Shirts die buik niet accentueren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Shirts die buik niet accentueren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 20:36

2 kinderen en ook enkele kilo’s later ben ik op zoek naar fijne shirts die mijn buik niet accentueren.

Ik voel me al een tijd ongemakkelijk tijdens het paardrijden over mijn lichaam als ik in de spiegel kijk. Hoewel ik een gezond lichaamsgewicht heb merk ik dat mijn buik veel minder strak is en wil ik dus graag shirts waar ik me comfortabel in voel.

Welke shirts vinden jullie fijn, die hieraan voldoen?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:46

Een maatje groter? En dat stuk niet willen verdoezelen? (Je lijf, vooral je buik, heeft zo te lezen heel wat prachtigs gedaan). Dus gewoon de kleding die je anders zou dragen en mooi vind, maar dan een maatje meer. Dat zou ik doen, althans. :)
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 17-04-25 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 20:47

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:02

Ik vind dit soort shirts fijn
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook mouwloos dus minder zweten :D

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:04

De shirts van ES Stockholm vind ik super.
Helaas niet meer nieuw te krijgen maar nog wel vaak te vinden op mp/vinted; de t shirts van Dressagepro.
Soort dubbellaags (?) stofje en daardoor heel flatterend :D

Tot slot doet een fijne, passende rijbroek ook wonderen; ik draag alleen nog maar de Maximilian Equestrian Pro leggings. Ze zitten écht als een broek en schijnen niet door.
Ook de leggings van ES & Zaczess hebben een brede, fijne band die hoog valt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:20

Van een maat groter dan je eigenlijk hebt krijg je juist gauw een hobbezakuiterlijk.

Weet je welk type lichaamsvorm je hebt (peer, appel, zandloper enz)? Kijk anders bij voorbeeld eens op youtube, zijn zat filmpjes over te vinden met bijbehorend advies voor wat wel en wat juist niet goed staat.

Zonder informatie over je bouw zou ik zeggen: shirts die de nadruk leggen op je schouders en bovenarmen, bij voorbeeld met kleur, een patroontje of bij voorbeeld een wat boller mouwtje. Vooral geen shirts die accenten bij de onderarmen hebben, en prints op buikhoogte wil je natuurlijk al helemaal niet. Ook kun je de aandacht verleggen naar de hals, bij voorbeeld een hals met frutseltjes/steentjes/versiering er langs, en de rug. Leg de nadruk op andere plekken van je bovenlichaam als je wil dat je buik minder opvalt. Hoe meer iets anders in het oog springt hoe beter.

Hutcherson

Re: Shirts die buik niet accentueren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:53

Shirts van chiffon. Ik heb er veel van Only in allerlei printjes.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 06:49

Bedankt voor alle tips! :)

Ik ga de gegeven opties eens bekijken en dan kan ik hopelijk weer comfortabel verder rijden :o

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:18

Als het echt specifiek gaat om shirts om te sporten zou ik gaan voor een maatje groter. Iets wat niet strak om je lijf zit hoeft er niet meteen uit te zien als een hobbezak. De shirtjes van chiffon van Only vind ik zelf ook erg fijn, maar daar zit 0 rek in dus daar moet je niet in willen sporten.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:19

Ik zou vooral investeren in een goede rijbroek die hoog valt. Dat scheelt echt alles :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:48

Simbaa schreef:
Ik zou vooral investeren in een goede rijbroek die hoog valt. Dat scheelt echt alles :)

Dat sowieso :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:25

Overzise kleding is nog steeds de trend nu dus doe er je voordeel mee

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:32

Dat het een trend is betekent niet dat het flatteus staat :+ Of iets wel of niet staat is onder andere afhankelijk van je eigen bouw.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:41

Of het flatteus staat is ook niet altijd perse het belangrijkste als ik het even op mezelf betrek bv. Is maar net hoe ieders eigen gevoel erbij is, voor welke situaties je wat zoekt, en da’s iets heel persoonlijks. Ik draag wel vaker kleding wat niet perse flatteus is (al is er mbt oversized kleren vaak voor iedereen wel wat leuks te vinden hoor, veel winkels hebben verschillend aanbod) maar dat vind ik minder erg als dat mijn buik zichtbaar is met een strakkere broek ^no thank you, ik vind het echt vre-es-lijk als je dat duidelijk ziet en houd absoluut niet van strakkere kleding met m’n overgewicht. Dan liever een wat minder flatteus oversized shirt aan bv. Dan voel ik me uiteindelijk alsnog veel prettiger. En zeker wanneer ik bezig ben met activiteiten :j.

Ik draag ook veel shirts wat ik bij concerten kocht e.d. die ik altijd net wat groter koop. Maar bij andere winkels kijk ik idd ook vaker naar oversized aangezien het aanbod daar nog steeds heel leuk en groot in is :j