Cap drukt aan de zijkanten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lexcore

Cap drukt aan de zijkanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 08:22

Hey hey,

Ik heb dus laatst een nieuwe cap gekocht en ik merk toch wel na een aantal keren dragen dat deze heel erg drukt tegen de zijkanten van mijn hoofd? Nergens anders, alleen de zijkanten. Ik lees veel over caps die dan weer drukken aan de voorkant en dan een rode streep achterlaten, maar bij mij is het echt de zijkanten! Na het rijden heb ik ook hoofdpijn van de druk dit trekt wel weer weg hoor maar dit is natuurlijk vrij vervelend. Wat kan ik hier aan doen? Een andere liner halen..? Retour kan die niet meer want het kaartje heb ik er af geknipt ;( ik heb veel caps gepast en ben ook zelfs langs de EJ gegaan voor advies!! Ik heb de cap van Horze (Solara) voorheen had ik een BR Zenith maar die was echt te groot! Die kon ik zo naar me neus schuiven en tijdens een galopje schoot ie altijd voor me ogen :+ (ja heel slecht van mij! Ik weet het, deze cap had ik aangeschaft toen ik 12 was en net de sport in ging, dus ik en mijn ouders dachten dat het normaal was! Deze heb ik overigens bij een ruiter sportzaak gekocht, en volgens de medewerker paste hij gewoon .. ja nou niet dus :+ :+ )

karuna
Drukke kabouter

Re: Cap drukt aan de zijkanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:26

Als deze knelt is het niet de goede pasvorm voor je hoofd. En zul je op zoek moeten naar een wel goed passende cap met een ander (ronder) model. En deze desnoods verkopen zodat je nog iets van je geld terug krijgt. Je kunt de winkel vragen wat je moet doen, wie weet zijn ze coulant daarin.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:30

Als er een liner is die minder padding heeft aan de zijkanten kan je dit gebruiken (bedoeld voor een wat ronder hoofd). Wellicht zou een andere maat ook uitmaken. Maar eigenlijk zou een cap goed moeten passen. Het is dus belangrijk dat als je aanpassingen doet voor comfort dat de cap niet mag schuiven. Anders helaas een nieuwe goedzittende cap aanschaffen en evt deze verkopen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:34

karuna schreef:
Als deze knelt is het niet de goede pasvorm voor je hoofd. En zul je op zoek moeten naar een wel goed passende cap met een ander (ronder) model. En deze desnoods verkopen zodat je nog iets van je geld terug krijgt. Je kunt de winkel vragen wat je moet doen, wie weet zijn ze coulant daarin.

Precies dit.

Dat betekent dus verschillende merken gaan proberen totdat je er eentje hebt die wel goed zit. Als EJ ze niet heeft dan dus een andere winkel.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:40

Het klinkt inderdaad alsof de cap niet rond genoeg is voor je hoofd dus ik zou op zoek gaan naar wat anders.

Wel belangrijk om te beseffen dat ze in een winkel alleen kunnen bepalen of een cap goed zit wat betreft stabiliteit, en niet kunnen zien of het ergens knelt, tenzij er binnen 5 minuten een felrode streep op je hoofd staat maar dat zie je enkel aan de voorkant en niet aan de zijkanten.
Als je een cap hebt gevonden die goed lijkt te zitten, loop er dan dus even een tijdje mee door de winkel om te kijken of het ook echt fijn zit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:43

Ik heb juist een horze cap, omdat ik een ovaal hoofd heb. Jij hebt een ronder hoofd en daardoor knelt die aan de zijkanten. De cap past dus niet. Neem contact op met de winkel, misschien zijn ze coulant als je het kaartje nog wel hebt. Is het überhaupt wel een cap waar liners in kunnen? Dat kan lang niet bij elke cap en dan is het gewoon de pasvorm en maat die het is. De duurdere caps hebben opties voor ovaal en rond in liners, de goedkopere eigenlijk niet als ze überhaupt al een linet systeem hebben.

Jouw oude cap kan ook gewoon ruimer geworden zijn en met aanschaf wel gepast hebben. De voering wordt na verloop van tijd ingedrukt en dus wordt de cap ruimer. Zo kan je bij aanschaf bij een te kleine cap hebben en een jaar later te groot. Ik had dat regelmatig, moest bij aanschaf echt wel strak zitten, net niet dat je er hoofdpijn en strepen van kreeg maar wel strakker als dat fijn zat. Als ik toen een cap kocht die in de winkel precies goed zat wad die na paar maanden al te groot. En ook met huidige caps heb ik dat dus of moet ik een nieuwe liner kopen of een cap met draaiknop zodat dor weer strakker kan.

Ik kan ook nooit slagen bij een EJ :+

Lexcore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 08:57

Bedankt iedereen, oké het is dus zeker dat ik een ronder hoofdvorm heb haha, ik zal de winkel eens contacten en vragen of deze nog retour kan. Hij is immers maar 3x gedragen, zoektocht naar een goed passende cap gaat dus door.

Mocht iemand hier hetzelfde probleem hebben en misschien wel een goed passende cap heeft, lmk!! Dan zal ik eens kijken naar de genoemden merken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:46

Ik vind dat een rond hoofd veel meer opties heeft. Ik kan dus niet slagen in de EJ bijvoorbeeld, die zijn allemaal te rond. Vooral in de goedkopere merken zijn er heel veel ronde modellen. Dus gewoon naar een ruitersportzaak rijden en passen. Dat is altijd handiger als online en elk hoofd is ook net anders, maar rond is makkelijker.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 10:59

Ik zie dit topic en denk nu: Oja mijn nieuwe cap ligt ook nog in de kast :')
Maar precies dus om deze reden. Paar keer op gehad maar telkens pijn aan de zijkant van mijn hoofd, dus je bent niet de enige. Nu ik dit lees denk ik ook, misschien nog eens een poging wagen en anders inderdaad verkopen. Ook zonde zoals deze nu in mijn kast ligt.

Hopelijk kunnen ze vanuit de winkel deze nog terugnemen.

Ik heb zelf geen groot hoofd, maar wel een wat breder hoofd. Ben zelf erg tevreden qua pasvorm met het merk Casco

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 16:17

Ik ben een bofkont denk ik want ik heb een cap besteld on line bij agradi en in 1 keer goed :o .De horka champion heb ik (nu in de aanbieding.)