Oude verzorgpony kwijt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesjeislief

Oude verzorgpony kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 22:01

Let op : mijn eigen facebook bericht gekopieerd om het mezelf even makkelijk te maken !

Na het een lange tijd te hebben laten rusten probeer ik het toch nog een keertje.

Ik ben opzoek naar mijn oude verzorgpony Ficelle. Heb hem jaren verzorgd tot hij verkocht werd aan een manege, daar heb ik hem een paar keer opgezocht.

Helaas schijnt hij daar destijds doorverkocht te zijn en ben ik het spoor volledig kwijt geraakt. Via via heb ik ook verhalen gehoord dat hij niet verkocht zou zijn, maar overleden. Het echte verhaal weet ik niet, en dat zit mij inmiddels al een paar jaar dwars

Ficelle was mijn harts-pony, mijn once in a life time, en het breekt mijn hart om niet te weten hoe het met hem is (als hij überhaupt nog in leven is)

Mocht iemand meer informatie hebben of hem herkennen, laat asjeblieft wat weten. Ik heb nooit afscheid kunnen nemen van mijn beste maatje en het gemis doet ontzettend veel pijn..

Chipnummer: 967000001485550
Levensnummer : 056021000900154

Naam : Ficelle (Floris op de manege)
Geboortedatum : 14/06/2002

Zie link hier onder voor foto's, het lukt me niet om hier foto's toe te voegen.
https://www.facebook.com/share/p/16CfWnyb75/

germie

Re: Oude verzorgpony kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 07:19

2002 is een leeftijd waarop het dier mogelijk niet eens meer leeft. En een foto zou ook helpen.

liesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 09:53

germie schreef:
2002 is een leeftijd waarop het dier mogelijk niet eens meer leeft. En een foto zou ook helpen.

Volgensmij heb jij mijn post niet gelezen, ik ben er idd van bewust dat dat een mogelijkheid is maar ook dát weet ik niet. Daarbij staat er dat het me niet lukt een foto toe te voegen en staat er een link naar een openbare Facebook groep met foto's erbij

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 11:27

Ten eerste, je link werkt niet.
Via de knop "voeg foto's toe" kan je foto's uploaden naar Bokt en dan in een bericht plaatsen.

Ten tweede is de informatie erg summier.
Wat zoek je? Merrie, ruin, hengst, kleur, aftekeningen, stokmaat. Misschien iets over ras of stamboek?
Bijzondere kenmerken?

Mijn advies is om te accepteren dat het dier voorgoed uit je leven is verdwenen.

liesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 11:31

Roodvos schreef:
Ten eerste, je link werkt niet.
Via de knop "voeg foto's toe" kan je foto's uploaden naar Bokt en dan in een bericht plaatsen.

Ten tweede is de informatie erg summier.
Wat zoek je? Merrie, ruin, hengst, kleur, aftekeningen, stokmaat. Misschien iets over ras of stamboek?
Bijzondere kenmerken?

Mijn advies is om te accepteren dat het dier voorgoed uit je leven is verdwenen.

Dat is gek, als ik er zelf op deuk werkt de link wel. In deze link staat alle informatie, maar ik zal mijn bericht aanpassen dan.

Ik weet wel hoe je foto's toe moet voegen, echter geeft de website steeds foutmeldingen.

Inmiddels ben ik 7 jaar later dus opzich heb ik dat al lang proberen te accepteren, maar neemt dat niet weg dat ik alle kansen wil geven om antwoord te krijgen.

liesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 11:34

liesjeislief schreef:
Let op : mijn eigen facebook bericht gekopieerd om het mezelf even makkelijk te maken !

Na het een lange tijd te hebben laten rusten probeer ik het toch nog een keertje.

Ik ben opzoek naar mijn oude verzorgpony Ficelle. Heb hem jaren verzorgd tot hij verkocht werd aan een manege, daar heb ik hem een paar keer opgezocht.

Helaas schijnt hij daar destijds doorverkocht te zijn en ben ik het spoor volledig kwijt geraakt. Via via heb ik ook verhalen gehoord dat hij niet verkocht zou zijn, maar overleden. Het echte verhaal weet ik niet, en dat zit mij inmiddels al een paar jaar dwars

Ficelle was mijn harts-pony, mijn once in a life time, en het breekt mijn hart om niet te weten hoe het met hem is (als hij überhaupt nog in leven is)

Mocht iemand meer informatie hebben of hem herkennen, laat asjeblieft wat weten. Ik heb nooit afscheid kunnen nemen van mijn beste maatje en het gemis doet ontzettend veel pijn..

Chipnummer: 967000001485550
Levensnummer : 056021000900154

Naam : Ficelle (Floris op de manege)
Geboortedatum : 14/06/2002

Zie link hier onder voor foto's, het lukt me niet om hier foto's toe te voegen.
https://www.facebook.com/share/p/16CfWnyb75/

Ik heb hem van 2013-2018 verzorgd, hij is toen verkocht aan een manege als lespony waar ik hem 3x heb bezocht. Maar toen ik hem voor de 3e keer kwam bezoeken was hij al doorverkocht aan (als het goed is) een gezin. 5 jaar lang ben ik bijna elke dag op stal geweest om hem te verzorgen, voeren, longeren, rijden, wassen, echt alles ! Hij was echt mijn aller beste vriendje en ik mis hem enorm. Hier onder zal ik wat kenmerken zetten ;

- Naam : Ficelle (op de manege was zijn naam Floris)
- Chipnummer : 96700000148555
- Geslacht : Ruin
- Geboortedatum : 14-06-2002
- Komt uit Frankrijk
- Bruine vacht, zwarte manen/staart
- 2 Witte voetjes (rechts), en 2 Zwarte voetjes (links)
- Druip kol
- Sneb in de vorm van een ruit
- ca 1.30/1.35m schofthoogte (dit is een gok)
- Asbakken ras, kruising van meerdere rassen
- Verlatingsangst, kan niet alleen staan
- Veelzijdig, mennen/springen/buitenrijden/vrijheidsdressuur/wandelen/longeren/pony kamp/etc
- Enorm vriendelijk
- Enthousiast

Al een flinke lijst, maar nog lang niet alles. Als je deze pony en/of de eigenaren kent zou ik het super fijn vinden om dat te horen. Zijn oude eigenaren en ik willen heel graag weten hoe het met ons maatje gaat. Zijn verkoop was erg spontaan waardoor ik voor mijn gevoel nooit goed afscheid heb kunnen nemen.

Bedankt voor het lezen !

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 11:48

En wat foto's uit het FB bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:33

23 is nou niet extreem oud voor een pony, best kans dat hij nog leeft.

Ik kan je helaas niet helpen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 14:16

Misschien handig om erbij te vermelden om welke manege het gaat en in welke regio. Heb je het al aan die manege gevraagd?

liesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 14:20

Picopico schreef:
Misschien handig om erbij te vermelden om welke manege het gaat en in welke regio. Heb je het al aan die manege gevraagd?

Ja ik heb destijds best wat contact gehad met de manege, echter willen zij geen informatie geven. Enige wat zij wilde delen was zijn chipnummer en dat hij naar een gezin is gegaan.

Het gaat on regio zuid holland, het voelt voor mij verkeerd om de specifieke manege te benoemen maar mocht iemand het zeker willen weten kan ik het in een PB wel vertellen !

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 14:26

Is er geen databank van chipnummers? Al zal het niet altijd doorgegeven worden als er mutaties zijn.Ik heb dat in elk geval nooit gedaan bij koop of overlijden van een paard. Die waren allen zonder stamboekpapieren, als die er wel zijn heb je meer kans dat de administratie is bijgehouden.

liesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 14:27

anjali schreef:
Is er geen databank van chipnummers? Al zal het niet altijd doorgegeven worden als er mutaties zijn.Ik heb dat in elk geval nooit gedaan bij koop of overlijden van een paard. Die waren allen zonder stamboekpapieren, als die er wel zijn heb je meer kans dat de administratie is bijgehouden.

https://www.horseid.be/public/nl/horses

Hij staat in deze databank, echter snap ik er niet zo heel veel van. Er staat wel dat de transponder actief is dus ik zou zelf denken dat hij nog in leven is, maar veel verder kom ik niet..

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 14:33

Die manege is niet zo moeilijk te vinden hoor. Dat is manege Vreehorst in Voorschoten.
Daar deed hij in 2019 nog mee tijdens ponykamp. Of ik moet me heeeeel erg vergissen en dat ik de verkeerde pony heb.

Ja ik heb geprobeerd voor jou te zien of ik info kon vinden over deze pony maar dit is het laatste wat ik van hem vinden kon. Die info heb jij zelf ook.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 14:49

in principe is er wel een databank. Het RVO registreert alle paarden op UBN nummer, maar dat zal geen openbaar register zijn, en ik denk ook dat het nog niet helemaal waterdicht/compleet is.

als ik op chipnummer zoek is het onbekend. Dat kan ook komen omdat de pony uit Frankrijk komt en misschien niet helemaal correct is geimporteerd.
https://webform.rvo.nl/formule1/formuli ... tIenRPaard

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 15:40

liesjeislief schreef:
anjali schreef:

Hij staat in deze databank, echter snap ik er niet zo heel veel van. Er staat wel dat de transponder actief is dus ik zou zelf denken dat hij nog in leven is, maar veel verder kom ik niet..

Het verantwoordelijke agentschap is dat van Brussel-Wallonie, dus wellicht staat hij in het Brusselse - Waalse deel van België.
Als je het écht wil weten kan je wellicht via die website contact opnemen. Bij hen zou bekend moeten zijn waar de pony precies staat. Alleen is de kans groot dat ze dat om privacyredenen niet met je gaan delen.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:19

De registratie op horseid is van 2009 geleden en staat als houder export. Ik vrees dus dat die registratie is van voor hij naar NL is verhuisd.

liesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 20:24

Gigixponys schreef:
De registratie op horseid is van 2009 geleden en staat als houder export. Ik vrees dus dat die registratie is van voor hij naar NL is verhuisd.

Ik begon in 2013 met verzorgen van hem, daarvoor stond die al een tijd in Nederland. Hoelang ze hem toen al hadden weet ik niet precies, toen hij is doorverkocht heeft die tot 2020 op de manege gestaan. Maar dat heeft er dan verder niks mee te maken zeker ?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:27

Nee, zoals ik opvat is hij in 2009 van België naar Nederland verhuisd. Verder ga je daar dus ook geen nieuwe info vinden.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:32

liesjeislief schreef:
anjali schreef:

Bij mij kan hij hem niet vinden, klopt het chip nummer wel ?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:15

Bij mij kan hij hem niet vinden, klopt het chip nummer wel ?[/quote]
Ik heb hem ook gevonden op zijn levensnr en de chip klopt
Helaas kan je niet meer info vinden dan dat hij toendertijd door ( denk ik de fokker) is aangemeld)

Wie weet kunnen je via de fokker ontstaan te weten komen?
Wie weet dat die ooit benaderd is?