Trailer aanpassingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Baileyi

Trailer aanpassingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 11:06

Ik heb een Humbaur trailer (vol aluminium) met zadelkamer en ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met de zadelkamer laten verwijderen. Ik gebruik de zadelkamer nooit en qua hoogte zit hij precies bij het hoofd van mijn pony dus het lijkt mij fijner om hem gewoon weg te laten halen.

Heeft iemand dit ook gedaan of laten doen? Moest er toen ook meteen een nieuwe toplaag van de vloer op of was het nog redelijk weg te werken?

En de trailer heeft ook rubber op de klep met best dikke "latten", mijn pony gaat daar soms half op staan met haar teen en komt dan dus heel onhandig eruit. Dat rubber is ook langzaam kapot aan het gaan daardoor, dus misschien is vervanging sowieso niet slecht. Zou het duur zijn om de klep opnieuw te laten bekleden met rubber zonder latten of met dunnere latten?

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 20:17

Niemand? :Y)

cissy

Re: Trailer aanpassingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 20:25

Rij met je trailer naar een trailer dealer die zelf ook reparaties doet en vraag het daar eens.
Ik raad je Zuidzijde in Goudriaan aan maar dat is misschien voor jou te ver weg?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 20:26

Ik heb samen met m'n pa de mat op de klep vervangen. Ik heb zo'n mat besteld en op maat gesneden en verlijmd. Ik zal eens kijken hoe duur de mat was. Dan heb je een indicatie en moet je de werkuren nog tellen.

Ik heb 149 euro betaald voor de mat. Hij heeft wel latten

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:12

cissy schreef:
Rij met je trailer naar een trailer dealer die zelf ook reparaties doet en vraag het daar eens.
Ik raad je Zuidzijde in Goudriaan aan maar dat is misschien voor jou te ver weg?

Helaas is dat voor ons te ver. Maar ik heb de lokale trailerboer gebeld en die gaven aan dat de zadelkamer er vaak makkelijk zelf uit te halen is. Dus dat gaan we eerst proberen. Ze gaven wel asn goede kit te gebruiken om te gaatjes te dichten.

En daarna gaan we idd kijken om misschien dan ook zelf de mat te gaan vervangen, bedankt voor een indicatie van de kosten!