Behandelaar herinneren aan het versturen van een factuur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij hem herinneren?

Ja tuurlijk
93 (73%)
Nee ik niet
34 (26%)

Totaal aantal stemmen: 127

xRivaldo

Behandelaar herinneren aan het versturen van een factuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 16:49

Hypothese:

Stel je paard heeft een behandeling gehad van een Osteopaat. Voor het eerst en ging goed. Hij vergeet echter een factuur te sturen. Er zijn immers al 8 weken verstreken. Jij hebt besloten verder geen gebruik meer te maken van zijn dienst(en).

Ga je hem herinneren aan die factuur? Waarom wel, of niet?

Supervixen

Re: Behandelaar herinneren aan het versturen van een factuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:52

Ja. Is wel zo netjes.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:52

Ja, want ik heb er een hekel aan als ik weet dat er nog rekening ergens ooit aan zitten te komen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:53

1 keer herinneren en daarna is het zijn eigen probleem

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:53

Ik doe dat soort dingen wel, eenmalig een keer vragen naar de factuur.

Ik heb immers een dienst afgenomen en die hoor ik netjes te betalen.

Of ik er nog wel een keer naar terug ga of niet, maakt daarin voor mij niet uit.

Maar ik blijf er ook niet achteraan gaan, dus als de factuur na een herinnering van mijn kant alsnog uitblijft, dan heb ik mijn best gedaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:54

Ja.
Het is toch een kleine zelfstandige die jou een dienst heeft gegeven.

Maar inderdaad zou daar niet mee aan de gang blijven. Dan zou ik ook hebben je houd je boekhouding maar zelf bij.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:55

gerlindie schreef:

Dit hanteer ik ook altijd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 16:56

Wij hebben dit probleem met onze hovenier. Die heeft in november onze tuin gedaan en we wachten nog steeds op de factuur.
Twee keer gebeld en twee keer gemaild maar geen factuur gezien.... Dan ligt het verder bij hun hoor.
Wij hebben ons best gedaan.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:09

Ligt er een beetje aan. M’n hoefsmid vergeet het weleens en die stuur ik netjes een bericht of geef het aan bij de volgende keer dat ze er is. Echter bij een kliniek heeft het 6 maand geduurd :') . Ik heb ze 1x gemaild en geen respons gehad dus dacht joeh zoek het uit. Wel uiteindelijk gehad en uiteraard betaald :D

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:26

Cayenne schreef:
Wij hebben dit probleem met onze hovenier. Die heeft in november onze tuin gedaan en we wachten nog steeds op de factuur.
Twee keer gebeld en twee keer gemaild maar geen factuur gezien.... Dan ligt het verder bij hun hoor.

Hebben wij ook een keer gehad, ook met hovenier.
Gevraagd naar factuur en nooit gekregen.
VInd het nog steeds vervelend maar ik hoef hun boekhouding niet te doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:30

Ik wacht al 3 jaar op een factuur van een dierenarts die m'n draver toen behandelde.
2x gestuurd gehad, 1ste maal 2 weken na de behandeling, en dan 2 weken daarna nog eens. Nooit reactie gehad. Hij heeft tevens al mijn gegevens ook en heb zelf ook nooit een herinnering gekregen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:31

Roihi schreef:
Cayenne schreef:

Hebben wij ook een keer gehad, ook met hovenier.
Gevraagd naar factuur en nooit gekregen.
VInd het nog steeds vervelend maar ik hoef hun boekhouding niet te doen.

Nee precies! Het voelt voor ons niet fijn dat we nog iets moeten betalen want in feite hebben we nu een "schuld" open staan.
Maar we kunnen er niet achteraan blijven gaan of ze aub ons geld willen hebben :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:33

Sowieso altijd 1x minstens helpen herinneren, dat is gewoon goed fatsoen.
Ik ben wel zo'n type die dat daarna nog 1 of 2x doet en dan zoeken ze het maar uit.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:34

Nee. Die factuur komt misschien nog wel. Ik heb ook wel eens van een paardentandarts pas een half jaar later de factuur gehad. Van iemand anders gehoord van een Zadelpasser dat wel 8 maanden duurde.

Wil dus helemaal niet zeggen dat hij het vergeten is maar die factuur gewoon nog een keer komt.
En ik vind het ook echt zijn eigen verantwoordelijkheid. Ik ben zelf ondernemer en ik gun het echt iedereen hoor maar tegenwoordig met allerlei betaalmogelijkheden voor je klanten hoeft het echt niet zo ingewikkeld te zijn te factureren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:34

gerlindie schreef:

Ja, dit doe ik ook

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:40

Melzazu schreef:
Nee. Die factuur komt misschien nog wel. Ik heb ook wel eens van een paardentandarts pas een half jaar later de factuur gehad. Van iemand anders gehoord van een Zadelpasser dat wel 8 maanden duurde.

Wil dus helemaal niet zeggen dat hij het vergeten is maar die factuur gewoon nog een keer komt.
En ik vind het ook echt zijn eigen verantwoordelijkheid. Ik ben zelf ondernemer en ik gun het echt iedereen hoor maar tegenwoordig met allerlei betaalmogelijkheden voor je klanten hoeft het echt niet zo ingewikkeld te zijn te factureren.

Nou inderdaad, ik factureer altijd meteen dezelfde dag nog en anders via een betaalverzoekje, 2 klikken werk, dit voor mijn eigen overzicht ook. Ik ben graag up to date met mijn boekhouding en als kleine ondernemer heb ik het geld ook gewoon nodig :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:41

Ik geef het ook altijd 2 / 3 keer aan, en dan geef ik het op. Ik wil prima betalen voor diensten die geleverd zijn, maar het is niet mijn pakkie an om daar een jaar later nog achteraan te gaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:59

Ik zou het een tweetal keer aanhalen. De tweede keer wel met vermelding van een ruime deadline.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:06

Uh.. ja?

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:09

Ik zou het een keer herhalen in een nieuwe maand, voor het geval dat de facturen per maand worden verstuurd en 1 keer na het kwartaal. Dan heb je er wel voldoende aan herinnerd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:11

Nee ik zou dat niet doen. Omdat ik het zelf zou vergeten. :=

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:18

Ja doe dat wel.

Als ik nu heel slecht behandeld zou zijn bij iets... Dan twijfel ik of ik het zou doen. (Stel ze komen iets repareren, je blijft er voor thuis (vrije dag opgenomen), ze komen niet opdagen, nieuwe afspraak maken etc. en dan sturen ze niets... tjah....) Maar diegene factureerde wel meteen ;) dat was het enige wat daar wel liep...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:24

Het ligt er aan welk bedrijf. Bij een kleine zelfstandige wel. Deze zal ik desnoods 2 of 3 kee vragen om de factuur. Bij een concern daarentegen niet.

Een bekend bedrijf heeft mij een aantal jaar terug een keuken geleverd voor in de bijkeuken met wat apparatuur. Kosten waren ruim 5k. We wisten dat we bij aflevering moesten betalen, maar dat vergat de bezorgservice en wij hadden er in de hectiek van een grote verbouwing ook niet aan gedacht.

Dag later werden we door het bekende bedrijf gebeld met de vraag of het klopte dat we niet betaald hadden. We beaamde dat en reden een dag later naar het bedrijf want we konden daar betalen.

Aan de servicebalie gevraagd of we de facturen konden krijgen, we hadden voor in de woonkeuken ook enkele items daar gekocht, en de assistente ging ze opvragen in de computer.

Staat alles als voldaan... tja toen heb ik toch niet meer gezegd: 'die laatste is niet betaald, die moeten we nog betalen...'
Nooit meer wat van gehoord.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 20:11

PSvanLot schreef:
Het ligt er aan welk bedrijf. Bij een kleine zelfstandige wel. Deze zal ik desnoods 2 of 3 kee vragen om de factuur. Bij een concern daarentegen niet.

Een bekend bedrijf heeft mij een aantal jaar terug een keuken geleverd voor in de bijkeuken met wat apparatuur. Kosten waren ruim 5k. We wisten dat we bij aflevering moesten betalen, maar dat vergat de bezorgservice en wij hadden er in de hectiek van een grote verbouwing ook niet aan gedacht.

Dag later werden we door het bekende bedrijf gebeld met de vraag of het klopte dat we niet betaald hadden. We beaamde dat en reden een dag later naar het bedrijf want we konden daar betalen.

Aan de servicebalie gevraagd of we de facturen konden krijgen, we hadden voor in de woonkeuken ook enkele items daar gekocht, en de assistente ging ze opvragen in de computer.

Staat alles als voldaan... tja toen heb ik toch niet meer gezegd: 'die laatste is niet betaald, die moeten we nog betalen...'
Nooit meer wat van gehoord.

Wauw dit is echt dikke mats!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 23:21

Zeker wel, eerlijk duurt t langst