Ik hoop dat jullie mij hier verder kunnen helpen. Wij hebben een huis gekocht waar recentelijk een 20x40 eb en vloed bodem is aangelegd. Maar wij gaan zelf geen paarden houden. De bak zal ontmantelen worden en zal moestuin worden. Maar nou vind ik het zonden om zo maar alles laten te verwijderen en weg te gooien. Zouden er nog materialen her gebruikt kunnen worden door paarden houders? Zoals zand, afdekzeil dat er onder ligt, dreinage slangen of het water systeem? Ook staan er drie splinter nieuwe licht masten. Ik kan mij zo voorstellen dat iemand met een klein budget geholpen kan zijn met deze materialen.
Wij hebben toentertijd van de bak van het huis wat we hebben gekocht inderdaad het zand + de snippers verkocht. Misschien kun je niet alles in 1x kwijt (misschien wel), maar naar diverse onderdelen is zeker vraag
Uiteindelijk via via. Maar wat we verkocht hebben uit die periode (kregen nog meer erfenis dan alleen de bak ) ging via marktplaats. Je zou ook altijd lokale Facebook groepen oid kunnen proberen, scheelt weer transport voor de koper.
Myou
Geplaatst: 20-04-25 19:32
Kun je de eb en vloed functie niet gebruiken voor de gewassen die je gaat telen? Wel het zand afvoeren en de grond aanvullen, maar de drainage die je helemaal onder water kan zetten lijkt mij ideaal voor een functionele moestuin
Een goede bodem en lichtmasten ben je zo kwijt als je adverteert. Ik vind het nog niet zo’n gek idee om het eb en vloed systeem aan te houden voor de moestuin. Ik denk dat het ideaal is.
Voor de moestuin hebben we idd ook aan gedacht. Maar om het eb en vloed goed te laten werken moet het zeil dat er onder zit blijven zitten. En ben bang dat de planten die ik ga planten het doorwortelen. Dus dat durf ik niet aan. Dan maak ik er liever iemand blij mee. We hebben een huis gekocht op 10 minuten voorbij Emmen. Dus mochten mensen geïnteresseerd zijn ,zoals ik uit berichten hierboven begrijp, dan kom ik graag in contact. En zo fijn dat jullie allemaal met ons meedenken.
Ik denk dat er echt wel mensen zijn die geinteresseerd zijn om dit over te nemen tegen een schappelijke prijs. Maar ik me zou afvragen, is er een professioneel bedrijf voor nodig om alles goed en zonder schade af te breken en weer op te bouwen?
Rosebud
Geplaatst: 21-04-25 09:55
Wij hebben evt wel interesse in het zand en de licht masten. Wonen nabij sneek.