Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
office schreef:Met 100 kg op een paard van 1000 kg blijf je behoorlijk binnen de aanbevolen normen hoor denk ik.Stevige dames zat die rijden en rond de 90 kg zitten.En lange slanke mannen wegen dat ook al snel.
Kidde schreef:office schreef:Met 100 kg op een paard van 1000 kg blijf je behoorlijk binnen de aanbevolen normen hoor denk ik.Stevige dames zat die rijden en rond de 90 kg zitten.En lange slanke mannen wegen dat ook al snel.
Met 1000 kilo heb je meestal natuurlijk een trekpaard. En zoals aangegeven zijn die wel sterk, maar vooral met trekken. Daarbij scheelt 90 kilo en 110 ook al weer 20 kilo. En dan komt het zadel er nog bij. Bij de Hartjeshoeve rijden ze met trekpaarden en is de grens ook 90 kilo.
TS, misschien vervelend om te vragen, maar heeft het vriend nu overgewicht? Anders is het misschien beter om eerst af te vallen voor hij naar een paard gaat kijken. Er zullen vast reacties op komen, 'dat een slechte lichte ruiter meer kwaad doet dan een goede te zware ruiter'. Maar ik vind zelf paardrijden geen recht. Als je te zwaar bent gaat het helaas gewoon niet
fohadie schreef:Met dat gewicht zou ik echt niet meer op een paard gaan zitten. Ik weeg zelf bijna 90kg en dat vind ik ook veel te zwaar voor een paardenrug.
Luxstable schreef:Weet niet of het hier goed staat, maar ik heb een vraag namelijk mijn vriend is wat zwaarder (tussen de 100 en 110) nu wil ik graag samen met m rijden (geen zwaar werk gewoon buitenritjes)
Maartje1990 schreef:Kidde schreef:Met 1000 kilo heb je meestal natuurlijk een trekpaard. En zoals aangegeven zijn die wel sterk, maar vooral met trekken. Daarbij scheelt 90 kilo en 110 ook al weer 20 kilo. En dan komt het zadel er nog bij. Bij de Hartjeshoeve rijden ze met trekpaarden en is de grens ook 90 kilo.
TS, misschien vervelend om te vragen, maar heeft het vriend nu overgewicht? Anders is het misschien beter om eerst af te vallen voor hij naar een paard gaat kijken. Er zullen vast reacties op komen, 'dat een slechte lichte ruiter meer kwaad doet dan een goede te zware ruiter'. Maar ik vind zelf paardrijden geen recht. Als je te zwaar bent gaat het helaas gewoon niet
Een grootte man weegt dat al makkelijk hoor. Wat een rotvraag. Mijn zwager meet bijna 2m geen overgewicht.. maarja hij isnu eenmaal lang.
Vraag me af wat ijslanders in IJsland soms dragen.
Elisa2 schreef:Ik vind mennen dan eigenlijk niet vriendelijker dan rijden als iemand wat zwaarder is, bij het mennen komt er ook nog gewicht van de kar bij.
De "manege" die muildieren heeft is de Mill ranch, echter zijn die muildieren niet heel erg groot.
Ik zou zelf denken aan een grote en stevige Fries met een goede bouw en stevige rug.
Elisa2 schreef:Ik vind mennen dan eigenlijk niet vriendelijker dan rijden als iemand wat zwaarder is, bij het mennen komt er ook nog gewicht van de kar bij.
De "manege" die muildieren heeft is de Mill ranch, echter zijn die muildieren niet heel erg groot.
Ik zou zelf denken aan een grote en stevige Fries met een goede bouw en stevige rug.
Kidde schreef:Dat wordt inderdaad vaak geroepen, dat lange mannen vaak zoveel wegen en anders geen enkele man meer kan rijden.
Fly_high schreef:Kidde schreef:Dat wordt inderdaad vaak geroepen, dat lange mannen vaak zoveel wegen en anders geen enkele man meer kan rijden.
Dat is alleen helemaal niet wat ik zeg?
Meeste sportieve mannen zijn lichter, klopthet punt was dat fohadie beweerde dat "bijna 90 kilo veel te zwaar is voor de paardenrug" als soort van algemene waarheid, terwijl er dus wel genoeg paarden zijn die met zulk gewicht op hun rug prima in de springsport presteren. En springsport op hoog niveau is best veeleisend voor een paard. That's it.
Of een beginner van 110 kilo op een paard moet gaan zitten tja. Liever niet als je het aan mij vraagt. En je gemiddelde ruiter is inderdaad geen Marc Houtzager qua balans en kunde![]()
Op bokt hebben we wel super veel dames rond 80-90 kilo die op pony's rijden, in die zin is 110 op een groot paard misschien minder schokkend voor bokt-maatstaven?
Kidde schreef:Ja ik reageerde vooral op het bericht van Anastasia24! Ik ben het met je eens dat 90 kilo niet te gek is. Over het dikgedrukte heb ik eerlijk gezegd ook wel een mening. Ik vind niet dat je daarmee met 110 kilo op een paard kan gaan zitten. Overigens ben ik zelf van mening dat iedereen die op een paard gaat zitten sportief en in goede conditie moet zijn. Zelf sport ik ook naast het paardrijden om fit te zijn.