Airvest, welke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Airvest, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 06:56

Ik ben langzaam opzoek naar een fijn airvest, ik zie prijzen van tussen de 450 en 600 euro.
Wat is het verschil? Nu snap ik dat passen belangrijk is, welke winkels, tot een uur rijden vanaf Amsterdam hebben een ruim aanbod ?
Nu cross ik ook, en zou hem graag zowel los als over mijn bodyprotector willen dragen, zijn er Airvests waarbij dit mogelijk is?

Laurievc

Re: Airvest, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 08:14

Ik heb Hit-Air en ben hier heel tevreden van. Bij EJ hebben ze die :). Mijn buurvrouw is Olympisch cross amazone en draagt hem ook over haar BP.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:28

Ik heb ook een hit air maar dan wel de bodywarmer variant. Heb hem altijd aan als ik in het bos rijdt

Aanvulling: je moet ze wel echt even passen, want lengte enz is best wel wisselend.

Wilde zelf graag met bescherming voor m’n stuitje aangezien ik m’n heiligbeen al eens gebroken heb.

Saskia18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:33

Hier ook een hit air.Heel tevreden over.Heeft mijn botten al heel wat bespaart als ik er weer ens afdonderde :=

Ik heb hem online gekocht en zit perfect.

Cholwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:41

LiannePuthzy schreef:
zou hem graag zowel los als over mijn bodyprotector willen dragen

Laat je informeren of het dragen van beide systemen verstandig is. Het kan zijn dat ze elkaar in de weg zitten als het tot 'gebruik' komt. Het gevoel van dubbele zekerheid is iets anders dan hoe ze functioneren.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:45

In de cross is het heel gebruikelijk om het dubbel te dragen en is ook het advies wanneer je crosst.

Hier een hit air en ook zeer tevreden. Had deze gewoon via de site besteld. Achteraf wel een maatje te groot denk ik. Zat precies tussen twee maten in en dacht dat ie goed verstelbaar was, maar alleen de onderste bevestiging kon versteld worden, de bovenste niet. Dat is dus even goed om te meten dat de bovenste klip bij de borst het beste aansluit. Je kunt daar wel een verbreder voor kopen, maar niet kleiner maken. Maar zo'n verbreder is dan wellicht wel heel handig voor wanneer je met een bodyprotector eronder rijdt. In ieder geval een vest nemen die goed verstelbaar is en niet zo'n jasje die één maat is denk ik. Dan kun je het beste wisselen tussen tshirt, dikke winterjas en bodyprotector er nog tussen. :j

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 12:06

Weten jullie waar ze meerdere modellen en merken hebben waar ik fysiek de airvests kan passen? Ik zie sowieso dat hypostore meerdere heeft, zijn er nog meer winkels tot ongeveer 1 uur rijden vanaf Amsterdam?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:28

Ik heb de Equiline Belair. (be)Valt heel goed :+

Deze is niet verstelbaar, dus het is wel van belang om te gaan passen. Mijne is ook het bodywarmer model. Ik heb voor deze gekozen omdat ie ook een extra "plaat" in de rug heeft zoals ook in motorjassen zit.

In december ben ik ermee gevallen. Hij vangt de klap echt enorm goed op, voelt eigenlijk zelfs zacht als je landt. Bij mij blies hij netjes op van mijn nek tot aan mijn stuitje en aan de voorkant ook volledig. Hij loopt daarna met een paar minuten langzaam leeg en na vervangen van het luchtpatroon (wat heel simpel is) is hij meteen weer klaar voor gebruik. Ik stap niet meer op zonder dat ding.

Als je zou willen wachten met de investering dan is het een aanrader om met Black Friday te bestellen. Ik heb de mijne met enorme korting kunnen aanschaffen.

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:44

Hi EvaC,
Vraagje over jouw Equiline Belair. Ik overweeg deze ook te kopen, maar in alle foto's online heb ik het gevoel dat wanneer hij opgeblazen is, hij omhoog kruipt en het gebied bij het bekken niet meer beschermt. Heb je hem al eens 'nodig gehad', maw dat je hem aangehad hebt toen hij opgeblazen was?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 12:39

Hoi!

Ik heb hem inderdaad een keertje nodig gehad. Bedoel je met het omhoog kruipen wat je ziet op onderstaande foto? Want door het opblazen op de schouder lijkt het inderdaad wel zo.

Afbeelding

Bij mij blies hij op dezelfde manier op en ik heb niet ervaren dat het vest na het leeglopen weer naar beneden zakte of tijdens het opblazen omhoog is gekropen. Tijdens je val merk je dat natuurlijk ook niet op omdat het ongelofelijk snel gaat. Het enige waarover ik me verbaasde is dat hij echt zoveel bescherming biedt. Ik zat letterlijk van kop tot kont ingepakt :+ Dus hij beschermt echt de kwetsbaarste gedeeltes van je bovenlijf.

Tip van Flip: hij beschermt je enkels niet en heeft gister de elleboog van mijn stalgenoot ook niet op z'n plek kunnen houden :') Doktoren zijn er iig groot fan van als je vertelt dat je zo'n ding aan hebt gehad tijdens je val.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:37

Op die modelfoto vind ik m ook te hoog zitten. Dat beschermt bij het model niet de heupbotten en stuit.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:57

Ik heb de Equiline Éclaire Unisex airbag van hypostore. Heb een M genomen zodat er ook nog een vest onder kan.

Heb zelf gekozen voor deze, omdat ik het bodywarmer model wat mooier vindt. Ben er 1x mee gevallen en had daarna geen last van mijn rug o.i.d. Wat EvaC ook zegt als je valt kan je altijd wat breken en het voorkomt niet alles. Ik rij nu jonkies in en door en het geeft voor mezelf wel net dat extra veilige gevoel dat als ik val ik iig mijn kwetsbare gedeelte in bovenlijf bescherm. Ook mijn schouder die al stuk is door een val toen dit nog niet zo in de markt was. :')

Toen ik was gevallen voelde ik me daarna echt een michelin mannetje zo opgeblazen :j. Deze is ook niet verstelbaar, dus passen is wel handig. Hypostore is voor mij te ver om even op en neer te rijden dus heb met een meetlintje gemeten en dat was de juiste keuze.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:06

Hannanas schreef:
Op die modelfoto vind ik m ook te hoog zitten. Dat beschermt bij het model niet de heupbotten en stuit.

Ben ik helemaal met je eens. Misschien dat het model eigenlijk een te kleine aan heeft?

Ik heb nog even gevraagd aan mijn stalgenoot en ook zij beaamt dat ze vanaf haar nek tot aan haar staartbotje ingepakt zat. Bij haar kruipt het vest ook niet omhoog op de schouders.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:10

Ik heb de zipair pro van Equitheme. Ik ben er tevreden over. Patroon is makkelijk te vervangen en alles is nog betaalbaar. Van Equitheme verkopen ze ook wat items waar je hem in kan ritsen zodat de bodywarmer ineens een vest is, of in je wedstrijdjas verwerkt zit. Ik heb er met rijden echt geen hinder van, zo weinig dat ik per ongeluk wel eens met vest nog vast aan paard er van af ben gesprongen. :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:18

M'n dochter heeft een Helite met bodywarmer. Ook tevreden over.
Maar heb geen vergelijking met andere modellen...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:20

Ik heb de hit air! Al eens mee gevallen en gaat prima

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:41

Ik lees even mee, want ben ook nog steeds zoekende naar iets van bescherming. Inmiddels maakt het me niet uit wat voor soort, als het me maar past.
Ik heb alleen het probleem dat ik met net geen1.60 m lengte, een vrij korte rug heb, maar daarbij wel een flinke borstpartij. Gevolg, als het om de borst past, is het rugstuk te lang, als het rugstuk de goede lengte heeft krijg ik nooit dicht :+

En toen ik dacht eindelijk een gevonden te hebben (een AeroWear, stalgenoten die kort/breed zijn hebben ze ook), worden ze niet meer gemaakt.
Dus hopelijk vind ik hier nog een paar nieuwe merken om te bekijken.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 17:06

Misschien dan toch naar die van Equiline kijken? Mijn stalgenootje is ook kort van stuk maar met grote borsten. De L past haar heel goed.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 17:15

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 19:09

EvaC schreef:
Misschien dan toch naar die van Equiline kijken? Mijn stalgenootje is ook kort van stuk maar met grote borsten. De L past haar heel goed.

Dank je, dat is nu een tip waar ik wat mee kan :j
Ga gelijk even kijken vanavond.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 21:27

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:34

Voor degene die mij de Equiline aan raadde, ik ben bij HypoStore inderdaad geslaagd *\o/*
Nu spring ik voorlopig nog lang niet, dus ik ben voor de Xcudo backprotector gegaan, maar eindelijk een perfect passende bescherming <3 *\o/*

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:52

Fijn!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 09:50

Siamsmeesje schreef:
Voor degene die mij de Equiline aan raadde, ik ben bij HypoStore inderdaad geslaagd *\o/*
Nu spring ik voorlopig nog lang niet, dus ik ben voor de Xcudo backprotector gegaan, maar eindelijk een perfect passende bescherming <3 *\o/*

Aah, dat was ik :D

Wat fijn dat je geslaagd bent!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

Nou, dank je wel voor de tip :D
Inmiddels ook de eerste les al gereden ermee, en ik merkt niet eens dat ik hem draag, zo perfect sluit het aan. Equiline staat voor nu boven aan mijn lijstje als ik ooit een nieuwe protector nodig heb +:)+