UV-werende paardrijkleding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeKarma

UV-werende paardrijkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:11

Hoi! Aangezien de zon ook door je kleding heen komt, en ik geen zin heb om altijd maar mijn hele (boven)lichaam in te smeren met SPF, zoek ik naar UV werende kleding. Mijn gezicht/nek smeer ik altijd goed in natuurlijk.

Ik heb al veel gegoogeld maar ik kan nog niet veel leuke kleding vinden met UV bescherming (minstens SPF 30). Wie weet leuke shirts met lange mouwen te vinden met SPF bescherming? Ik weet dat Equestrian Stockholm sun shirts heeft en dat is precies wat ik zoek, maar de prijs is vrij hoog. Het liefst dus shirts die daarop lijken, aansluitend materiaal die hoog aansluiten in de nek.

De baselayers van Le Mieux hebben het over 50% UV bescherming maar dat vind ik dus te weinig. Decathlon heeft ook wel wat te koop, maar veel is van loszittend materiaal en heeft nog best een lage hals.

Bonuspunten voor iemand die UV werende paardrijhandschoenen weet te vinden. Als ik google op 'paardrij handschoen UV' krijg ik juist UV doorlatende handschoenen te zien. :') Ik weet dat HV Polo ze heeft, maar die handschoenen zien er niet zo comfortabel uit als mijn Roeckl handschoenen. Maar als iemand ze heeft dan hoor ik graag of ze lekker zitten. :D

henshem

Re: UV-werende paardrijkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

Heb je voor shirtjes al bij gewone sportmerken gekeken? Zoals bij Decathlon of Bever?

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:28

Bever nog niet, Decathlon heeft wel wat shirts maar veel is dus heel loszittende kleding, en ik vind het niet fijn zitten als het om me heen 'fladdert'. Een kleinere maat kopen is dan ook geen optie, want dan passen mijn schouders niet in het shirt.

Ik kijk vooral online want ik woon niet echt in de buurt van dat soort winkels.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:35

Heb je bij decathlon wel goed gekeken?

Het meeste sluit strak en hoog aan. Je moet kijken bij surfkleding.

Ik heb heel veel bij decathlon gekocht laatst allemaal hoog en strak sluitend op de surf afdeling. Spf 50.

En is echt prima geschikt voor paardrijden/hardlopen/wielrennen.

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:42

Ohh bedankt voor de tip! Ik ben niet fysiek in de winkel geweest, en het leek me niet erg comfortabel om in 'badkleding' te gaan paardrijden. Maar surfkleding is dus ook een soort sportstof? Ik had verwacht dat het te warm zou zijn omdat er vaak bij staat dat de shirts geschikt zijn voor koud water.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Ja het is gewoon sportstof heel licht materiaal! En dun. Helemaal niet warm ofzo ze zijn dunner dan de shirtjes van de paardenmerken!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

kaasfondue

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:30

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Ariat sunstopper?
Al weet ik daar niet de specificaties van, zo diep ben ik er niet in gedoken.

Edit; te traag met verzenden, spuitelf nu :+

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:57

Thanks! Die zijn ook mooi. Al vind ik zo vanaf de foto de pasvorm van de shirts van Equestrian Stockholm mooier, maar dat is persoonlijke smaak. Kwa prijs scheelt het niet zoveel. Dus misschien ga ik eerst maar eens kijken bij Decathlon.

FemkeKarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:57