte ik nog steeds maar weinig verschil. Dan had ik liever dat ze gewoon zeggen dat het niets zou uithalen en eerlijk zijn.
Ik heb haakjes en geen oogjes voor de veter.