Hoeveel paardrijkleding heb jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Hoeveel paardrijkleding heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 19:06

Mijn vriend vindt dat ik erg veel heb, hoe zit dat bij jullie? Hier eigen paard en praktisch alle dagen op stal/vies van de slobber.

Zomer
- Shirtjes 14
- Rijbroeken 4
- Vesten ongevoerd: 6
- Bodywarmer 1

Winter:
- Shirtjes gevoerd 12, shirtjes ongevoerd 8
- Rijbroeken 5
- Gevoerde leggig/broeken 3
- Vesten gevoerd: 8
- Bodywarmer: 3

Winterjassen 2
Zomerjassen 2

Captain

Re: Hoeveel paardrijkleding heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:20

4 rijbroeken, ontelbaar veel shirts want ik trek ook gewoon goede kleding aan ( := ) en 1 winterjas en 3 zomerjassen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:21

Ik heb 5 rijbroeken. Die draag ik in de zomer en in de winter, al doe ik er in de winter soms een thermobroek onder aan. Voor de rest draag ik gewoon m'n normale kleding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:29

3 dunne rijbroeken, 3 gewone, 1 fleece dikke winterbroek en 1 waterdichte kipwarm. Heb ooit 4 rijbroeken kado gekregen toen ik net van alles gekocht had, vandaar de aantallen. Qua shirtjes heb ik een hele lade vol met longsleeve en korte mouw, allemaal 'gewone' shirtjes met mystery vlekken die er niet meer uitgaan. Dan zijn ze voor bij de paardjes +:)+ en kunnen ze nog heel lang mee.
Ohja en een regenjas, gewone paardenjas (medium dikte) en een hele dikke winterjas, allemaal om mee te kunnen rijden en mennen. Voor hysterische hou heb ik een rijrok gemaakt van een oude regendeken :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:30

Geen :+
Ik rij niet heel vaak, maar als ik erop stap dan pak ik gewoon een oude jeans uit de kast, en het eerste de beste t-shirt of trui.
Voeren en verzorgen doe ik ook in mijn normale kleren.
Ik heb een stapeltje echt nette kleding, en de rest gebruik ik overal voor, van boodschappen doen tot in de tuin werken tot paardrijden..
Ze gaan uiteraard wel meteen in de was na gebruik.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:08

-2 rijbroeken, maar meestal draag ik toch gewoon een jeansbroek :+
-Speciale shirts en truien voor de paarden heb ik niet, doe gewoon mijn normale shirts en truien aan.
-1 zomerjas en 1 winterjas

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:10

3 rijbroeken waarvan 2 kapot :')
Geen specifieke rijshirts
En dan nog een wedstrijd set

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:32

Stuk of 10 rijbroeken en een stuk of 8 paar rijlaarzen. Alles is minstens 15 jaar oud en komt uit de tijd dat ik nog wedstrijden reed. Ik verslijt dat nu gewoon.
Ik heb dus ook 3 wedstrijdjasjes (gaan niet weg, ook al gebruik ik ze niet meer), maar ik heb geen speciale shirtjes voor gewoon thuis rijden. Ook geen speciale jassen. HIer gebruik ik gewoon m'n oudste zomerjas of winterjas voor. Zou niet weten waarom je daar speciaal extra dure kleding voor moet kopen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:00

Oh jeetje ik dacht dat ik niet opvallend veel had maar heb een stuk om 15 rijbroeken en shirtjes zeker 30 vesten ook zeker 12.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:09

6 rijbroeken, shirts etc veel, maar draag ook veel gewoon of met sporten.
2 zomer jassen, 2 winterjassen en een stuk of 4 vesten en 2 bodywarmers.
2 paar handschoenen (1 winter 1 zomer).
2 paar laarzen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:17

Ik heb niet eens 14 t shirts in t totaal. Dus ja, ik vind het veel. :') Toen ik nog reed 1 rijbroek maar reed meestal in een spijkerbroek. Ik heb 4 vesten/truien voor bij de paarden. Verder geen bijzondere kleding speciaal voor bij de paarden, ze staan aan huis dus dagelijks mee bezig.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:20

Euh niks.....
Ik rijd in een Wrangler spijkerbroek maar die draag ik ook gewoon.
Verder gewone kleding die ik ook andere dagen draag.
Heb een Cap en een paar Ariats, heel soms een paar handschoenen aan....

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:31

Miss_Mii21 schreef:
Mijn vriend vindt dat ik erg veel heb, hoe zit dat bij jullie? Hier eigen paard en praktisch alle dagen op stal/vies van de slobber.

Zomer
- Shirtjes 14
- Rijbroeken 4
- Vesten ongevoerd: 6
- Bodywarmer 1

Winter:
- Shirtjes gevoerd 12, shirtjes ongevoerd 8
- Rijbroeken 5
- Gevoerde leggig/broeken 3
- Vesten gevoerd: 8
- Bodywarmer: 3

Winterjassen 2
Zomerjassen 2

Ik geef je vriend gelijk :D
Dit heb ik nog niet aan gewone kleding !
Ik heb een oude broek die ik ook draag bij tuinieren/klussen in huis etc. Die draag ik naar mijn paard en als ik ga rijden doe ik mijn rijbroek aan, en die heb ik maar 1.

In de winter heb ik 1 wollen paardentrui en 1 winterjas speciaal voor bij mijn paard.verder nog 1 regenjas en that's it.

Die regenjas gaat ook aan als ik verwacht vies te worden,zoals bij het geven van slobber. Even afspoelen daarna en hij is weer schoon.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:32

Ik rij al een tijdje niet maar ik heb westernspijkerbroeken die ik ook in het dagelijks leven draag. Ook skinny's die ik naar kantoor draag en naar de paarden.
Ik heb wel nog 2 Engelse rijbroeken en een paar bruine dressuurlaarzen voor als ik eens vreemd wil gaan. :D

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:37

Hier de paarden aan huis en ik werk ook grotendeels thuis dus in principe leef ik 24/7 in paardrijdkleding.

Heb dus +/- 20 rijbroeken
25/30 shirtjes (lang en korte mouw)
Stuk of 6 vesten
2 bodywarmers
2 winterjassen (1x lang en 1x kort)
1 tussenjas
3 paar rijlaarzen

En vast nog meer :+

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Te veel, rijbroeken voor de diverse seizoenen, maar in de praktijk heb ik er 2 aan, shirt zijn meest overjarige shirts, laarzen 2 x oude voor blubber en 1 paar nieuwe, en 3 jassen waarvan een oude van Horze weer eens is gerepareerd omdat die gewoon het prettigste zit, maar niet meer gemaakt wordt. Tsja...

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:07

Haha woow, wat een aantallen lees ik hier!!
Ik heb een eigen paard en rij vrijwel dagelijks, en heb letterlijk 2 rijbroeken _O-

Shirtjes enzo heb ik niet specifiek voor paardrijden, ik gebruik gewoon simpele tshirts waar ik ook mee naar de sportschool ga.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

2 rijbroeken, de paarden staan aan huis en ik doe die zelf als ik klus doe ik een rijbroek aan,dus meestal 1 aan en 1 in de was. Tshirts zijn de genen die ik dagelijks ook draag,ik heb 1 vest van PK wat al oud is en 1 jas...
Wedstrijden rij ik niet meer,dus dat heb ik allemaal weg gedaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Ik heb 3 rijbroeken, een stuk of 5 shirtjes. En verder een paar schoenen, een paar laarzen, een goede winterjas en een lange regenjas. Daarmee red ik me eigenlijk prima met 2-3x per week rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Ik draag mijn normale kleding niet naar de paarden. Zonde, dan slijt het harder en het is altijd vies dan. Kan elke paar maandeb nieuwe spijkerbroeken kopen en nu doe ik er een jaar mee. Ik draag dus ook rijbroeken en shirts als ik niet ga rijden. Heb er dus meer, want als ze vies zijn gaan ze in de was en heb te weinig was om dan niet zonder te komen zitten

Lijstje, maar sommige dingen zijn ook al 15 jaar of ouder:
- 5 normale rijbroeken
- 3 winter rijbroeken
- 7 shirtjes met korte mouwen
- 3 dunne shirtjes lange mouwen
- 3 gevoerde shirts met lange mouwen
- 4 dunne vesten
- 4 dikke vesten voor winter
- 2 bodywarmers, 1 voor hele jaar en 1 zo dik dat die alleen voor de winter is.
- 1 lange regenjas waar ik mee kan rijden, dus de achterkant open kan en vast kan aan benen
- 1 lange winterjas waar ik mee kan rijden en dus ook vast kan maken
- 1 korte winter jas maar die gebruik ik bijna nooit.
- en dan 2 licht gevoerde jasjes die ik als vest gebruik of als tussenjas

Dan 1 paar rijlaarzen (en thuis nog 1 maar dat zijn oude die ik niet meer pas haha), 1 paar outdoorlaarzen voor op stal en 1 paar stalschoenen.

Wedstrijd spullen heb ik niet meegerekend. Dat zijn 3 broeken, 4 jasjes waarvan er 2 heel oud zijn en nooit meer gebruikt worden maar sentimentele waarde. Dan nog 3 of 4 shirtjes/blousjes met korte mouwen en 2 met lage mouwen. En 3 broeken voor over de witte heen van te voren.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:22

Wat een aantallen soms inderdaad. Ik heb 3 rijbroeken (waarvan een gekregen van een kennis). Shirt en trui trek ik altijd gewoon iets ouds aan wat kapot mag/mag stinken. Ik heb 1 regenjas en dat is het qua jassen, is het koud trek ik een extra trui aan. 1 paar rijlaarzen en 1 paar stalschoenen voor de winter. In de winter trek ik wel eens een oeroude trainingsbroek over mn rijbroek aan als het vriest.

In de zomer trek ik vaak oude sportshorts aan een een oud paar gympen dat uit elkaar dreigt te vallen. :')
Ik ga ongeveer 2 keer per week naar stal, maar toen ik nog elke dag ging had ik precies hetzelfde spul al.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:24

Eehh niet zoveel…

Ik heb denk 5/6 rijbroeken. Ik heb 3 shirts speciaal voor het rijden (lemieux etc). Verder draag ik gewoon normale kleding wat de was in moet :)

Heb wel paardenjassen en dikke vesten.

Ik rij afhankelijk van de planning 4-5x per week

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

MyWishMax schreef:
Ik draag mijn normale kleding niet naar de paarden. Zonde, dan slijt het harder en het is altijd vies dan.

Wat doe jij dat jouw kleding sneller slijt bij paarden? :=
Qua broeken snap ik het met contact zadel maar bovenkleding snap ik niet. Daarbij vaak een jas er over dus hoe vies wordt dat dan daadwerkelijk?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Ik heb geen gescheiden paarden en niet paarden bovenkleding, dat hard slijten klinkt niet heel logisch imo? :o? Broeken slijten wel met rijden, schoenen ook uiteraard vooral van combi mest en modder.

Maar bovenkleding imo niet, het zijn dus ook mijn outdoor-/ klim- / vrijetijds- / wandelkleren. Voornamelijk merino en lyocell, ook wat random katoenen shirts die ooit van mijn vriend zijn geweest :=

Rijshirtjes zijn polyester zooi wat niet te dragen is imo :') ik had er stuk of 5 en allemaal op Vinted verkocht. Nu heb ik er nog maar 2 met lange mouwen puur vanwege de kleur (setjes :P )

Verder 3 rijbroeken, 1 wedstrijdbroek, 2 jassen, 2 wedstrijdjasjes.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

Je moet de shirts dan vaker wassen en van wassen slijten ze.

@Captain ik weet niet hoe ik het doe maar als ik geen 4 laagjes nodig heb om warm te blijven dan ruikt bij mij echt alles naar paard. Ik woon in een appartementje en in de winter laat ik mijn paardenkleding op ons terras/tuintje want anders ruikt de hele woning naar paarden van een shirtje en een trui :=