Geïnspireerd door de instagrampagina @hoovesaroundtheworld wil ik toch graag een keer een reis maken waarbij mooie ritten door een mooie omgeving centraal staat. Ik ben benieuwd naar ervaringen rondom dit soort reizen, het laatste topic wat ik kon vinden was erg gedateerd.
Een lijstje met wat ik zoek:
- Ik wil max 3 weken weg, mijn vriend wil namelijk ook nog met mij op vakantie dus ik - moet spaarzaam met mijn dagen omgaan

- Er moeten paarden aanwezig zijn. Het lijkt mijzelf leuk om iets gerichts te ondernemen met de paarden in plaats van vanaf 1 locatie af 'simpele' buitenritten te maken. Wat mij bijvoorbeeld vet lijkt is mee mogen draaien met het verplaatsen van vee, of een huttentocht doen bijvoorbeeld. Ik zoek iets waar een beetje een bepaald 'doel' bij komt kijken.
- Een plek waar paardenwelzijn voorop staat. Mijn vakantie zou aardig verziekt zijn als ik me druk moet maken om slecht welzijn.
- Als ik de oceaan over zou steken zou ik het prima vinden om 1 week op een ranch door te brengen en aan te vullen met 2 weken sightseeing in de directe omgeving. Blijf ik toch in Europa zou ik liever 1,5 week gaan en die volledig paardgerelateerd vullen.
- Ik ben opzoek naar een unieke ervaring, budget naar gelang van de reis. Als ik richting Amerika ga begrijp ik dat dat meer gaat kosten dan een vliegticket richting Portugal.
Ik ben opzoek naar concrete ervaringen met landen en specifieke locaties die zoiets aanbieden. Door mijn hoofd gaat nu Amerika (verder totaal onbekend met de staten en waar ik dan zou moeten zijn), Argentinië, Mongolië of een 'simpeler' Europees land zoals Portugal en dan bijvoorbeeld een huttentocht.
Ik zou het leuk vinden om mee te kijken op een ranch, maar heb gewoon een drukke baan dus een echte werkvakantie zie ik niet zitten. Ik heb de serie Yellowstone gekeken, dat vond ik ook zo'n ontzettend gave sfeer hebben. Ik ben nog nooit richting Amerika geweest, maar denk dat je daar wellicht de echte cowboy ervaring meer treft dan op andere plekken?
Wie helpt mij verder?