Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:2002 is een leeftijd waarop het dier mogelijk niet eens meer leeft. En een foto zou ook helpen.
Roodvos schreef:Ten eerste, je link werkt niet.
Via de knop "voeg foto's toe" kan je foto's uploaden naar Bokt en dan in een bericht plaatsen.
Ten tweede is de informatie erg summier.
Wat zoek je? Merrie, ruin, hengst, kleur, aftekeningen, stokmaat. Misschien iets over ras of stamboek?
Bijzondere kenmerken?
Mijn advies is om te accepteren dat het dier voorgoed uit je leven is verdwenen.
liesjeislief schreef:Let op : mijn eigen facebook bericht gekopieerd om het mezelf even makkelijk te maken !
Na het een lange tijd te hebben laten rusten probeer ik het toch nog een keertje.
Ik ben opzoek naar mijn oude verzorgpony Ficelle. Heb hem jaren verzorgd tot hij verkocht werd aan een manege, daar heb ik hem een paar keer opgezocht.
Helaas schijnt hij daar destijds doorverkocht te zijn en ben ik het spoor volledig kwijt geraakt. Via via heb ik ook verhalen gehoord dat hij niet verkocht zou zijn, maar overleden. Het echte verhaal weet ik niet, en dat zit mij inmiddels al een paar jaar dwars
Ficelle was mijn harts-pony, mijn once in a life time, en het breekt mijn hart om niet te weten hoe het met hem is (als hij überhaupt nog in leven is)
Mocht iemand meer informatie hebben of hem herkennen, laat asjeblieft wat weten. Ik heb nooit afscheid kunnen nemen van mijn beste maatje en het gemis doet ontzettend veel pijn..
Chipnummer: 967000001485550
Levensnummer : 056021000900154
Naam : Ficelle (Floris op de manege)
Geboortedatum : 14/06/2002
Zie link hier onder voor foto's, het lukt me niet om hier foto's toe te voegen.
https://www.facebook.com/share/p/16CfWnyb75/
Picopico schreef:Misschien handig om erbij te vermelden om welke manege het gaat en in welke regio. Heb je het al aan die manege gevraagd?
anjali schreef:Is er geen databank van chipnummers? Al zal het niet altijd doorgegeven worden als er mutaties zijn.Ik heb dat in elk geval nooit gedaan bij koop of overlijden van een paard. Die waren allen zonder stamboekpapieren, als die er wel zijn heb je meer kans dat de administratie is bijgehouden.
liesjeislief schreef:anjali schreef:Is er geen databank van chipnummers? Al zal het niet altijd doorgegeven worden als er mutaties zijn.Ik heb dat in elk geval nooit gedaan bij koop of overlijden van een paard. Die waren allen zonder stamboekpapieren, als die er wel zijn heb je meer kans dat de administratie is bijgehouden.
https://www.horseid.be/public/nl/horses
Hij staat in deze databank, echter snap ik er niet zo heel veel van. Er staat wel dat de transponder actief is dus ik zou zelf denken dat hij nog in leven is, maar veel verder kom ik niet..
Gigixponys schreef:De registratie op horseid is van 2009 geleden en staat als houder export. Ik vrees dus dat die registratie is van voor hij naar NL is verhuisd.
liesjeislief schreef:anjali schreef:Is er geen databank van chipnummers? Al zal het niet altijd doorgegeven worden als er mutaties zijn.Ik heb dat in elk geval nooit gedaan bij koop of overlijden van een paard. Die waren allen zonder stamboekpapieren, als die er wel zijn heb je meer kans dat de administratie is bijgehouden.
https://www.horseid.be/public/nl/horses
Hij staat in deze databank, echter snap ik er niet zo heel veel van. Er staat wel dat de transponder actief is dus ik zou zelf denken dat hij nog in leven is, maar veel verder kom ik niet..