KNHS dag startkaart en lidmaatschap vereniging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

KNHS dag startkaart en lidmaatschap vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 20:31

Handig dat KNHS startkaarten voor 1 dag (en andere korte periodes) verkoopt. Maar hoe zit dat dan met het verplichte lidmaatschap bij een vereniging en de verplichte KNHS afdracht? Kunnen die ook naar ratio?

Alles bij elkaar wordt dan alsnog wel heel duur voor 1 dag starten :')

Dag startkaart: 23,75
Lidmaatschap vereniging: 28,50 (misschien bij andere verenigingen nog ietsje goedkoper)
Afdracht KNHS: 32,00

Dus totaal 84 euro (excl startgeld), dat is toch van de zotte?

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 20:36

Afdracht KNHS is verplicht ivm het lidmaatschap, zonder lidmaatschap is het niet mogelijk om een startpas aan te vragen, ook geen dagpas dus. Verenigingskosten zou je evt kunnen overleggen met de vereniging zelf. Vergeet ook niet de inschrijfkosten van de wedstrijd zelf.

Is het geen idee om een onderlinge wedstrijd uit te zoeken om aan mee te doen?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 20:47

Yummy schreef:
Afdracht KNHS is verplicht ivm het lidmaatschap, zonder lidmaatschap is het niet mogelijk om een startpas aan te vragen, ook geen dagpas dus. Verenigingskosten zou je evt kunnen overleggen met de vereniging zelf. Vergeet ook niet de inschrijfkosten van de wedstrijd zelf.

Is het geen idee om een onderlinge wedstrijd uit te zoeken om aan mee te doen?

Ik heb jaren een ‘normale’ startkaart gehad. Maar nu kwam er een leuke kans voorbij om toch weer eens echt te starten op een specifieke wedstrijd.
Zou voor spek en bonen kunnen mee doen, maar voor winstpunten is toch leuker :+

Dennis

Re: KNHS dag startkaart en lidmaatschap vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:26

Een dagpas is leuk als je toch al lid ben van een vereniging en de KNHS, anders is het alsnog prijzig.

Als je al een startpas heb en je wil een ander paard een keer starten ofzo, dan is het wel leuk.

Fangio

Re: KNHS dag startkaart en lidmaatschap vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:52

Ik gebruik dagpassen alleen voor het mennen (dat ik heel sporadisch start ivm de enorme organisatie daarvan); maar ik heb dus wel een doorlopende dressuurpas, dus de vereniging en afdracht betaal ik sowieso. In dat geval valt een dagpas nog enigszins mee, maar anders wordt het wel een heel duur wedstrijdje ja

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 13:16

Tsja, aan de andere kant: Als er geen vereniging is. is er ook geen wedstrijd.

Dus dat lidmaatschapsgeld hoort er wel een beetje (veel) bij. Ook als je maar 1 keer wil starten. Want jouw startgeld dekt zelden tot nooit de werkelijke kosten van een start. Die zitten namelijk ook in al die uren vrijwilligerswerk die een vereniging hier in stopt.

even los van of je lid zou zijn van de betreffende vereniging. en het geld dan specifiek daar naar toe gaat. Maar dan gaat het wel alsnog 'de sport' in.

En of het van de zotte is. Is ook relatief. Wél ten opzichte van wat wij gewend zijn te betalen. niet perse als je het afzet tegen startgeld in sommige andere landen.