goede parkeerplaats Ruchpense bossen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rover77

goede parkeerplaats Ruchpense bossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 11:39

Hoi!

Morgen wil ik met mijn vriendin gaan rijden in de Ruchpense bossen, maar we kunnen niet direct een goede ruime parkeerplaats vinden. Kan iemand ons helpen aan een plek waar je niet direct vast kom te staan als het wat drukker wordt en waar je goed in/uit kunt rijden voor 2 trailers?

Ik heb er wel een aantal gezien, maar betwijfel dan de grote van de plek, of de mogelijkheid om te draaien om weer de weg op te gaan of de veiligheid. Op ruiterenmennen staan een aantal plaatsen aangegeven, maar ik weet uit ervaring dat die soms niet helemaal actueel zijn.

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

Kirsten

Ladygiroc

Re: goede parkeerplaats Ruchpense bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 13:10

Ik parkeer bij t Ossekopke en parkeer altijd en overal zo, zodat ik direct weg kan rijden. Laat ook vaak m'n klep open zodat er geen slimpie te kort achter me gaat staan.

Rover77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 14:09

Ladygiroc schreef:
Ik parkeer bij t Ossekopke en parkeer altijd en overal zo, zodat ik direct weg kan rijden. Laat ook vaak m'n klep open zodat er geen slimpie te kort achter me gaat staan.

Bedankt voor je reactie. Ik zag dat om die parkeerplaats een hek strat, heb ik dan de juiste en is deze groot genoeg? Op Google map ziet hij er redelijk klein uit.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:51

Ik zou op de parkeerplaats achter t ossekopke zetten op het kruispunt naast recreatie park de zilverden.

Besef wel dat je er alleen op de ruiterroute mag rijden
en dat zal nog steeds deze zijn
Afbeelding

Rover77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 14:53

friezenfan2 schreef:
Ik zou op de parkeerplaats achter t ossekopke zetten op het kruispunt naast recreatie park de zilverden.

Besef wel dat je er alleen op de ruiterroute mag rijden
en dat zal nog steeds deze zijn
[ Afbeelding ]

Bedankt voor je reactie! Is dat een veilige plekbben spreekt het voor zich waar je dan moet parkeren? Heb je mss een linkje naar Google maps?Ik weet dat je alleen op de ruiterroute mag rijden, maar we zijn er nog nooit geweest dus vandaar dat we graag die kan op willen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:13

Ja is op de hoek achter t osssekopke.
De schietbaan/ Rucphensebos
Een link naar google maps? Ik heb alleen deze foto van de ruiter route die is ooit door een bokker gemaakt omdat blijkbaar al jaren de ruiterroute slecht aan gegeven is. Nu ben ik er al 5 jaar niet meer geweest. En of het nu beter is geen idee. Het is mij nooit gelukt om de gehele ronde te rijden. Ik liep altijd wel weer ergens vast door een ontbrekend paaltje. Dus succes.

Rover77

Re: goede parkeerplaats Ruchpense bossen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 15:31

Bedankt! Er is een nieuwe ruiterroute dus ik ben benieuwd hoe of wat. Ik ga deze parkeerplaats noteren, bedankt voor je hulp!