Paardrijweekend Ardennen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Paardrijweekend Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-25 20:28

Ik zou graag een (lang) weekend in september of begin oktober een huisje/appartement oid willen boeken in een mooie natuuromgeving waar ook de mogelijkheid is om zaterdag en zondag paard te rijden, liefst een tocht van een uur of 4.

Mijn voorkeur is een plek niet te ver van Nederland, dus maximaal Ardennen of ergens net over de grens van Duitsland. Ik woon zelf in noord Overijssel dus Limburg is voor mij ook wel buitenlands genoeg als daar iets zit wat de moeite waard is. :+

Ik zoek iets waar je niet in een te grote groep op pad gaat, liefst waar eten ook bij inbegrepen zit. Ik heb zo'n 20 jaar rij ervaring maar heb al een aantal jaren niet meer in het zadel gezeten dus echt brave paarden is wel een must.

Heeft iemand leuke aanraders?

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Paardrijweekend Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:45

Omdat dit topic op Vraag maar raak hoort verplaats ik hem daarheen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 23:46

Ik heb ooit een weekendje paardgereden bij Western Trail Ranch in de Ardennen (Vielsalm) :)
Nederlandse eigenaren.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:15

xMyrth schreef:
Ik heb ooit een weekendje paardgereden bij Western Trail Ranch in de Ardennen (Vielsalm) :)
Nederlandse eigenaren.

Echt een aanrader idd!

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:30

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:43

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:44

Oh sorry . Verkeerde gezien dan

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:51

Laatst bijgewerkt door Getup op 02-06-25 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:01

Trailranch is echt een aanrader. Super leuke mensen, goed geregeld en een mooie omgeving

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:15

Getup schreef:
Hoor ook veel goeds over les olivettes bij La Roche en Ardenne.
https://villalesolivettes.be/

Oh en Durbuy horseriding : op Facebook te vinden

Ecuries de la Lesse https://www.lerelaisdelalesse.be/fr/

Voor Villa Les Olivettes zou ik wel echt aanraden eerst weer een paar lesjes te nemen. Dat zijn echt hele pittige ritten waar je wel zelfverzekerd voor in het zadel voor moet zitten. Ook weinig communicatie tijdens de rit zelf. Vriendinnetje is er daar ook best hard vanaf gevallen tijdens 1 rit helaas.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:18

Les olivettes kan ik je echt aanraden, ik ben er 2x geweest, lang weekend en midweek.
Is echt geweldig!
Brave paarden, prachtige omgeving, mooie afwisselende ritten. Goed eten, goede bedden.
Veel klimmen en dalen tijdens het rijden maar dat kunnen deze paarden als de beste, je moet alleen wel blijven zitten.
Door deze vakanties ben ik gek geworden op de merens, (heb er nu zelf een, dus wees daar op voorbereid haha) geweldige dieren.
Heel veel plezier, waar je ook heen gaat.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 20:46

Ik geef mijn topic even een schopje.
Op dit moment twijfel ik tussen de Venhof in Limburg en Western trail ranch in de Ardennen. Nadeel van deze laatste vind ik de reistijd en het feit dat je met een vreemde op een kamer ligt. Ik kan niet zo goed tegen slaapgeluiden van anderen :+
Verder klinkt het wel echt top wat zij bieden.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:47

De Meinweg is ook al wel echt prachtig rijden hoor!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 07:40

Meinweg is mooi maar denk niet te vergelijken met de ardennen. Afwisseling met heide en Bos en een beetje water. Hun verhuur woning is net opgeknapt ( weet niet of alles net nieuw is en welke je wil boeken) en er is in de buurt ook vanalles te doen, oa outlet, div kastelen,
ik wilde in de buurt van Dinant een rit doen maar dat zal te ver zijn vermoed ik voor jou. dat is vanaf meinweg nog eens 2 uurtjes rijden
helaas is mijn dochter pas 11 en is het vanaf 12 dus moet ik het een jaar uitstellen

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:40

Aranel schreef:
Ik geef mijn topic even een schopje.
Op dit moment twijfel ik tussen de Venhof in Limburg en Western trail ranch in de Ardennen. Nadeel van deze laatste vind ik de reistijd en het feit dat je met een vreemde op een kamer ligt. Ik kan niet zo goed tegen slaapgeluiden van anderen :+
Verder klinkt het wel echt top wat zij bieden.

Venhof ligt wel mooi hoor, maar de meinweg is vooral bos. Weinig heuvels of mooie uitzichten ofzo, daarvoor moet je echt richting de ardennen.

Heb je will's ranch ook overwogen? In heibloem.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 19:14

Ik heb Venhof gemaild met de vraag of er extra ritten bij te boeken zijn én of ik met zo'n weekend niet op een veredeld ponykamp ben met allemaal 21 jarigen, daar heb ik weinig trek in namelijk :')

Wills ranch heb ik bekeken maar vind ik net niet passend qua accomodatie en de duur van de ritten.
Bedankt voor het meedenken so far, meer suggesties hoor ik graag!

En mocht iemand hetzelfde overwegen en willen carpoolen, dan hoor ik het ook graag en kunnen we de Ardennen boeken :+