Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myrthe_4

Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 21:55

Hoi! Ik ben sinds november 2024 bezig met het trailer laden van een 3 jarige merrie, maar ze wil er maar niet op en als ze er op staat vliegt ze meteen terug naar achter. We hadden eerst een vrachtwagentje en dit werkte totaal niet dus we dachten dat het bij een trailer wel lukte maar helaas ook niet. We hebben alles uit de kast getrokken: we hebben haar gevoerd op de trailer dat ze het zelf moest halen, de longeerlijn, met snoepjes, het tussenschot eruit, met een vriendje er naast en we hadden zelfs een langere stang gekocht zodat hij meer ruimte heeft maar als hij op de trailer staat vliegt hij meteen naar achter wat het dus echt levensgevaarlijk maakt!! Ik heb een paar dagen geleden geprobeerd op de manier hoe Monty Roberts dit deed, dit hielp heel goed en hij stond er meteen op. Maar een paar uur later probeerde ik hem er nog een keer op te zetten en hij weigert het ook om maar een pas op de wagen te zetten!! Ik ben het nu wel een beetje zat want het kost je zoveel tijd. Heeft iemand de gouden tip? |(

c_alsemgeest

Re: Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:55

Een prof inschakelen die je er mee helpt, je hebt veel goede mensen die helpen met laad problemen.

myrthe_4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 21:58

c_alsemgeest schreef:
Een prof inschakelen die je er mee helpt, je hebt veel goede mensen die helpen met laad problemen.

Ja dat is slim maar ik kan helaas niemand in de buurt vinden die dit doet, en die ik wel heb gevonden vragen vaak meer dan 200 euro per uur.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:58

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:03

Mer1980 schreef:
https://estherdevries.com/

Top vrouw, nooit meer problemen, de meest gestoorde bokken krijgt ze erop.

Deze inderdaad. Elke euro 200% waard.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:04

Paardentaxi Amsterdam

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:06

Welke regio zoek je?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:06

cijsalover schreef:
Mer1980 schreef:
https://estherdevries.com/

Top vrouw, nooit meer problemen, de meest gestoorde bokken krijgt ze erop.

Deze inderdaad. Elke euro 200% waard.

Pwoeeeehh.. Dit vind ik toch wel enorm duur..

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:07

Esther heeft mij ook geholpen met een moeilijk paard. Kost wat maar ik ga nu met plezier op pad met mijn paard!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:10

"beter duur, dan niet te koop" ;)

Hoe langer je "aanklungelt" hoe moeilijker het wordt. Dus goede professionele hulp is een goede investering.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:43

Eens met voorgangers maar wel apart als iemand vervolgens 350€ per uur gaat rekenen. En dan nog reiskosten erbij.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 23:11

Hier ook ervaring met Esther de vries. Na vele andere manieren (en heel veel kosten) te hebben geprobeerd, kan ik mijn paard nu alleen laden. Ik kan het iedereen aanraden.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 23:25

Esther inderdaad :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 00:05

Welke regio? Ik krijg er ook alles op en soms inderdaad ben je 2 uur bezig maar daarna nooit meer dat die paarden laad problemen hebben.

Die eshter vraagt belachelijk veel per uur.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 00:29

Ik raad Sharon Nawijn aan van Trainingscentrum Horsevision. Door haar kon ik toendertijd mijn paard zelfstandig laden.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 00:38

Ook goede ervaring met Esther. Met meerdere paarden. Ze rekent voor het werk wat ze er aan heeft, mijn laatste paard duurde 20 minuten. Die betaal je dan. Daarna nooit meer problemen gehad met laden.
En zowel…dan komt Esther opnieuw en betaal je alleen reiskosten

Duur? Als je het in perspectief ziet, valt het mee. Iemand die 5 x moet komen voor 50 euro kost ook 250 euro.

Ik ken mensen die zeggen dat ze ieder paard er op krijgen. Maar de kunst is dat het daarna altijd lukt en ook door de eigenaar.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 00:43

Ik raad ook Esther aan.

En ja, het is veel geld per uur maar als ik kijk naar stalgenoten die weet ik het hoeveel sessies hebben gevolgd bij andere mensen, dan ben ik onderaan de streep toch echt het goedkoopste uit. En ze geeft garantie, al heb ik dat tot mijn verbazing (nog) niet nodig gehad want onder de meest gekke/stressvolle omstandigheden krijg ik hem er nu op terwijl stalgenoten alweer nieuwe sessies konden gaan boeken.

Nadat ik haar bezig heb gezien wil ik echt niet anders meer. Ik heb trainers met hekken zien werken, uuuren zien laden, paarden eerst doodop longeren en weet ik het allemaal, en ik gok dat Esther mijn paard dat 0 zelfbehoud had als hij op de wagen moest, binnen 15 minuten zonder 1 verkeerde stap erop had staan. Had hij spanning? Ja. Liep zijn emmertje over? Absoluut niet. Het was mij goud waard.

En nee, ik heb niet álle trainers gezien natuurlijk, wel een heel aantal. Voor Esther steek ik mijn handen in het vuur.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 01:22

Ik zie echt veel positieve ervaringen met Esther. Kan iemand kort uitleggen wat voor soort methode ze gebruikt waardoor het ook de eigenaren zelf lukt? Ben erg benieuwd. Klinkt haast too good to be true.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 02:30

ik heb ook ervaring met Esther en ook hier een altijd laadbare spanjaard , nooit meer de twijfel zal hij wel gaan of zal hij niet erop gaan, binnen 1 min staat ie en kunnen we gaan !
kan het iedereen aanraden

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 05:54

Petra vlasblom

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 06:05

Hier ook goede ervaringen met Esther.

Waar stalgenoten bij andere experts gingen, die keer op keer terug kwamen en met touwen bezig moesten zijn (1,5 jaar doorgeklungeld op deze manier).Ook die hadden daarna aan 1 bezoek van Esther genoeg om probleemloos te kunnen laden.

Bonny_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 06:47

Hier ook hele goede ervaringen met Esther de Vries! Het is even een investering, maar als je vervolgens de rest van het paard zijn leven probleemloos kan laden is het het meer dan waard. Ik kan haar nu altijd probleemloos laden en ze staat er altijd zo op.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:23

Ik begrijp je frustratie, ik heb ook een moeilijke lader. Hij ging gewoon de trailer niet in, en als hij het wel eens deed, racete hij er even hard achterwaarts weer af. Ik heb hulp ingeschakeld. Iemand anders dan Esther de Vries overigens, al geloof ik zomaar dat zij een van de besten is.

We waren in twee sessies zover dat paard op de trailer bleef staan en stang en klep dicht konden. Ben het dus eens met bovenstaande adviezen: schakel hulp in. Het is een kleine investering die heel veel oplevert. Zoveel minder stress voor jou én voor het paard.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:25

Hier hele goede ervaring met 2Moons/Petra Vlasblom. Na 5 (!) professionals die het niet lukten, kreeg zij het wel voor elkaar. En is mijn paard nu, na 10 jaar, nog steeds prima te laden.
Ze heeft inmiddels ook aardig wat instructeurs lopen die met haar methode werken. Door heel Nederland.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:38

Last hope horsemanship (Eddy Modde) is top!
Zijn expertise is trailerladen.
Hij geeft ook de garantie “no cure, no pay” (enkel reiskosten).
Maar ik kan mij niet voorstellen dat er een paard is dat hij niet op de trailer krijgt.
Hij heeft een hele goede parelli basis.
Hij is mij 15 jaar geleden ook door bokt aangeraden en wat ben ik daar nog altijd blij mee.