pony gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MARAAAA

pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 13:39

hoi ik ben een meisje van 12 jaar oud voor het laatst is mijn schaap overleden een daardoor is er een plekje vrij gekomen in de wei, nu ben ik al een tijdje aan het sparen voor een rijpaard (prijsklasse 1000 euro max) niet eentje waar ik over een jaar al te groot voor ben. voor een ras ben ik niet specifiek aan het zoeken. ik zal het leuk vinden als de pony kan springen maar dit kan je natuurlijk ook aanleren het liefste dat de pony rond de 12 jaar is of jonger een jaarling vind ik ook leuk. ik heb al 8 jaar rijevaring ik ben begonnen op het zesspan maar ik rijd ondertussen op manege van erp. ik heb al 1 pony zelfingereden heb voor mijn 2 shetlanders een menkarretje gekregen dus daar nu druk mee in de weer. buiten school heb ik ontzettend veel tijd voor de ponys de ene shetlander heb ik ingereden toen ik 8 jaar was (de andere is te klein om ingereden te worden) helaas ben ik daar nu veel te groot voor. Een van onze shetlanders was helaas doodziek toen hij bij ons aankom, hij is op zijn oude huis mishandeld en dat wisten we niet want we kende de eigenaar dus vertrouwde de eigenaar, hij stond daar 24 uur buiten en werd nooit echt in de gaten gehouden, met onze goede zorgen en veel geduld is hij nu weer helemaal gezond Ik rij elke week 2 uur dressuur en om de week 1 uur springen.). De wei is tegenover ons huis er zit alleen een kleine straat tussen waar het heel rustig is want we wonen in een doodlopende straat. De stal zal bij ons achter zijn in onze tuin, dus de pony zal altijd veilig en droog staan. Ook staan in de wei 2 schapen die niks of niemand kwaad doen hebben jullie een pony of kennen jullie iemand die een pony te koop heeft? waarva jullie denken dit is een goed huisje stuur me dan een berichtje

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:42

Voor dat geld ga je geen gezond rijpaard kunnen kopen. Ik vrees dat je nog lang moet doorsparen maar misschien kan je een leuk verzorgpaard vinden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:44

Ten eerste, een paard is een kuddedier dus hij moet minimaal 1 paardenvriendje hebben. Een paard voor €1000 ga je niet vinden, of er is van alles mis mee. Mag je een paard van je ouders? En je hebt al 2 Shetlanders lees ik? Daar rijd je op zie ik?

KikiCelinevs

Re: pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:34

Dit is hetzelfde schaap dat laatst door je shetlander aangevallen is? En waarbij ze niet apart geplaatst konden worden vanwege de ruimte? Misschien is het handig om te wachten tot de situatie ervoor leent dat je een pony erbij kunt nemen. Dus voldoende ruimte zonder schapen. 1000 euro is overigens ook te weinig voor een rijpaard die gezond is. Als ik jou was zou ik in de tussentijd sparen. Misschien heb je over een aantal jaar wel de plek ervoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 14:38

En probleem van de niet brave shetlander al opgelost?
Probleem van de omheining ook, waar je de shet niet in kunt houden?

Dat lijkt me prioriteit 1.
Ondertussen kun je mooi door sparen want voor dat geld vind je alleen ongezonde paarden. Ook al de eigenaar zegt van niet. Want een gezond paard is gewoon meer waard.

Dus sparen voor een duurder paard EN voor minstens een klinische keuring door een dierenarts die jullie zelf uitkiezen. Niet 1 van de verkoper.

Anders gaan jullie 100% zeker een kat in de zak kopen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:48

Die shetlanders stonden toch te koop?

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 16:54

we hebben besloten om de shetlanders te houden omdat ze het als spelen zagen en het schaap zwak was! we hadden om op de vraag van @kikicelinevs terug te komen, het schaap die is aangevallen is overleden daarom hebben we een plekje vrij in een wei en we hebben nieuwe omheining gekocht. en @kikicelinevs ze konden niet apart worden gezet vanwege het gras dus niet de ruimte en @bellatrix ik heb er van zelf ingereden en ben daar al lang mee gestopt ik doe nu mennen

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 17:18

Voor 1000 euro ga je geen goed, gezond en volwassen rijpaard kunnen kopen in deze tijd... Doe er maar gerust een nulletje bij (10.000).
Voor ietsjes minder kan je mss een van een koudbloedras vinden, maar tegenwoordig zit je dan ook zo al aan de 5000 euro voor een goed, volwassen paardje.
Even doorsparen dus...

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 17:57

Een schaap en een paard is nogal wat verschil als het aankomt op ruimte. Paard heeft veel meer ruimte nodig dan een schaap, dus omdat het schaap wegvalt een paard in de plaats kopen lijkt mij niet zo’n goed plan.

En zoals anderen al zeggen: je budget is ook totaal niet realistisch, best nog enkele jaren doorsparen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:03

Weten je ouders hier wel van?
Met 12 jaar ben je sowieso te jong om zelf een paard of pony te kunnen kopen.
De prijs van max 1000 euro heb je dat zelf bedacht?
Voor dat geld kun je niet veel kopen helaas.
Kun je niet beter manegelessen gaan volgen?
Dan kun je met de shetlanders lekker tutten, en het rijden op de manege doen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:14

En wat als de nieuwe pony ook uitvalt naar het schaap, moet de nieuwe dan ook maar een spuitje?

En staat het schaap nu alleen met de ponys? Dan kan je beter een schaap bijnemen. Maar zoals eerder gezegd in je andere topic: schapen en ponys gaan niet vaak goed samen. Beter is om ze apart te ze houden. kan dat niet, dan is het jammer, maar is het niet eerlijk naar de dieren toe om ze te houden. Dan kan je misschien beter een andere plek voor het schaap vinden waardoor je ook meer ruimte hebt voor de pony.

En helaas, voor €1.000 een gezonde niet te oude pony vinden gebeurt in de Penny misschien, in het echte leven kost dat wel ietsje meer.

Maar hey, je hebt al twee ponys! Tel je zegeningen, en ben blij met de twee die je al hebt. Misschien kan je over een paar jaar as je een baantje hebt wat meer sparen en nog een pony kopen. Als je het dan nog steeds leuk vind en nog steeds de tijd er voor hebt.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 20:58

het schaap is dood...... laten we verder niet over het schaap hebben het doet nu zo vroeg naar hoor overlijden pijn.... meeste zullen verlies kennen van een dier

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:38

Dat snap ik, maar ik heb het over het schaap wat nog leeft. Je had meerdere schapen, toch? Daarom vraag ik of dat andere schaap nu alleen met de ponys is, of dat er nog een schapenvriendje is. Want een Schaap alleen is net als een pony alleen erg zielig. Het zijn kuddedieren en een pony is geen gezelschap voor een schaap.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 20:54

ja er zijn nog 2 schapen moeder en dochter :)

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 20:55

en @mika11 ik rijd al op een manege staat ook in het topic :o

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:07

MARAAAA schreef:
en @mika11 ik rijd al op een manege staat ook in het topic :o

Ja dat las ik, wil je daar mee stoppen dus en een eigen pony kopen?
Ik zou met je ouders naar wat handelsstallen gaan.
Het budget noemen wat je hebt, en dan kijken of ze wat geschikts hebben.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:10

Optimistisch plan, maar voor €1000,- vind je tegenwoordig geen jong en gezond dier meer.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:11

Misschien kun je kijken voor een verzorgpaard ts? Of mogelijk een Bruikleen paard, zo te lezen heb je je dieren aan huis, dat is best een plekje die mensen willen voor hun dier. Bruikleen betekend dat het officieel hun paard blijft op papier, maar bij jou verblijft\je mag beschouwen als je eigen. Leg dit wel goed vast met een contract wbt dierenarts kosten.
En anders word het helaas doorsparen, want een zadel van een zadelpasser\maker komt er ook nog bovenop. Sterkte met het verlies van je schaap! Heftige situatie.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 21:19

ben een pony van mijn dromen tegengekomen hij is maar 900 euro en ben helemaal gek op hem <3 hij heeft wel spat maar zou waarschijnlijk wel weer bereden kunnen worden :# morgen aan mijn ouders vragen of ik de eigenaar een berichtje kan sturen *\o/* https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... 17d573294c ben zo verliefd op deze pony <3

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:22

Dit is hopelijk toch een schaduw account?

Jij wil een paard waar duidelijk niet op te rijden is? Maar daar wil je op gaan rijden.

Als je ouders dit goedkeuren zijn ze ook niet lekker...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:23

MARAAAA schreef:
ben een pony van mijn dromen tegengekomen hij is maar 900 euro en ben helemaal gek op hem <3 hij heeft wel spat maar zou waarschijnlijk wel weer bereden kunnen worden :# morgen aan mijn ouders vragen of ik de eigenaar een berichtje kan sturen *\o/* https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... 17d573294c ben zo verliefd op deze pony <3

Oh doe het alsjeblieft niet!
Dit is duidelijk een pony met problemen en dan ook nog blessures.
Kijk verder dan je neus lang is en om het leuke fototje heen alsjeblieft!

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 21:35

hij kan weer bereden worden en ik ga bij de pony kijken e hem laten keuren en er zijn zo veel meer dingen dan rijden vrijheidsdressuur bijvoorbeeld ik wil hem een tweede kans geven

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:36

Als je zin hebt om elke rit eraf te vallen, dan zou ik die pony zeker kopen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:38

Je koopt de rotzooi van een ander.
Echt, doe het niet. Dit is geen pony voor jou, of überhaupt voor een kind.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:40

Een trigger bij de smid.
Een tic met het hoofd.
Merrie gedrag.

En niet voor een beginner is advertentie taal voor een heel moeilijk paard. Al zegt de rest van de advertentie dat ook duidelijk.

Succes met je nek breken.

Precies wat we al zeiden voor 1000 krijg je geen gezond paard.

Laat je ouders dit topic ook even lezen...