De moeder van mijn merrie. Zoë stamboom dna

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janiinee89

De moeder van mijn merrie. Zoë stamboom dna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-25 22:33

Dag iedereen! Mijn naam is Janine en ben op zoek naar info over de moeder van mijn paard zwarte gelderse merrie Geraldine ivm fokdoel in de toekomst met ons paard. Of heeft iemand tips hoe verder te zoeken?

We zoeken een zwarte merrie 13-05-2004 gemaakt Zoë/ Gefokt door H.J Holsappel uit Lemele. Wie o wie heeft er een paard die Zoë heet

We zijn opzoek naar een paar haarwortels van de staart haha

chip 528210000659778 ? en stamboeknummer/levensnummer: 528003IR020553

Holsappel heeft helaas geen info

Met vriendelijke groet,

Janine Landlust

Foto van onze merrie Geraldine

Elisa2

Re: De moeder van mijn merrie. Zoë stamboom dna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 22:50

Wat is de afstamming van jullie merrie Geraldine? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 22:56

Heb net bij KWPN database en Horsetelex gezocht op chipnummer en levensnummer, maar dit levert helaas niks op.

Is de moeder Zoë wel in het (gelders) stamboek opgenomen?
Staat er buiten haar naam in jouw paard haar paspoort geen andere afstamming in?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 23:31

Het chipnummer en het levensnummer klopt niet. Die waren in 2004 identiek alleen stond er bij de chip 528003 voor. Dus chipnummer/jaartal/levensnummer. Bij dit paard begint de chip dus met 528003.04 en het levensnummer begint met 04 en er zitten geen letters in.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 23:49

Elisa2 schreef:
Wat is de afstamming van jullie merrie Geraldine? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.

Het is een beetje jammer dat we halve info hebben. Een foto van het paspoort of stamboekpapier zou helpen. Anyway, de vader is Zorro en die is niet KWPN gekeurd maar KGPS. Ik zou daar eens navragen.

Janiinee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 10:28

Klopt helaas niks te vinden via deze weg, alleen te vinden als iemand zich iets herinnert of herkent.

Ze is alleen gefokt voor de kleur en chip/paspoort basis register bij het kwpn. Kwpn heeft geen info. Waarschijnlijk voor fokkerij zo gedaan aldus fokker H.J. Holsappel uit Lemele.

Ze zou op een manege omgeving Zwolle/ Overijssel hebben gestaan en of doorverkocht via handelaar.

Art_Ificious schreef:
Heb net bij KWPN database en Horsetelex gezocht op chipnummer en levensnummer, maar dit levert helaas niks op.

Is de moeder Zoë wel in het (gelders) stamboek opgenomen?
Staat er buiten haar naam in jouw paard haar paspoort geen andere afstamming in?

Janiinee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 10:29

Vaders kant van ons paard Geraldine is bekend ik heb daar DNA bewijs van. De hengst Zorro idd.
janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:

Het is een beetje jammer dat we halve info hebben. Een foto van het paspoort of stamboekpapier zou helpen. Anyway, de vader is Zorro en die is niet KWPN gekeurd maar KGPS. Ik zou daar eens navragen.

Janiinee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 10:33

Ons paard Geraldine heeft in het paspoort vader + moeder onbekend staan. We zijn nu alleen nog opzoek naar de moederlijn. Kwpn en kgps weten niks.

Gegevens vaderlijnzijn nu bekend door dna via dekboek en dna match met staattwortel via het VHL.

Geraldine v: Zorro en m:moeder : zoë
Zoë vader v: onbekend en moeder is m: naomie uit v:Ahoy m:Ewirose stam aldus fokker.

NIKS GEREGISTREERD

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 11:12

Janiinee89 schreef:
Ons paard Geraldine heeft in het paspoort vader + moeder onbekend staan. We zijn nu alleen nog opzoek naar de moederlijn. Kwpn en kgps weten niks.

Gegevens vaderlijnzijn nu bekend door dna via dekboek en dna match met staattwortel via het VHL.

Zoë vader v: onbekend en moeder is m: naomie uit v:Ahoy m:Ewirose stam aldus fokker.

NIKS GEREGISTREERD

Die fokker geeft niet hele accurate info volgens mij.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dit de moeder van jouw paard: https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-358545

En als mijn vermoeden klopt dan is dit haar (half) zus: [FA] De eerste weide foto's van Heike van de Hoogheide!!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 11:32

Goed gevonden janderegelaar, alleen klopt de geboortedatum niet met wat TS zegt. Maar dat kan een foutje zijn bij wat TS aan informatie gekregen heeft.

Janiinee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 11:53

Ze lijken wel erg veel op elkaar idd!
Zoë vader is niet Ahoy

Zoë vader is onbekend de vader zou uit de hengst Icellie tuigpaard stam lijn kunnen komen van Rein Bosch, heb ik bericht maar geen gehoor.

Dus Zoë stamt vaderskant van de Icellie tuigpaarden lijn één van de hengsten. (Onbekend)
En zoe moeder is Naomie uit een Rose stam aldus fokker.

janderegelaa schreef:
Janiinee89 schreef:

NIKS GEREGISTREERD

Die fokker geeft niet hele accurate info volgens mij.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dit de moeder van jouw paard: https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-358545

En als mijn vermoeden klopt dan is dit haar (half) zus: [FA] De eerste weide foto's van Heike van de Hoogheide!!
Laatst bijgewerkt door Janiinee89 op 21-06-25 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 11:56

Fokker kan je ook gewoon verkeerde informatie gegeven hebben.

Jij zegt moeder Naomi uit Ahoy x ewirose

Dan zou je moeten zoeken of Ewirose en Ahoy een nakomeling hebben met de naam Naomi

Edit,
Dan zou dat deze Naomi zijn
https://horsetelex.nl/horses/pedigree/387450/naomie
Er zijn helaas maar 2 nakomelingen geregistreerd bij haar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:07

Art_Ificious schreef:
Fokker kan je ook gewoon verkeerde informatie gegeven hebben.

Jij zegt moeder Naomi uit Ahoy x ewirose

Dan zou je moeten zoeken of Ewirose en Ahoy een nakomeling hebben met de naam Naomi

Edit,
Dan zou dat deze Naomi zijn
https://horsetelex.nl/horses/pedigree/387450/naomie
Er zijn helaas maar 2 nakomelingen geregistreerd bij haar.

Yep… https://www.kwpn.nl/database?paard=P-258860

Maar ik heb gezocht op alle merrie’s die Naomi heten en hun nakomelingen. En dan is er 1 met Zoë en dat is de merrie die ik eerder postte.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:13

Maar kan ook dat Zoe niet geregistreerd staat in de online databank.

Net als bij horsetelex, niet elk paard vind je daar terug.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:17

Ik vind het leuk om bij dit soort speurwerk mee te lezen. En ik zag dat degene die een mogelijke halfzus had in de link van janderegelaa(r) (uit mogelijk de merrie die je zoekt al zeg je dat het niet kan wegens vader = Ahoy), nog actief is op Bokt.
Dus wellicht zou je jaar een berichtje kunnen sturen. Misschien weet zij of die merrie van haar die ook Zoë heet ooit een veulen heeft gehad dat Geraldine heet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:18

Bij de Nederlandse databank met het chipnummer wat TS in de startpost zet geeft die geboortedatum 01-01-1900 aan.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:21

Art_Ificious schreef:
Maar kan ook dat Zoe niet geregistreerd staat in de online databank.

Net als bij horsetelex, niet elk paard vind je daar terug.

Dat kan…maar als ik alle Naomi’s check en 1 Zoë vind en die heeft een nakomeling van een NeWP hengst dan komt het wel heel dichtbij omdat Zorro KGPS is.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:35

Ok.
Ik denk alleen dat Spaikey niet veel kan helpen. Ik las net dat ze Zoë verkocht had na het afspenen van het veulen Heike. Dus in September 2007 is Zoë weer verkocht.

Janiinee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 13:07

Klopt ik denk niet dat Zoë geregistreerd staat.
Op Facebook heb ik een meid gevonden met een zwarte Zoe ik zal haar berichten of ze nog iets weet. Zoë zou naar ene paarden handelaar verkocht zijn.

Er was ook een Zoë op een ruitersportcentrum Zwolle maar is daar recentelijk weg gegaan omdat ze de lessen lopen niet leuk vond. Ook hier heb ik berichten uit staan.

Art_Ificious schreef:
Ok.
Ik denk alleen dat Spaikey niet veel kan helpen. Ik las net dat ze Zoë verkocht had na het afspenen van het veulen Heike. Dus in September 2007 is Zoë weer verkocht.

Janiinee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 14:55

Ik werd gebeld door Rein Bosch Hellendoorn dat de vader van Zoë de hengst ORON is geweest tuigpaard. Van Droomwals x pygmalion !!

Dat geeft meer duidelijkheid in iedergeval!
Nu nog weten waar Zoë is voor DNA

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:38

Janiinee89 schreef:
Ik werd gebeld door Rein Bosch Hellendoorn dat de vader van Zoë de hengst ORON is geweest tuigpaard. Van Droomwals x pygmalion !!

Dat geeft meer duidelijkheid in iedergeval!
Nu nog weten waar Zoë is voor DNA

Ok, het is dus aangewezen hengst x aangewezen hengst. Ik weet niet of ik daar nou zoveel geld in zou steken met zoektochten en DNA testen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 08:54

Janiinee89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 09:22

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 09:46

Ik zou eigenlijk niets toevoegen zolang je geen zekerheid hebt dat dat de afstamming van je merrie is. Maar dat ben ik, weet niet hoe anderen daarin staan.