Laarzen schuren nog steeds mijn knieën open

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Laarzen schuren nog steeds mijn knieën open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 22:26

Ik kocht een jaar geleden een paar deniro´s Ionio laarzen, met een harde schacht. Er is toen volgens mij wat mis gegaan met de metingen en ze zijn dus eigenlijk een maatje te smal.

Ze wilden dit in de winkel absoluut niet toegeven, ik moest er maar wat meer mee rijden.

Ze zaten zo strak dat mijn benen moe werden tijdens het lichtrijden omdat mijn kuiten zo ingesnoerd zaten. Nu is ze een stuk losser heb zitten is dit al beter maar ik moet er zeker niet met een dikkere rijbroek in gaan, dan past het niet meer.

Daarbij, en dat is mijn grootste probleem, rijd ik telkens de binnenkant van mijn knieën open. Ik moet natuurlijk niet uitleggen dat dit zeer vervelend is.

Ze zijn intussen al twee keer opgerekt, dat hielp een klein beetje maar lang niet zoveel als zou moeten voor de hoeveelheid die ze zouden opgerokken zijn.

Ik probeer nog om er met snatte sokken in te gaan in de hoop dat ze wat soepeler worden. Maar dit gaat geen centimeters schelen. Ik overweeg daarom om gewoon een andere set trainingslaarzen aan te schaffen. Maar ik vind het super jammer want ik vind ze nog steeds echt prachtig.

Hebben jullie nog tips om zowel de omtrek te vergroten als tegen het schuren van de knieën? Hoe gebeurt dit?

Mooblie

Re: Laarzen schuren nog steeds mijn knieën open

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 22:57

Het klinkt eerder alsof ze te hoog zijn? Je hebt daar daar een soort zooltje die je enkel net wat hoger zet, dat scheelt toch weer een centimeter ofzo

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 22:59

Mooblie schreef:
Het klinkt eerder alsof ze te hoog zijn? Je hebt daar daar een soort zooltje die je enkel net wat hoger zet, dat scheelt toch weer een centimeter ofzo

Dat idee heb ik dus totaal niet. Ik heb geen last in mijn knieholtes ofzo en ze zijn netjes uitgezakt. Maar i guess dat het wel iets is wat ik eens kan proberen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 23:27

Ik zou eerst even advies inwinnen bij een goede schoenmaker en anders met stoom en nachtje weken in water aan de gang gaan.Klinkt alsof ze ook te hard zijn bij je knieën ? Vervelend zeg.Lekker door en door in de olie zetten op de knel punten al geprobeerd?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:00

Wat vervelend! Voor het knellen zou je eventueel nog met showsokken kunnen gaan rijden mits je deze nog niet draagt?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:10

noviceh schreef:
Wat vervelend! Voor het knellen zou je eventueel nog met showsokken kunnen gaan rijden mits je deze nog niet draagt?

Wat is het exacte verschil met showsokken? Ik draag nu in de zomer van die dunne, bijna nylon, sokken. Maar wel hoge. Zijn die showsokken lager?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:01

Die showsokken zijn gemaakt van een soort dunne pantystof. Dat haalde bij mij dat knellende gevoel weg. Stapp horse heeft hele fijne, die van Lemieux bijvoorbeeld zijn weer iets dikker.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Ik weet niet waar je woont maar als tip kan ik zeggen, ga naar Peter van Huet in Bunnik.
Top laarzenmaker en heel behulpzaam met allerlei problemen en zal ook eerlijk zijn of er iets aan te doen is. Hij heeft jaren ervaring en verzend laarzen over de gehele wereld.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:13

@noviceh: Ga ik eens bekijken dan!

Ik heb nog eens goed gekeken en de schuurplekken zitten net boven de rand van de laars. Net op de bult van je knie zeg maar. En dan zou je denken dat het niet door de laars zelf kan komen. Maar met mijn oude deniro laarzen heb ik het dus niet. Dit is wel een springmodel.

Boyzone schreef:
Ik weet niet waar je woont maar als tip kan ik zeggen, ga naar Peter van Huet in Bunnik.
Top laarzenmaker en heel behulpzaam met allerlei problemen en zal ook eerlijk zijn of er iets aan te doen is. Hij heeft jaren ervaring en verzend laarzen over de gehele wereld.

Ik woon in midden belgië helaas. Ook niet meteen een echt goede schoenmaker in de buurt. Maar ik ga toch eens langs ergens binnenkort.